Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wanadoo Premium motorola -> LAN-card krijgt fout ip-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste wijze tweakers,

Bij het inbellen met mijn VPN-verbinding voor mijn premium abbo krijg ik altijd de melding "Foutmelding 678 - De externe computer reageert niet.

Modem: Motorola Eurodocsis

Zowel de kabels als de netwerkaart zijn al eens vervangen maar het probleem blijft.

ip-adres: 169.*.*.* (volgens netwerkverbindingen) Volgens de mensen van Casema moet dit een adres zijn in de 10.*.*.* reeks.

Als ik op de LAN-verbinding klik en vervolgns op de knop [Herstellen] druk krijg ik een foutmelding dat het ip-adres vernieuwen mislukt is - neem contact op met uw ISP of netwerkbeheerder. Mijn ip-adres staat ingesteld op dynamisch.

ipconfig /release geeft:
"De werking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat bevindt die voor deze werking is toegestaan"

ipconfig /renew geeft:
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding. )Er is geprobeert een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket.)

Volgens de lui van Kaashema ligt het aan mijn pc aangezien alle lampjes op de modem juist branden en "ze zelfs mijn netwerkaart kunnen zien".

- modem resetten (stekker er 1 uur uit / paperclip in dat gaatje achterin gedaan) werkt niet.

- Ik heb aan de medewerker van de Helpdesk gevraagd of ze de software van de modem wilden vervangen, maar daar merk ik niks van.

Iemand een suggestie om die "probleempje" te verhelpen?

Thx :)

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

Draai je misschien een Firewall (3e partij of Microsoft Firewall)? Zo ja, dan zou ik deze uitschakelen aangezien dat dit de DHCP lease kan dwarszitten.

Ook heb ik problemen ondervonden met de 802.1x verificatie voor netwerk verbindingen en dit zou een probleem kunnen zijn. Probeer deze dus uit te zetten als hij nog aan staat :)

Een andere mogelijkheid is dat je de snelheid van je NIC moet aanpassen op bijvoorbeeld 10MBIT of met of zonder Full Duplex. Dit probleem heb ik vaker gezien bij Motorola Eurodocsis modems in samenwerking met bepaalde NIC types.

Ik hoop dat het lukt ;)

edit:
Zelf heb ik geen enkel ervaring met Wanadoor Premium accounts maar dit zijn gewoon de standaard NIC problemen die bij mij op komen!

[ Voor 12% gewijzigd door nwagenaar op 07-05-2003 10:50 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het in ieder geval proberen.

thx. :)

Verwijderd

Topicstarter
Firewall's zijn allemaal uitschakelt btw dus daar ligt het niet aan.

Ik wil gvd gewoon internetten :X

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:51

nwagenaar

God, root. What's the differen

Wellicht dat het terugzetten van je netwerkspeed (10MBIT) het probleem verhelpt. Ik collega van mij had een soort gelijk probleem en heeft toen zijn netwerkspeed gezet op 10MBIT waarna het probleem verholpen was.

Een domme vraag misschien, maar heeft het voorheen wel gewerkt? En heb je iets gedaan waarna het niet meer werkte? :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

'T IP adres wat je nu krijgt toegewezen (169.*.*.*) is de zgn Microsoft-range.

Die krijg je alleen toegewezen mits 't verkrijgen van een IP-adres via een externe DHCP server faalt, en 't OS dus zelf een IP gaat toewijzen.

Je NIC moet dus z'n IP van de DHCP-server in de motorola krijgen. Lijkt me niet dat er met de DHCP-server in de modem wat mis is. Blijft dus je OS over.

Kijk eens bij de services of daar wel de DHCP Client-service draait?

En kijk ook eens in 't Event Log om te zien of er misschien problemen zijn mbt tot services, TCP/IP ed.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft in totaal 3 uur gewerkt. Aangezien ik die week ook een Xbox met Live! had gekocht wilde ik die testen. Dat had ik dus maar niet moeten doen want daarna is alles aan barrels gegaan...

