switch kopen

Pagina: 1
Acties:

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Ben van plan om een 8 poorts switch te kopen. Budget is niet heel hoog.
Nou is mijn oog gevallen op een 3com officeconnect dual speed switch 8. (+- 100 €)
Eigenlijk is de keuze op deze 3com gevallen vanwege de goede naam van het merk en vanwege het feit dat je gewone patchkabels EN crosskabels kunt gebruiken.
De bedoeling is dat er een beetje mee gegamed gaat worden. (kleine LAN a.s. vrijdag) en later zal de switch opgenomen worden in een klein bedrijfsnetwerkje.
De voornaamste eis die ik stel is gewoon snelheid. (ook moet er een 10mbit aangesloten kunnen worden zonder dat het hele netwerk overschakelt op 10 mbit) Voeldoet deze switch dan of zouden jullie een andere kiezen? Graag onderbouwde meningen ajb.

:Y)

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 13:04
Als het budget niet te hoog is, kijk dan niet meteen naar merken als 3com. Dan zou ik gaan voor edimax ofzo... die hebben ook auto-sensing (switch kan zelf uitzoeken of het gewoon of crosed moet zijn). En iedere 10/100 switch laat het volgens mij toe om een 10 mbit-kaart toe te voegen zonder dan de rest ook 10 mbit wordt... zolang het maar een 10/100 switch is en geen 100 mbit switch...

linkje naar pricewatch

[ Voor 42% gewijzigd door jurri@n op 07-05-2003 09:07 . Reden: link naar pricewacht ]

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Ik zou voor een linpro switch gaan.
Heb er nu al 2 gekocht (8 ports en 10/100 mbits)
Kosten 40 euro, en heeft zelfs betere specs als die 3com.
En dat is ook zo, dingen als auto cross/straigh zit er op.
Hier een linkje,
http://www.mr-at.nl/cgi-b...116548d353edda3bd556&fr=1

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

jurri@n schreef op 07 mei 2003 @ 09:02:
... die hebben ook auto-sensing (switch kan zelf uitzoeken of het gewoon of crosed moet zijn).........
Da's dus GEEN auto-sensing.....
En iedere 10/100 switch laat het volgens mij toe om een 10 mbit-kaart toe te voegen zonder dan de rest ook 10 mbit wordt... zolang het maar een 10/100 switch is en geen 100 mbit switch...
Dat lijkt al meer op auto-sensing! Auto-sensing wil alleen zeggen dat het ding zelf uitzoekt of het op 10 of 100mbit moet draaien...en dat nog ff afgezien van full- of half duplex.
Overigens zijn die 3coms niet echt zulke sterren in auto-sensing, da's althans mijn ervaring...daarbij: voor een lanparty zullen de meesten wel over een 100mbit kaartje beschikken. Kost geen drol meer nl, en zit meestal al standaard ingebouwd.

Als ik de TS was zou ik gewoon voor een simpel 100mbit switchje gaan...als je echt goed spul wilt pak je cisco of nortel, maar das knap aan de prijs. Voor het MKB heeft netgear mij bewezen een prima alternatief te zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:29
ik heb al jaaaaren met 3com gewerkt (ca. 100 clients) en nog NOOIT geen problemen gehad waarvan ik 3com hardware de schuld kon geven.

1 x een DOA, that's it.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik heb de officeconnect 8plus (die heeft dat allemaal, de niet plus had wat minder, let er goed op). Doet het erg goed, alleen lijkt hij heel af en te te crashen en dan moet je de stekker eruit en er weer in (stroom) en dan doet ie het weer. Verder geen problemen en lekker snel.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Voor weinig geld kun je inderdaad naar een edimax kijken, al ben ik persoonlijk meer gesteld op mijn 8 prts Sitecom switch.. Die voldoet aan jou eisen.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

vandenhende schreef op 07 May 2003 @ 08:52:
De voornaamste eis die ik stel is gewoon snelheid. (ook moet er een 10mbit aangesloten kunnen worden zonder dat het hele netwerk overschakelt op 10 mbit)
ehm, alle switches die 10 en 100mbit ondersteunen zullen nooit alle poorten terug laten vallen op 10, simpel weg omdat het een switch is ;)
Voeldoet deze switch dan of zouden jullie een andere kiezen? Graag onderbouwde meningen ajb.
of deze voldoet voor jou weet ik niet, het is voor zover ik heb gehoord gewoon een goede switch.
trouwens een merknaam wil niet veel zeggen, ik draai met volle tevredenheid 2 noname SOHO switches, en die werken prima voor mij.
Het enige wat je bij die 3com extra hebt/betaald is de naam/support ;)

