Toon posts:

casema en linux help ??

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb sinds gister als test op me 2de pc linux mandrake 9.0 gezet en wil daar nu casema op laten werken maar dit lukt niet echt, gaat hier om breedband premium met eurodisc modem dan met vpn werkt.

verder kan ik in bepaalde mappen niks neer zetten of maar een tekst bestandje aanmaken geen toegang , ik log in als gebruiker hoe zet ik dit aan ?

alvast bedankt

-greetz,

thedonn

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Probeer een te googlen of op tldp.org te kijken: http://www.tldp.org/HOWTO/Cable-Modem/isps.html#AEN355
ivm die mappen, kan het zijn dat je met een zelf aangemaakte gebruiker bent ingelogd en je niet alle rechten hebt. Zoek ook eens op tldp.org.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 20:21

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 09:31:
verder kan ik in bepaalde mappen niks neer zetten of maar een tekst bestandje aanmaken geen toegang , ik log in als gebruiker hoe zet ik dit aan ?
Omdat je als user geen rechten hebt om in bepaalde mappen te schrijven.
Zie voor uitleg: File security
Ik kan je aanraden om How to: Introduction to Linux eens te gaan lezen.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
TheDonn,

Dit is eigenlijk een probleem voor in NOS, maar het zal waarschijnlijk niet aan de regels voldoen daar. Ik zal waarschijnlijk niet de laatste zijn die het zegt, maar Linux is lezen, lezen en lezen.

Ik raad je aan om dit even door te lezen, hier staat veel informatie in:
NOS policy - updated 01/04/03

Ook is er in de search een hoop hierover te vinden:
Linux n00b en casema com21 modem

Verwijderd

Ik had hier een enorme flame verwacht, maar jullie zijn stukken minder heetgebakerd dan de mensen uit NOS kennelijk.
Voor het Casema probleem: bij casema hebben ze een eigen newsgroup voor dit soort dingen: casema.linux. Die weten vast ook meer over jouw type modem en type connectie etc.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je topic voldoet absoluut niet aan de eisen die we eraan stellen. Denk aan informatie over wat je al hebt geprobeerd, waarnaar je hebt gezocht, waarom dat allemaal niet werkte, etcetera. Verder hoort dit toch in NOS.

[ Voor 18% gewijzigd door intoxicated op 07-05-2003 13:41 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.