Ik kreeg namelijk de melding dat Live de DNS-servers niet kon vinden. Nu las ik al op Fok! (of tweakers, weet het niet meer) dat mensen Live op de motorola alleen aan de praat kregen met ICS. Ik dus een tweede NiC in mijn pc gedaan en geinstalleerd maar dat ging dus een beetje jammer. Alles eruit gehaald en de RealTech 8139 (meegeleverd door Casema) in mijn pc.

Maar tot nu toe niks. Ik ga eens kijken of de DHCP werkt. Waar kan ik dat btw het beste zien?

thx :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 12:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 12:35:

..8<..
Maar tot nu toe niks. Ik ga eens kijken of de DHCP werkt. Waar kan ik dat btw het beste zien?

thx :)
In je Event Log zou iig een vermelding moeten staan, als 't OS zelf een IP adres toewijst ivm met 't niet vinden van de DHCP server.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 13:23:
[...]

In je Event Log zou iig een vermelding moeten staan, als 't OS zelf een IP adres toewijst ivm met 't niet vinden van de DHCP server.
Ah, thanks. Ik ken de Event Log trouwens alleen van mijn oude NT-bakkie. Wist niet dat Event Log ook in XP zat.

Straks om een uurtje of 4 kan ik weer thuis aan de slag. eens kijken of ik het nu wel aan de praat krijg... :)

Verwijderd

Topicstarter
Na veel gekut heb ik uiteindelijk de enige andere versie van Windows die ik had (ME :X ) er mar overheen gegooid.

Internet doet het nu. Nu de Xbox nog :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 10:40:
Beste wijze tweakers,

Bij het inbellen met mijn VPN-verbinding voor mijn premium abbo krijg ik altijd de melding "Foutmelding 678 - De externe computer reageert niet.

Modem: Motorola Eurodocsis

Zowel de kabels als de netwerkaart zijn al eens vervangen maar het probleem blijft.

ip-adres: 169.*.*.* (volgens netwerkverbindingen) Volgens de mensen van Casema moet dit een adres zijn in de 10.*.*.* reeks.

Als ik op de LAN-verbinding klik en vervolgns op de knop [Herstellen] druk krijg ik een foutmelding dat het ip-adres vernieuwen mislukt is - neem contact op met uw ISP of netwerkbeheerder. Mijn ip-adres staat ingesteld op dynamisch.

ipconfig /release geeft:
"De werking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat bevindt die voor deze werking is toegestaan"

ipconfig /renew geeft:
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding. )Er is geprobeert een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket.)

Volgens de lui van Kaashema ligt het aan mijn pc aangezien alle lampjes op de modem juist branden en "ze zelfs mijn netwerkaart kunnen zien".

- modem resetten (stekker er 1 uur uit / paperclip in dat gaatje achterin gedaan) werkt niet.

- Ik heb aan de medewerker van de Helpdesk gevraagd of ze de software van de modem wilden vervangen, maar daar merk ik niks van.

Iemand een suggestie om die "probleempje" te verhelpen?

Thx :)
Modem resetten je hebt namelijk maar 2 nic adressen terbeschikking in eurodocsis en als je hebt zitten spelen met verschillende PC´s dan zit het modem vol met als gevolg dat je niet kunt inbellen al is je inbelverbinding correct.
Bij mij werkt het thans perfect nu ik dat weet.

Succes :P :9

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-10 19:55

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 10:40:

ipconfig /release geeft:

ipconfig /renew geeft:
En die melding krijg je als de DHCP-service van Win XP niet aan staat. Nu ben je met reïnstallen bezig geweest, terwijl het een kwestie was van ...nou... een muisklikje of 5.

Voor volgende keer: start>uitvoeren> services.msc....zoek DHCP Client *dubbelklik* en zet "opstarttype" op automatisch *klik* toepassen *klik* ok.

• soter
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 08:25
Hallo iedereen,

Graag wou ik dit topic nog even naar boven halen.

Ik heb hetzelfde probleem,
echter, het activeren van de DHCP werkt niet, daar deze al "runt".
Het opnieuw starten helpt ook niet.

Het vreemde is dat ik al een netwerkkkaart onboard heb, waarmee ik precies hetzelfde probleem ondervind bij het aansluiten.
(heb deze kaart nog niet eerder gebruikt.)

