Nforce pci performance ?

Pagina: 1
Acties:

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Hey,
Ik heb enkele vragen ivm de Nvidia nforce chipset omdat ik over een tijdje een pinnacle movie box DV ga aanschaffen. Hoe het zit met de performance op de pci bus van een nforce 1-2 moederbord omdat DV nogal wat bandbreedte nodig heeft en ik er ook een raidkaart in wou installeren. Na de search gebruikt te hebben heb ik heel wat problemen threads tegen gekomen met pinnacle videobewerkingskaarten en Via chipset. Ik heb hier nog een msi kt266a moederbord liggen en een amd cpu, maar zou bij dit moederbord ook problemen voorkomen met pinnacle kaarten en raid performance ? Via google heb ik ook een site gevonden die uitlegd dat er bij de nforce ook een soort van pci performance bug in zit, is dit al opgelost ? http://www.tech-report.com/onearticle.x/3675

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb met een Adaptec 29320LP-R in software RAID 0 iets van 129.000KB/s gehaald in Winbench 99 op een Leadtek nForce2 plank. De bandbreedte van de PCI-bus is dus wel ok. Het ligt ook aan de PCI-kaart. De LSI Logic SCSI controllers kwamen namelijk niet verder dan 111.000KB/s.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

The_wave

Dat PCI probleem was met de Nforce1 en dan alleen met een van de eerdere bios versies.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Niemand ervaring met Pinnacle hardware en nforce chipsets ?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Ik weet niet precies welke hardware van je Pinnacle je wilt aanschaffen. Maar voor een aantal kaarten heeft Pinnacle een HCL.

Bv. de DV500 - http://www.pinnaclesys.co...roduct_id=564&langue_id=7

Daar staat de Asus A7N8X op.

[ Voor 8% gewijzigd door Shuriken op 08-05-2003 16:44 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie