ik heb een paar dagen geleden mijn (kapotte) sb kaartje ingeruild tegen een 5.1live kaart. Op zich mega goed geluid alleen heb ik nu een beetje last van vertragingen wanneer ik op de computer werk.. Op zich bezef ik mij dat mijn pc al aan de langzame kant is (450mhz) maar bij de vorige kaart was er niks aan de hand .. Kan het zijn dat ik een soort van soft-kaart heb gekocht (ken het idee van een soft-modem) en is dit misschien op te lossen. Ik draai win-xp met 320mb op een PIII met 450mhz.
Verwijderd
Dan moet je de VIA latency patch installeren, dat helpt tegen het gekraak van je geluidskaart.
Hij staat op deze site.
Hij staat op deze site.
Naast het kraken merkte ik op dat je ook wel een last kunt hebben van ruis. Ik neem echter aan dat je dat niet bedoeld. Die ruis hoor je vaak wanneer je cd-rom speler opspint of wanneer er andere activiteit is. Daar doe echter niks aan, tenminste dat is mij verteld. Had te maken met accoustische ruis.
die via latency patch werkt prima! wonderbaarlijk dat zo'n groot probleem door zo'n klein progje uit de wereld geholpen kon worden.. thx
En als je dat gekraak hebt met een Intel chipset? (pentium 3)
probeer de geluidskaart in een ander slot te steken. Ik kan de mijne eerst ineen slot zitten warvan de IRQ geshared was met de USB, waardoor ik vooral bij veel CD-ROM activiteit last kreeg van gekraak en geskip als ik mijn muis bewoog
Catch a smile out there!
Verwijderd
Graag gedaanVerwijderd schreef op 07 May 2003 @ 10:51:
die via latency patch werkt prima! wonderbaarlijk dat zo'n groot probleem door zo'n klein progje uit de wereld geholpen kon worden.. thx
Ik heb dat kraken altijd gehad op Windows 98, ME en 2000..... echter het moment dat ik naar XP ging was het hele probleem weg.
Die latency patch hielp inderdaad wel wat bij die oudere OS-en.... maar nooit echt helemaal. Er zijn trouwens ook wat settings in je bios die je aan kunt passen om dit probleem op te lossen.
Die latency patch hielp inderdaad wel wat bij die oudere OS-en.... maar nooit echt helemaal. Er zijn trouwens ook wat settings in je bios die je aan kunt passen om dit probleem op te lossen.
Ik heb opeens ook last van kraken op de eerste line-out van mijn nForce2 mobo, op iig de tweede line-out is niets aan de hand en klinkt het geluid zuiver. Hier had ik voorheen geen last van, mijn stopcontact is geaard en heb in de tussentijd niets in het BIOS veranderd, iemand enig idee hoe dit zo ineens kan ontstaan?
Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)
Gaat wel lekker met al die problemen zo jah, bij mij ligt het volgens mij aan de hardware, want ik hoor de geluiden ook al tijdens het opstarten van computer, dan hoor ik de hardeschijf via mijn speakers werken! Echt maf.
Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)
Pagina: 1