Hoi,
ik zal maar direct met de deur in huis vallen.
Ik wil een graag het printen binnen windows (XP en 98) beveiligen.
De bedoeling is dat zodra er op de print knop gedrukt wordt er eerst een popup verschijnt waarin je een wachtwoord moet invullen voordat je verder kunt gaan.
Dit moet gelden voor alle print mogelijkheden binnen windows (XP en 98).
Het liefst zou ik zoiets eerst voor windows XP willen ontwikkelen.
Ik ben zelf nog niet zo thuis in C# en applicatiebouw voor windows, maar ik had al wat ideen. (Op internet heb ik zelf helaas niks kunnen vinden waar ik iets aan zou hebben).
Mijn gedachte is dat tijdens het indrukken van de print toets binnen windows de dll winspool.drv wordt aangeroepen. Als ik deze nu vervang door een eigen winspool adapter dll die later doorlinkt met de ouwe winspool file, dan zou er toch iets mogelijk moeten zijn. Of is er een makkelijker of betere oplossing.
Iemand ideen hoe ik dit dus het beste kan aanpakken?!
bedankt!
ik zal maar direct met de deur in huis vallen.
Ik wil een graag het printen binnen windows (XP en 98) beveiligen.
De bedoeling is dat zodra er op de print knop gedrukt wordt er eerst een popup verschijnt waarin je een wachtwoord moet invullen voordat je verder kunt gaan.
Dit moet gelden voor alle print mogelijkheden binnen windows (XP en 98).
Het liefst zou ik zoiets eerst voor windows XP willen ontwikkelen.
Ik ben zelf nog niet zo thuis in C# en applicatiebouw voor windows, maar ik had al wat ideen. (Op internet heb ik zelf helaas niks kunnen vinden waar ik iets aan zou hebben).
Mijn gedachte is dat tijdens het indrukken van de print toets binnen windows de dll winspool.drv wordt aangeroepen. Als ik deze nu vervang door een eigen winspool adapter dll die later doorlinkt met de ouwe winspool file, dan zou er toch iets mogelijk moeten zijn. Of is er een makkelijker of betere oplossing.
Iemand ideen hoe ik dit dus het beste kan aanpakken?!
bedankt!