Verwijderd

Grolsch schreef op 07 May 2003 @ 09:32:
ik heb al jaaaaren met 3com gewerkt (ca. 100 clients) en nog NOOIT geen problemen gehad waarvan ik 3com hardware de schuld kon geven.

1 x een DOA, that's it.
Je zegt dus dat je altijd problemen had ?? ( NOOIT geen = altijd ) 8)7

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik heb een safeway 8 poorts switch en ik haal toch wel 8/9mbyte constant naar andere pc's in me netwerk. Deze is zeker niet te duur, voor een 40 euro heb je hem zeker en gegarandeerd geen problemen.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• DJSmiley
  • Laatst online: 16:53
Low-budget oplossing is Sweex.

8-poorts dingetje kost niet veel, EN die dingen zijn auto-MDI/MDIX
Dus crosslink zoekt ie zelf uit ;)

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:52

BCM

We hebben ook 2 van die 3com dingen staan en ik ben er uiterst tevreden over. Kheb alles wel een keer geprobeerd en ze hebben nog nooit problemen gegeven.

Cedo Nulli

• Olaf van der Spek
  • Niet online
The_Eagle schreef op 07 mei 2003 @ 09:25:
Da's dus GEEN auto-sensing.....

Dat lijkt al meer op auto-sensing! Auto-sensing wil alleen zeggen dat het ding zelf uitzoekt of het op 10 of 100mbit moet draaien...en dat nog ff afgezien van full- of half duplex.
Volgens mij is het beide auto-sensing. Dat auto-sensing vaker voor snelheid dan cross/straight wordt gebruikt is wat anders.

Verwijderd

ik heb verschillende switches/hubs gehad maar ik ben het meest tevreden over mijn 3com superstack3 3300 :) echt een mega ding!!! er staan een aantal ftp's open over mijn netwerk en als ik naar de snelheid kijk echt geil gewoon gemiddeld 11/12mb/s het koste ook wat :P maar dan heb je ook iets!!!!

• DJSmiley
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 12:59:
ik heb verschillende switches/hubs gehad maar ik ben het meest tevreden over mijn 3com superstack3 3300 :) echt een mega ding!!! er staan een aantal ftp's open over mijn netwerk en als ik naar de snelheid kijk echt geil gewoon gemiddeld 11/12mb/s het koste ook wat :P maar dan heb je ook iets!!!!
Idd geil spul, alleen beetje erg duur, TS wil goedkoop.

Lijkt me een elcheapo no-name ding (Sweex, Edimax, whatever) handiger, alleen auto-mdi/mdx is wel handig ivm crosscables

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik wil ook een switch hebben, 5 poorts, nu zag ik die linpro en een sweex.

Die sweex is wel 10 euro goedkoper. Maar op de site van sweex staat dat deze maar half duplex is. Is dat zo? ik dacht dat een switch altijd full duplex was? Bij de 8 poorts staat het er ook, en de 16 ports is full duplex? hoe zit het nu?

edit:
stond er toch wel

[ Voor 8% gewijzigd door zandpaddo op 07-05-2003 13:09 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DJSmiley schreef op 07 May 2003 @ 13:05:
Idd geil spul, alleen beetje erg duur, TS wil goedkoop.

Lijkt me een elcheapo no-name ding (Sweex, Edimax, whatever) handiger, alleen auto-mdi/mdx is wel handig ivm crosscables
En Edimax switches hebben dat.
Op die site staat bij de 8 ports versie ook dat die half-duplex is.

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-05-2003 13:08 ]

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 07 May 2003 @ 13:06:
[...]

En Edimax switches hebben dat.
Op die site staat bij de 8 ports versie ook dat die half-duplex is.
Niet allemaal hoor. Die van mij (thuis) in ieder geval niet, en die van een vriend van me ook niet, en dat is net een nieuwe.

