2600 en 8rda3333+ niet op FSB 200?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-08 08:39

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
hallo

nu breekt toch echt mn klomp! heb mn oude zakie verkocht om beter op FSB 200 te kunnen draaien.

eerst had ik Epox 8rda+, 2200 en twinmos 3200

nu heb ik Epox 8rda3+, 2600 en twinmos 3200

op mn andere mobo draaide mn cpu ook op 200 met cpu interface op agressive en DDR preformance timings on maar maar op dit mobo kan ik dat alleen met een lagere MP zodat het een 2400 is, anders start i windows niet op. het lijkt trouwens ook wel of mn mobo een stuk trager is.
moet ik de CPU meer spanning geven? Moet i nog inbranden ofzo? het is toch vreemd dat die 2200 @ 133 wel ok 200 kan en een 2600 @ 166 niet die 34 extra kan opbrengen.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat het een bepaalde processor is, geeft geen garantie dat ie 'zomaar' even op 200mhz fsb kan draaien. Er zijn allerlei factoren die erin meespelen, zoals mobo-onderdelen, temps, en natuurlijk de proc zelf. Als je geheugen hetzelfde is, dan hoeft daar dus niet op gelet te worden. Maar dat inbranden is wel een idee, steeds na een paar uur 10mhz FSB erbij. En ook meer volts, zoals 1.8 of 1.9 erop is ook een optie. Als echte tweaker hoor je gewoon allerlei settings in je BIOS etc. te finetunen, totdat je sys draait zoals jij wilt. Als dat niet lukt, dan heb je een 'slechte' 2600+ die alleen op z'n stock snelheid kan draaien. Nogmaals, er is niet altijd de garantie dat zo'n proc op 200mhz fsb kan lopen :)

edit: misschien een goeie voor jou om de DOC FAQ door te nemen, voor als je wat aandachtspunten bent vergeten :)

[ Voor 14% gewijzigd door Remy op 07-05-2003 10:27 ]

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie ReemF :) Lees eerst de FAQ in het juiste subforum door en open daar eventueel een nieuw topic. Tip: laat die irritante verzameling vraagtekentjes in de titel achterwege ..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Geen garanties voor overclocken. Wij kunnen je niet zomaar vertellen welke instellingen je moet nemen, zie ReemF's opmerking. Ik raad je aan enkele relevante topics in DOC door te nemen, daar horen overclockzaken ook thuis.

En gebruik de volgende keer wat minder vraagtekens in je topictitle, heb er net vier weggehaald.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.