[sendmail] gaat de fout in

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:10
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
The original message was received at Mon, 5 May 2003 22:39:39 +0200
from apache@localhost

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
stayx@gmx.net
    (reason: 550 {mx020-rz3} Cannot resolve your domain)

----- Transcript of session follows -----
... while talking to mx0.gmx.de.:
>>> MAIL From:<apache@o4c>
<<< 550 {mx020-rz3} Cannot resolve your domain
554 5.0.0 Service unavailable

dit is 1 van de emails die bij mij in de root staat.
Nu vraag ik me af hoe en wat natuurlijk. Ik heb hier over al gezocht maar kan er maar bar weinig over vinden. Kan hij nu niet o4c domain resolven? of juist de gmx.de? En wanneer hij de o4c niet kan resolven, hoe kan ik dit tegen gaan?
code:
1
[root@o4c root]#

die o4c heeft de server namelijk ook.. moet ik deze misschien ook een andere naam geven?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nee, het heeft ermee te maken dat een aantal ontvangende servers check wie je bent, of je dus te tracen bent, en geen spammer. Het domein o4c bestaat natuurlijk niet :)
Zelf heb ik via dyndsn.org een domainnaam voor mijn server, welke ik in het 1e directve in de sendmail.cf ingesteld heb. Als de ontvangende server nu mijn opgegeven domainnaam resolved ziet hij dat dit inderdaad het ip adres is waar ik vandaan zend...

• Kippenijzer

Kippenijzer

SCaRaBaeuS schreef op 07 May 2003 @ 11:01:
The original message was received at Mon, 5 May 2003 22:39:39 +0200
from apache@localhost

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
stayx@gmx.net
(reason: 550 {mx020-rz3} Cannot resolve your domain)

----- Transcript of session follows -----
... while talking to mx0.gmx.de.: => Al pratende met gmx.de, de mail-ontvanger voor de gmx.net domein
>>> MAIL From:<apache@o4c> Het adres wat jij opgeeft => domeinnaam o4c
<<< 550 {mx020-rz3} Cannot resolve your domain => Tja, o4c domein bestaat niet zegt die mailserver
554 5.0.0 Service unavailable =>en hier weigert hij dan je mail
Oftewel, zorg ervoor dat sendmail in plaats van 04c een ander ader meezend, wat teruggekoppeld kan worden naar jou ip-adres. Dus vraag via dyndns een domeinnaam aan. Zit je echter via inbel of andere manier met dynamische ip's verbonden is het waarschijnlijk makkelijker om je sendmail zijn mail te laten versturen via je eigen ISP's mailserver, dan heb je dit soort problemen niet meer...

[ Voor 54% gewijzigd door Kippenijzer op 07-05-2003 11:12 ]

• Ankh
ahh ok,. thnx dus wanneer ik bij webmin kijk en dan sendmail >
Outgoing Addresses (generics) dan zou ik daar dus het domein moeten neer zetten .. (toch?) :) maar wanneer ik daar kijk:
Your sendmail configuration does not have the outgoing address mapping (generics) feature enabled. Click here to setup sendmail features.

dus daarom zal het wel niet werken :>

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Kippenijzer

Kippenijzer

Dat kan inderdaad wel kloppen, helaas ken ik geen webmin dingen, ik werk fijn met ssh/joe :)
Maar, het kan ook nog zijn dat dit puur het herschrijven naar lokale adressen is (dan wordt allees dus alsnog @o4c, en dat moet anders worden)

Maar het is echt het 1e directive in /etc/mail/sendmail.cf en er staan een voorbeeld (met foo.bar natuurlijk) dus echt de fout in gaan kun je niet als je hem handmatig verandert. En dan effe een sendmail rest\rt en dan moet hij werken...

• Ankh
ok gevonden:
code:
1
2
3
# my official domain name
# ... define this only if sendmail cannot automatically determine your domain
Dj$w.only4clans.com

nu weet ik niet of die $w er ook gewoon bijhoort, maar we proberen het ff :)

• Kippenijzer

Kippenijzer

dacxht dat hij zo idd klopt :)

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

De foutmelding zegt genoeg denk ik zo. Ik denk dat het voor jou handig zal zijn als je eens een paar DNS en SMTP howto's gaat lezen. Op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.