Alphamega, dom? of echt de dupe?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik zit zo een beetje de berichten overal te lezen over die hackattack bij alphamega. Als ik het zo een beetje lees, en dan zeker de voorbeeldbrief (mail) die naar de klanten is gegaan is het maar een prutsbedrijfje, met redelijk knullig briefjes.

Maar ze zijn dus gehackt. Wat vinden jullie hier nu van?

http://nu.nl/news.jsp?n=143633&c=50
http://www.webwereld.nl/nieuws/14944.phtml

Ik zou het wel een goede bak vinden eigenlijk. Je maakt een backup van alle klanten op je server. Je trashed de complete server, zegt dat je zwaar gehackt bent, stuurt de klanten een meeltje, hebt van je meest waardevolle klanten natuurlijk WEL een backup. en je krijg a HELL OF A LOT aandacht.

ps. ik zeg niet dat het zo gegaan is maar zou het wel een bak vinden.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Oeh, dit komt gewoon zwaar onbenullig bij me over. Als ik de mail lees op nu.nl waar de klant gewoon grof me 'je' wordt aangesproken..
We begrijpen dat deze storing heel vervelend voor je is.
Tuurlijk krijgen ze hierdoor veel aandacht, maar wel uitererst negatief. Welke gek gaat nou nu hier een domeinnaam laten hosten als je weet dat ze de zaken niet in orde hebben?
En ze proberen het ook wel tekens naar de klant af te schuifen, dat ze maar een backup moeten maken. Tsja.. :X

Nee, het lijkt me dat ze niet slim bezig zijn geweest met hun servers, en daardoor gewoon de dupe zijn geworden van een hackert. Dat laatste is gewoon te verwachten als je je zaakjes niet in orde hebt.

🌞🍃

Verwijderd

Lol, dat is gewoon een reseller van rackspace..... Beetje bull ook dat de hacker met de backup tapes heeft lopen rotzooien.... maar aan de reacties op webwereld te lezen zijn al meer mensen tot die conclusie gekomen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 11:01 ]

• intert0y
Kijk opzich lees ik geloof ik wel dat ze de schuld op zich zelf nemen, maar ze wijzen er ook op dat de klanten de boel zouden moeten backuppen.

Kijk ik ben geen hostingprovider (en wil het ook niet zijn), dus ik heb met dit soort zaken opzich niet zoveel te maken. Maar ik vind dit wel lullig.

ps. slechte publiciteit is ook publiciteit. Mensen kunnen ook denken, Alphamega is groot genoeg om ECHT publiciteit te krijgen, als ze een provider waren met 5 websites dan kwamen ze vast niet zo veel in het nieuws.

pps. de site van alphamega lijkt ook plat te liggen terwijl ik ZEKER weet dat ik deze nog bekeken heb nadat bekend werd dat ze gehackt waren.

• intert0y
Wangedrag van provider.

deze kwam ik net ook nog tegen.

[ Voor 32% gewijzigd door intert0y op 07-05-2003 12:24 ]

Verwijderd

Mijn topic dus waarop ik toch nog even kenbaar wil maken dat het mijn domein niet is en dat ik dus niks te maken heb met kiezen voor dit hostings bedrijf.

Ik heb gebeld als dienst omdat de gene die de site in beheer heeft "zelf niet zoveel van al die termen weet".

Ik zeg dit maar even omdat mensen vaak de neiging hebben om achteraf te roepen "dat doe je toch niet" en allemaal loze meldingen in die trant.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Hierover loopt inderdaad al een draad, waarin startpost ook wat vollediger was. Daarom hier verder:
Wangedrag van provider.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.