s55 adresboek

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik iemand aan mijn adresboek toevoeg met voor en achternaam dan maakt hij een verkeerde notatie.

Als iemand Bert Lammer heet dan maakt hij er in het adres boek Lammer, Bert.
Super irritant dus.
Weet iemand hoe je die notatie kan veranderen, krijg het na lang proberen niet voor elkaar. Staat ook niets over in de handleiding zover ik die heb uitgespit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

tsja dit probleem heb ik ook met mijn ME45, enige oplossing is om bij achternaam de voornaam in te vullen en bij voornaam de achternaam in te vullen :P Werkt prima verder en naar verloop van tijd merk je het echt niet meer.

wanneer je import en exports met je Outlook adresboek (o.i.d.) dan is het wel een beetje irritant.

Je kan helaas niet keizen hoe de lijst wordt gesorteerd, afgezien van VIP's eerst of alfabetisch.

zie ook:
Vraag Siemens SL45
[rml][ BC3] Siemens sl45 & Adreboek[/rml]

[ Voor 27% gewijzigd door aardbeix15 op 07-05-2003 10:21 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vind dat dus gewoon niet kunnen, het moet vast wel anders kunnen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 19:26

Korakal

Up up up!

Hehe ook met Outlook is het goed te fixen hoor, juist dan zelfs... ik heb het als volgt opgelost:
Sluit je S55 op de kabel aan. Start XTND (de sync software) > instellingen > toewijzing > contacpersonen. Je ziet allemaal lijntjes van de Outlook velden naar de S55 velden.
Verwijder de lijn 'voornaam <> voornaam' en 'achternaam <> achternaam' en trek ze opnieuw kruislings.
In Outlook staan dan de namen bij de juiste velden als je synchroniseert, en in je telefoon sorteert 'ie ze alfabetisch op voornaam.

Het enige is: er zal altijd een komma tussen blijven staan. Dus er staat dan Bert, Lammer. Maar persoonlijk kan ik daar wel mee leven ;)

[edit]
Mocht je alles op dit moment in je telefoon netjes bij voornaam/achternaam hebben ingevuld, synchroniseer dan eerst op de standaardmanier met Outlook, wis de inhoud van je telefoon, pas de XTND settings aan en synchroniseer opnieuw.

[ Voor 20% gewijzigd door Korakal op 07-05-2003 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
foute software dus ? ... ben verder nog wel tevreden maar dan laat ik gewoon de achternaam weg. dan ziet het er tenminste nog een beetje uit.. Ik kan me er kapot aan ergeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Met de Outlook sync kun je ook de 2 velden verwisselen.. bij Mappings..
Blijft in je Outlook tenminste ook alles goed staan..

[edit]
Moet toch eens sneller typen

[ Voor 14% gewijzigd door Krypt op 07-05-2003 09:29 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 09:28:
foute software dus ? ... ben verder nog wel tevreden maar dan laat ik gewoon de achternaam weg. dan ziet het er tenminste nog een beetje uit.. Ik kan me er kapot aan ergeren ;)
Lees jij wel wat ik schrijf???? Helemaal geen foute software!
Krypt schreef op 07 mei 2003 @ 09:28:
[edit]
Moet toch eens sneller typen
Ik wilde net een reply als bovenstaand gaan typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jij hebt het nu over outlook. Ik heb het gewoon over de adressenboek of volg ik het gewoon weer niet ;) tis vroeg he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 09:36:
jij hebt het nu over outlook. Ik heb het gewoon over de adressenboek of volg ik het gewoon weer niet ;) tis vroeg he :P
OK, hou het op het laatste. Samenvatting van hierboven:
* je kunt het eenvoudig oplossen door voornaam bij achternaam in te vullen en andersom. Om niet alles opnieuw te hoeven intypen in je telefoon sync je eerst met Outlook, leeg je je telefoon, pas je de mappings aan van de velden en sync je opnieuw. Voordeel van deze methode is dat je telefoon netjes op voornaam sorteert en in Outlook er geen verkeerde velden zijn gekoppeld.

zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aha nu volg ik het... haalde het allemaal door elkaar.. thanks guys ik ga het ff proberen hier :)

Verwijderd

naar aanleiding van dit bericht

Beetje raar dat ie gesloten is trouwens, probleem leek me duidelijk en een ander probleem dan dat in dit draadje, maar goed...

Ik heb dus nu al m'n achternamen verwijderd, maar m'n adresboek wordt niet meer gesorteerd en bovendien werkt het springen naar een alfabetische letter niet meer (telefoon reageert dan gewoon niet)

aansluiten middels kabeltje is geen optie, aangezien ik geen kabeltje heb.

Ok komt m'n vraag (die me vrij voor de hand lijkt): hoe kan ik ervoor zorgen dat alle namen opnieuw goed gesorteerd worden en ik dus ook middels de druk op een letter naar de namen die met die letter beginnen kan springen?

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

bij voornaam achternaam invullen
en bij
achternaam voornaam invullen

hij sorteert nu eenmaal op het achternaam-veld, wanneer je deze leeg laat zal hij ze allemaal als gelijk zien.

ik heb zelf een ME45 en doe het op de verwisselde manier en het bevalt prima.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 18:38:
naar aanleiding van dit bericht

Beetje raar dat ie gesloten is trouwens, probleem leek me duidelijk en een ander probleem dan dat in dit draadje, maar goed...
Lees nou nog eens die sluitmsg... Ik gaf deze thread alleen als tip.
Vragen over de S55 kunnen prima in [rml]Siemens S 55 :9~ [ deel3][/rml]
Da's dus een ander topic dan deze :Y)
Pagina: 1