Iemand nog suggesties, je zou me echt redden!

ps. WinXP running.
witte Motorola EURODOCSIS
en heb al een andere UTP kabel geprobeerd.

groeten,

soter

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

Ik kwam dit topic tegen met de search aangezien ik vandaag precies hetzelfde probleem had. De search hier geeft geen oplossing, google wel, voor de volledigheid zal ik hier ook nog even de oplossing posten.

Het probleem is een corrupte TCP/IP setting in het registry. Wat je kunt doen is de instructies van MS knowledge base 817571 opvolgen, en er is ook een tool die het voor je doet, en die heet "WinsockFix.exe", ken geen betrouwbare host daarvan, dus googlen.

Het is te hopen dat deze bug eens een keer gefixt wordt, aangezien het heeeeel vervelend kan zijn om het probleem te achterhalen. Als je eenmaal internet hebt gaat het wel, maar dat gaat je niet lukken zonder een andere pc/installatie, en dat heb je nu eenmaal niet altijd bij de hand.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 16:39

theezeefje

Poehee

Een IP uit de 10.x.x.x reeks krijg je pas toegewezen, als de bovenste 4 lampjes op de modem branden.....
mocht de modem geen signaal krijgen, zou je ook nog een IP adres van het modem zelf horen te krijgen, en wel 192.168.100.11.

je kan proberen de CAI kabel uit het modem te draaien (voorzichtig, zorg dat de middenkern niet afbreekt). dan verbinding herstellen, en kijken welk IP je krijgt.

als je nog steeds een 169.x.x.x krijgt, is waarschijnlijk je tcp-stack verpoert :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

theezeefje schreef op 15 december 2003 @ 13:01:
Een IP uit de 10.x.x.x reeks krijg je pas toegewezen, als de bovenste 4 lampjes op de modem branden.....
mocht de modem geen signaal krijgen, zou je ook nog een IP adres van het modem zelf horen te krijgen, en wel 192.168.100.11.

je kan proberen de CAI kabel uit het modem te draaien (voorzichtig, zorg dat de middenkern niet afbreekt). dan verbinding herstellen, en kijken welk IP je krijgt.

als je nog steeds een 169.x.x.x krijgt, is waarschijnlijk je tcp-stack verpoert :)
Ja, dat is dus zo. Tuurlijk ga je eerst kabels controleren, modem resetten, en al het andere voor de hand liggende. Maar alles ziet er dus goed uit, je krijgt link bij zowel XP als modemlampje, alle lampjes branden op het modem, alle instellingen zijn zoals ze moeten zijn, maar je krijgt geen IP adres (waarna windows zelf een 169.* adres bedenkt).

Je tcp/ip is dus idd naar de klote (nou ja, niet helemaal, ik geloof alleen het gedeelte wat met DHCP te maken heeft, als je zelf een adres invult werkt het wel), maarja, in XP kun je tcp/ip niet verwijderen en opnieuw installeren!

Je moet dus een sort of reset commando geven, wat TCP/IP reset.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 16:39

theezeefje

Poehee

smokalot schreef op 15 december 2003 @ 13:27:
[...]

Ja, dat is dus zo. Tuurlijk ga je eerst kabels controleren, modem resetten, en al het andere voor de hand liggende. Maar alles ziet er dus goed uit, je krijgt link bij zowel XP als modemlampje, alle lampjes branden op het modem, alle instellingen zijn zoals ze moeten zijn, maar je krijgt geen IP adres (waarna windows zelf een 169.* adres bedenkt).

Je tcp/ip is dus idd naar de klote (nou ja, niet helemaal, ik geloof alleen het gedeelte wat met DHCP te maken heeft, als je zelf een adres invult werkt het wel), maarja, in XP kun je tcp/ip niet verwijderen en opnieuw installeren!

Je moet dus een sort of reset commando geven, wat TCP/IP reset.
mail even je c-nummer en je mac-adres. kan ik nakijken of je modem goed ingevoerd staat.

kan naar cornholio@onzinforum.nl

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Pagina: 1