Op mijn kantoortje op mijn werk heb ik een Linkpro SOHO Switch 8 (merk is al eerder genoemd), en dat ding doet het echt perfect. Hij staat hier nu een half jaar, en ik heb hem net voor het eerst bekeken voor het typenummer, omdat ik de pakbon hier niet meer heb liggen. Het is nog een mooi klein ding ook, en stevig (die van mij, nouja van mijn baas, heeft een stalen behuizing.

Verwijderd

zandpaddo schreef op 07 May 2003 @ 13:06:
Ik wil ook een switch hebben, 5 poorts, nu zag ik die linpro en een sweex.

Die sweex is wel 10 euro goedkoper. Maar op de site van sweex staat dat deze maar half duplex is. Is dat zo? ik dacht dat een switch altijd full duplex was? Bij de 8 poorts staat het er ook, en de 16 ports is full duplex? hoe zit het nu?

edit:
stond er toch wel
Is die sweex geen switching hub (lekker handige benaming voor een dual-speed hub). Als ik het me even goed herinner heb je voor een full-duplex verbinding een switch nodig, en kom je met een hub niet verder dan half-duplex. Maar dat zijn van die dingetjes, die ik normaal gesproken dus ff opzoek, omdat ik het uit mijn hoofd niet zeker weet.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Ik zou gewoon n lekker goedkoop ding halen, niet de aller goedkoopste, maar iets dat nog wel in n metalen behuizing zit ofzo. Als je er daartussen nog een met auto-MDI en evt ook autopolarisatie tegenkomt is het helemaal mooi :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

3com switches zijn meer dan prima, 100 euro voor een 8 poorts is een hele mooi prijs. Ik zou verder niet zoeken naar andere, bij 3com heb je gewoon goed spul wat werkt zoals het moet werken.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 13:12:
Niet allemaal hoor. Die van mij (thuis) in ieder geval niet, en die van een vriend van me ook niet, en dat is net een nieuwe.
Volgens de site wel:
ES-3116P / 08P / 05P:
16 / 8 / 5 Port Fast Ethernet Switch With Auto-MDI/MDI-X

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 07 May 2003 @ 12:52:
[...]

Volgens mij is het beide auto-sensing. Dat auto-sensing vaker voor snelheid dan cross/straight wordt gebruikt is wat anders.
Voor snelheid: auto-negotiation
Voor cross/straight: auto-MDI/MDX

Maar als je het auto-sensing wil noemen, is het ook goed hoor. De fabrikanten gooien de termen (bewust???) zelf ook door elkaar.

OlafvdSpek:

Je hebt gelijk. De nieuwe modellen (die van die vriend van is blijkbaar dus ook alweer een oud model) hebben allemaal Auto MDI/MDX, het staat ook in de datasheet van Edimax.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 13:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 13:24:
[...]

Voor snelheid: auto-negotiation
Voor cross/straight: auto-MDI/MDX

Maar als je het auto-sensing wil noemen, is het ook goed hoor. De fabrikanten gooien de termen (bewust???) zelf ook door elkaar.
Nou, dat valt wel mee hoor. En Auto-MDI/MDI-X auto-sensing noemen zou ik dus niet doen, dat is heel iets anders. Dat je auto-sensing en auto-negotiating door elkaar gooit kan nog wel.

Overigens zou ik geen €100 voor een 8-poorts over hebben. Zoals Erkens al zegt: bij 3Com betaal je voor de support en merknaam. Qua specs hoef je echt niet voor 3Com te kiezen bij een 8-poorts. Boven de 12-16 poorten wordt dat anders, maar 8-poorts maakt geen fuck uit.

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Bedankt voor de info allemaal.

Denk dat het die linkpro wordt.
Linkpro 10/100mbit Switch 8

Maar heeft iemand een idee of die ook ergens anders te koop is dan bij mr @? Pijnacker is een beetje ver reizen aangezien ik hem morgen graag zou hebben. google heeft niets opgeleverd en staat niet in pricewatch. In de buurt van eindhoven zou praktisch zijn.
:)

[ Voor 4% gewijzigd door vandenhende op 08-05-2003 18:22 ]

Pagina: 1