Toon posts:

[Q3A] Dedicated server maakt Windows key dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen :)

Ik heb een vreemd probleem: mijn Windows-key doet het niet meer op mijn toetsenbord, zowel links als rechts, als ik een dedicated Quake III Arena server opstart.

Kent iemand dit probleem? Google vind ik niks mee helaas.

Ik draai Quake III Arena in dedicated 2 mode, onder Windows XP. Voordat ik de server opstart werkt alles prima, en hetzelfde probleem had ik bij een totaal andere computer. Het volgende heb ik gedaan:

1. Quake III Arena geïnstalleerd (origineel)
2. Quake III Team Arena geïnstalleerd (origineel)
3. Quake III Pointrelease 1.32 gepatched
4. Server config files (server.cfg en q3config.cfg) gekopiëerd

That's it. Het is verder ook een kaal geïnstalleerd Windows-systeem en ik heb nog geen Windows Update gedraaid. Die andere computer van me wel, dus hieraan zal het niet liggen.

Iemand een idee? Ik vind het behoorlijk irritant. :(
In de toekomst wil ik op m'n FreeBSD bakje wel quake 3 server draaien, maar dat werkt nog niet zo. :(

Bedankt alvast!

Verwijderd

werkt hier ook niet inderdaat, ik geef je weinig kans, maar ook vraag ik me af waarom je verder wil werken achter dat systeem als je een dedicated server hebt draaien, waar je de windows key zo belangrijk voor vindt :) enuhh dat was het eigenlijk wel

Verwijderd

Topicstarter
Nouja het hoort wel te werken, en voordat ik de Quake III server opstart werkt het wel gewoon, dus is puur softwarematig en heeft met die stomme server te maken.

En dedicated vind ik te veer eer voor mijn aaiservertje. ;)

Dedicated mode 2 draait 'ie wel, maar wil uiteindelijk op een UNIX server draaien, alleen wil dat nog niet echt lukken, maarja misschien open ik daar wel nieuw topic voor ofzo als ik het echt wil gaan doen.

Ik desktop wel gewoon op de computer, o.a. surfen en Trillian-en. En windows-key ben ik zo gewend. ;(

Iemand anders nog suggesties?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 03:29 ]

Verwijderd

Misschien dat Quake deze uitschakeld omdat het zo lastig is tijdens het spelen? Carmack kennende is er vast een obscuur console commando om dat weer uit te zetten.

Edit: ff gezocht, Quake3 disabled deze standaard iig

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 12:31:
Misschien dat Quake deze uitschakeld omdat het zo lastig is tijdens het spelen? Carmack kennende is er vast een obscuur console commando om dat weer uit te zetten.

Edit: ff gezocht, Quake3 disabled deze standaard iig
Ik heb het over een Quake 3 dedicated SERVER hè, niet de Quake 3 client. Die server staat dus 24/7 aan en ik surf nog wat op deze comp. En ik wil alt tab en windowskey kunnen gebruiken. :(

Puh! |:(

Als ik Quake 3 Server Console afsluit, door op quit te drukken, dan kan ik gelijk weer van de keys gebruik maken. Dus hierin dit het probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 00:02 ]

Verwijderd

probleem, probleem, feature ;) maar ik geef je weinig kans, je kan even kijken of je ID kan mailen er over, mar ik denk dat Carmack je gewoon de dikke finger geeft, als ie de vraag al ooit te horen zal krijgen :) Carmack heeft het niet zo op Windows Keys en DirectX enzo

Verwijderd

Topicstarter
Puh!

DirectX kan ik me voorstellen enzo, ik zie ook liever OpenGL. Maar een dedicated server heeft verder niets met mijn Windows key te maken! Puh!

Maar thanks iig :)

Ik ga maar weer proberen Quake 3 op mn FreeBSD servertje te installeren.

Verwijderd

Ik heb net even gekeken, en bij mij doet die stomme winkey het dus wel. Als ik via menu dedicated server maak en in gewoon quake... Enige verschil met topicstarter is dat ik geen team arena heb. Misschien dat iemand weet hoe je die winkey kan disablen onder gewoon quake :)

Verwijderd

ik heb team arena ook niet geinstalleerd dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan...
Pagina: 1