Toon posts:

Draadloos netwek Macintosh en Windows laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb een iMac versie B en een Toshiba laptop met Windows XP. Die wil ik tezamen bij mij thuis als netwerk gaan gebruiken met een draadloze router (die ik nog aan moet schaffen).

Vraag: ik heb daarvoor dus 2 draadloze netwerkkaarten nodig. Omdat ik geen zin heb om zowel de Mac als de laptop los te sleutelen zit ik te denken aan 2 draadloze netwerkkaarten met USB-aansluiting. Bestaan die voor resp. de Mac en een laptop en welke kan ik dan het beste kopen? En ach, als ik toch bezig ben, welke draadloze router kan ik het beste aanschaffen?

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 14:15
Voor je laptop een USB adapter? Dat lijkt me nou echt TOTAAL niet handig! Neem een PCMCIA kaart, kost waarschijnlijk zelfs minder dan een USB adapter! Veel handiger als je met je laptop op stap gaat! Ik heb ooit met USB Wireless adapters van Sitecom gespeeld, was een drama, maar dat zal inmiddels misschien wel anders zijn.

Verwijderd

Topicstarter
RoccoS schreef op 07 May 2003 @ 07:13:
Voor je laptop een USB adapter? Dat lijkt me nou echt TOTAAL niet handig! Neem een PCMCIA kaart, kost waarschijnlijk zelfs minder dan een USB adapter! Veel handiger als je met je laptop op stap gaat! Ik heb ooit met USB Wireless adapters van Sitecom gespeeld, was een drama, maar dat zal inmiddels misschien wel anders zijn.
Hmtja, ik heb wel verstand van computers maar heb ook 2 linkerhanden. Ik zie er nogal tegenop om die splinternieuwe laptop open te sleutelen (met alle risico vandien) om daar een draadloze netwerkkaart in te zetten. En zo groot zal zo'n draadloze NIC toch niet zijn dat je 'm niet in je linker jaszak mee kunt nemen? Bovendien is het voornamelijk voor thuisgebruik.

peter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 07:42:
[...]

[..]ik heb wel verstand van computers maar heb ook 2 linkerhanden. Ik zie er nogal tegenop om die splinternieuwe laptop open te sleutelen (met alle risico vandien) om daar een draadloze netwerkkaart in te zetten[..]
Sorry maar verstand van computers heb je niet, anders maak je deze opmerking niet.

PCMCIA / PC-Card druk je gewoon in een daarvoor bestemd slot in je laptop. Niets open sleutelen. En dit is ook verre van Professional Networking.

Tip: Ga naar een computerwinkel en laat je voorlichten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 10:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 09:59:
[...]

Sorry maar verstand van computers heb je niet, anders maak je deze opmerking niet.
Ehh, genoeg verstand om 'm aan en uit te zetten ;)
PCMCIA / PC-Card druk je gewoon in een daarvoor bestemd slot in je laptop. Niets open sleutelen. En dit is ook verre van Professional Networking.
Juist, en zo'n slot zit natuurlijk aan de BUITENkant van je laptop. Tja, aangezien ik er, volgens jou, niet zoveel verstand van heb; WAAR aan de buitenkant? Of zou het misschien zo zijn dat dat slot toch aan de binnenkant zit? Tja, sorry voor de domme vraag, hoor, maar aangezien ik (vlgs. jou) geen verstand heb va computers vraag ik het maar...
Tip: Ga naar een computerwinkel en laat je voorlichten.
Denk je dat ze daar meer verstand van laptops hebben? ;)

peter

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38

Predator

Suffers from split brain

Ik raad je aan de FAQ eens goed te nemen:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag

Het is niet de bedoeling dat je zomaar vragen gaat stellen in de aard van "Wat kan ik het beste kopen" zonder dat je zelf uitvoerig hier gezocht hebt.
Er is genoeg info over wireless routers en wireless USB nics te vinden met de search:
http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find

Misschien zit je hier ook het verkeerde soort forum.
Als je een laptop hebt, en je weet niet wat een PCMCIA slot is, dan denk ik toch dat een forum als www.beginnersweb.nl je beter past.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.