Toon posts:

usb modem + router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'lo, ik heb een usb modem met een zonnet accountje erachter.
Nu wil ik mn internet gaan delen d.m.v. een router.
Kan dit wel met een usb modem? want ik heb ergens gehoord dat je in de router zo'n leuk kabeltje gooit met een telefoon plugje (ofzoiets)

Verwijderd

moest het niet lukken met je routertje, kun je nog altijd 1 pc als host instellen, een netwerkkaartje erin voor je LAN en standaard WINDOWS internet sharing gebruiken. (zoals ik doe)

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ja een pc als host instellen... dan moet ik dus 1 pc dag en nacht aanlaten...
Maar het voordeel van de router is dat je die pc niet aan hoeft laten staan omdat die router ervoor zorgt dat de connectie continue open blijft.
(toch?)

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd

Ze bestaan.. de usb routertjes.. uit eigen ervaring adviseer ik je een draytek te nemen. Die hebben een goede kwailiteit/prijs verhouding. En als je geld teveel hebt ga je richting cisco })

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Zie hier de oplossing :D

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

ik vind dit topic zwaar overbodig!
De topicstarter had makkelijk de search kunnen gebruiken of dit op google kunnen vinden.
Topicstarter wilt u na 283 posts eindelijk de Algemene policy lezen!
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• NuKeFaCe
vliegjong schreef op 07 May 2003 @ 12:11:
ik vind dit topic zwaar overbodig!
De topicstarter had makkelijk de search kunnen gebruiken of dit op google kunnen vinden.
Topicstarter wilt u na 283 posts eindelijk de Algemene policy lezen!
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
offtopic:
erhmzzzz :?
De ene tweaker is de andere niet, mischien dat jij beter kunt zoeken dan hem, dus dan vind ik de tekst ZWAAR OVERBODIG iets teveel van het goeie...

[ Voor 3% gewijzigd door NuKeFaCe op 07-05-2003 12:14 ]

• vliegjong

vliegjong

Bump!

• NuKeFaCe

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

NuKeFaCe schreef op 07 mei 2003 @ 12:13:
[...]

offtopic:
erhmzzzz :?
De ene tweaker is de andere niet, mischien dat jij beter kunt zoeken dan hem, dus dan vind ik de tekst ZWAAR OVERBODIG iets teveel van het goeie...
Sorry maar ben het niet met je eens, maar met die andere dude.
Dit topic is een search vraagje en overbodig. In de pricewatch staat het apparaat te koop aangeboden dat hij zoekt en er zijn nog een paar andere merken dan Draytek die die dingen verkoopt.
Orienteren is een kunst. Je hoeft niet direct te searchen met de GoT search en als het antwoord niet in de eerste 5 post staat, dan zal het wel niet bestaan moeten concluderen.

offtopic:
tis hier geen beginnersweb, ik begin met meer en meer te ergeren aan peoples die denken tweaker te zijn, maar het wordt nog niet goed begrijpen. Ik zeg niet dat ik een Uber-N3rd ben, maar het algemene niveau daalt geleidelijk, gezien een aantal topics en daarnaast een aantal over ijverige m0djes :P

Zo dat moest ik effe kwijt :X
Ik voel me nu weer blij

ps: Aan de TS suc6 met je usb-router, houdt er rekening mee dat de Draytek alleen die Alcatel platvis ondersteunt en een Fujitsu (???) usb-adsl modempje. Anders moet je de firmware aanpassen en of concluderen dat je de firmware zelf moet schrijven, lees dus goed na welke modem je heb en welke die router ondersteunt (9 van de 10 keer is het wel goed, ivm platvis gebruik)

Ik heb zelf 24/7 een pc in de hoek staan, die ik via vnc config naar mijn needs.
En qua stroom gebruik valt het aardig mee, het is een pentium133@166 met 1 hdd, 1 cd-rom, 1 fdd, 1x usb-pci en een voeding van 200Watt.
Ik meen dat die router 100Watt trekt op de voeding (weet niet zeker), al is die router wel Fan-Loos en dus lekker stil.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

www.draytek.nl ... de enige router met USB aansluiting voor een modum

• vliegjong

vliegjong

Bump!

NuKeFaCe schreef op 07 May 2003 @ 12:19:
[...]

Ik zei toch dat jij beter kan zoeken :P
als die string van de search ziet is dit echt zo een simpele zoek opdr8 dat iedere tweaker wel kan verzinnen!
Kom op is het algemeen niveau hier tegenwoordig zo laag, zit hier btw pas een kleine maand.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 12:26:
www.draytek.nl ... de enige router met USB aansluiting voor een modum
Er zijn er nog een paar, maar worden niet in Europa verkocht. LinkSys had er 1 en Fujitsu of Hitachi (wil ik effe vanaf zien).
Misschien zijn die oudere modellen of die onder een andere naam worden verkcoht, maar er hebben zich in NL iig 2 verschillende aparten zich ooit laten verkopen. Die Draytek (super ding) en een goedkopere variant (geen idee wat dat exact was)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Ben het comleet met je eens dat het een super ding is. Hij staat bij mij nu al erg veel uurtjes te draaien.

Deze word ook bijna aanbevolen door Zonnet .... met nadruk op BIJNA!

Verwijderd

vliegjong schreef op 07 May 2003 @ 12:29:
[...]

als die string van de search ziet is dit echt zo een simpele zoek opdr8 dat iedere tweaker wel kan verzinnen!
Kom op is het algemeen niveau hier tegenwoordig zo laag, zit hier btw pas een kleine maand.
De discussie of dit nou wel of niet zwaar overbodig is, is op zich alweer zwaar overbodig. En nog off-topic ook! Daarnaast schop je het topic op deze manier alleen maar verder omhoog. Dan kun je het gewoon beter even melden. Als je gelijk hebt, komt er vanzelf een slotje.

Verwijderd

Topicstarter
Wohoo thanks allemaal, ik had de search moeten gebruiken, ik weet t, maar ik dacht er op het moment even niet aan :P
Replys zijn verder overbodig, aangezien dit alleen maar gaat uitmonden in vlamgevechtjes.

Thanks again. :)
Pagina: 1