Bios van Sapphire 9700 Pro (rode pcb)

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
(met toestemming van Fewture post ik dit nogmaals, want in de vorige topic was er sprake van een misverstand, waar ik mijn excuses voor aangeboden heb)

Ik ben op zoek naar iemand die deze kaart heeft en mij een kopie van het originele bios ervan kan geven.
Op rage3d heb ik al een en ander gevonden, maar dat was niet wat ik zocht. Het waren aangepaste bioses van deze kaart, maar ik wil graag de originele PAL versie hebben.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

met welke reden wil je geen aangepaste (meestal betere) bios??

Misschien dat men in het Radeon topic wat meer kans hebt. Op post het gewoon op het Rage3D forum (je vraag voor originele pcb) er moet hier maar niet iemand zijn met een sapphire die ff die moeite voor jouw wil doen. (heb zelf club3d, sorry :))

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

zou het uitmaken welk merk je hebt omdat toch alles een kloon van de ati 9700 pro zelf is?
of heb ik het dan verkeerd?

Verwijderd

Ja die wil ook wel hebben.......die is al standaard al unlocked...

• Rene59
Dond3r: die aangepaste bioses waren die van de 9700 non-pro, was ik vergeten te vermelden. Ze hebben ze aangepast zodat je kan overclocken. Maar ik wil de originele 9700 pro bios hebben, aangezien je daar standaard al mee kan overclocken, en de geheugen timings beter zijn.
Ik heb niet op rage3d gepost, omdat ik daar hoogst waarschijnlijk een NTSC bios zal krijgen, maar ik kan het in ieder geval wel even proberen. Maar ik vraag het altijd eerst hier even ;)

ghost_nl: dat maakt per merk wel uit. De geheugen timings zijn per bios verschillend en dat kan aardig wat schelen in de prestaties. Daarnaast heb ik ook gelezen over bepaalde beperkingen die merken in het bios verwerken, maar of dat echt waar is weet ik niet zeker. Het kwam er iig op neer dat behoorlijk wat mensen met een gemod 9700nonpro bios minder ver over konden klokken, dan met een origineel 9700pro bios (in hun 9700nonpro dus).

Aangezien ik een Sapphire 9700nonpro heb, wil ik dit dus testen met een origineel Sapphire 9700pro bios.

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Rene59 schreef op 07 May 2003 @ 10:34:
Dond3r: die aangepaste bioses waren die van de 9700 non-pro, was ik vergeten te vermelden. Ze hebben ze aangepast zodat je kan overclocken. Maar ik wil de originele 9700 pro bios hebben, aangezien je daar standaard al mee kan overclocken, en de geheugen timings beter zijn.
Ik heb niet op rage3d gepost, omdat ik daar hoogst waarschijnlijk een NTSC bios zal krijgen, maar ik kan het in ieder geval wel even proberen. Maar ik vraag het altijd eerst hier even ;)

ghost_nl: dat maakt per merk wel uit. De geheugen timings zijn per bios verschillend en dat kan aardig wat schelen in de prestaties. Daarnaast heb ik ook gelezen over bepaalde beperkingen die merken in het bios verwerken, maar of dat echt waar is weet ik niet zeker. Het kwam er iig op neer dat behoorlijk wat mensen met een gemod 9700nonpro bios minder ver over konden klokken, dan met een origineel 9700pro bios (in hun 9700nonpro dus).

Aangezien ik een Sapphire 9700nonpro heb, wil ik dit dus testen met een origineel Sapphire 9700pro bios.
Welke men heb je eigenlijk inf 3.3,hynix 3.6 of samsung 2,86.Want de core kun je wel met de meeste biossen op 370-380 krijgen, alleen de men is meestal een probleem.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Rene59 schreef op 07 May 2003 @ 10:34:

Vraag die NSTC gewoon, en edit de bios dan met RadEdit

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Rene59
Hasib: infineon 3.3

Dond3r: dat kan ik idd doen ja. Echter, ik heb zo'n nonpro bios proberen te editen, maar die wilde radedit dus niet openen. Denk omdat hij gemod was dan...

Maar goed, als iemand hier toch de originele heeft... graag :)

Verwijderd

moet je ook met radedit 1.1d doen (heb ik nog wel voor je). Maar ook die gaat niet helemaal lekker

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
-= Radeon Topic - Deel 65 =- is het topc waar je moet zijn voor dit zoort vragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.