Toon posts:

[C#] clientside print protection (windows)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zal maar direct met de deur in huis vallen.

Ik wil een graag het printen binnen windows (XP en 98) beveiligen.
De bedoeling is dat zodra er op de print knop gedrukt wordt er eerst een popup verschijnt waarin je een wachtwoord moet invullen voordat je verder kunt gaan.

Dit moet gelden voor alle print mogelijkheden binnen windows (XP en 98).

Het liefst zou ik zoiets eerst voor windows XP willen ontwikkelen.

Ik ben zelf nog niet zo thuis in C# en applicatiebouw voor windows, maar ik had al wat ideen. (Op internet heb ik zelf helaas niks kunnen vinden waar ik iets aan zou hebben).

Mijn gedachte is dat tijdens het indrukken van de print toets binnen windows de dll winspool.drv wordt aangeroepen. Als ik deze nu vervang door een eigen winspool adapter dll die later doorlinkt met de ouwe winspool file, dan zou er toch iets mogelijk moeten zijn. Of is er een makkelijker of betere oplossing.

Iemand ideen hoe ik dit dus het beste kan aanpakken?!

bedankt!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Volgens mij is het zo dat Windows XP en Windows 2000 alle systeem files monitoren en beveiligen tegen vervanging, dus jou vlieger gaat denk ik niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Monkeybrains schreef op 07 May 2003 @ 09:51:
Volgens mij is het zo dat Windows XP en Windows 2000 alle systeem files monitoren en beveiligen tegen vervanging, dus jou vlieger gaat denk ik niet op.
is het dan mogelijk om een event listener te installeren op de 'print' optie ofzoiets?
Is het mogelijk dit signaal te onderscheppen en er zelf iets mee te doen?

of natuurlijk: is er een andere betere oplossing?!

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Als het al wat wordt, wordt het iets low levels en dat kan (nog) niet met C# omdat je aan het .Net framework vast zit. Je zal zeker geen .drv bestanden kunnen schrijven ermee. Dubbel jammer.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Misschien dat je achter de spooler moet gaan zitten i.p.v. er voor ? Maar misschien zijn er mensen die dat beter weten ?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus het zal gewoon iets in C(++) moeten worden dat er tussen gaat zitten?! maar is dat dan mogelijk? waar zou ik dan eens moeten zoeken op het internet voor meer informatie... een goed steekwoord...

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

De WIN32 Spooler API misschien ?

MS Support Linkje

Dit vond ik net even snel. Wellicht dat je daar iets verder mee kunt

[ Voor 7% gewijzigd door Skinny op 07-05-2003 12:08 ]

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Wat jij wil kan met een PortMonitor. Je kunt je eigen PortMonitor schrijven in C++ bij MSDN kun je daar voorbeelden van vinden.

Even een linkje:
http://msdn.microsoft.com...raphics/provider_897r.asp

[ Voor 33% gewijzigd door pjonk op 07-05-2003 12:57 ]

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ziet er veelbelovend uit, ik ga me er in verdiepen
Pagina: 1