Ik ben sinds vandaag na geinformeerd te zijn door een verkoper van Media Markt eigenaar van een D-Link DI-614+ Wireless Router.
Nu begin ik behoorlijk te irriteren aan iemand of iets(de verkoper of de installatiegids, welke weet ik nog niet).
Het zit zo, ik heb(had) thuis een LAN netwerk via een simpele hub van sitecom.
De hoofdcomputer is deze computer waaraan een USB modem hangt die mijn internetverbinding verzorgt.
Daarnaast is er nog een andere computer en nog een laptop die via kabel en Internet Connection Sharing mee kunnen internetten.
Nu Wil ik dit zooitje dus wireless maken. Maar ik kom niet verder omdat dit apparaat schijnbaar in de eerst plaats aangesloten moet worden aan een ethernet ADSL modem.
Ik heb het internet helmaal afgezocht naar een mogelijke antwoord op deze vraag (zelfs de 24-uur helpdesk van d-link in amerika gebeld) maar ik kan maar geen duidelijk antwoord krijgen.
Kan ik deze router ook gebruiken om mijn internet connection sharing van de usb wireless te gebruiken(dus zoals het was met de LAN alleen dan wireless? Of moet ik een ethernetmode aanschaffen (heb ik helemaal geen zin in, duurt te lang en kost te veel). Of moet ik naar de winkel gaan om een andere modem te halen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!
Effe de technische specs:
Internet provider: Dutch web services
De di-614+ heeft 5 aansluitingen:
1: WAN (waar de ethernetmodem dan zogenaamd aan moet zitten)
2-5: LAN 1 t/m 4
Zoals mijn netwerk er met de LAN uitzag was als volgt:
pc1: 192.168.0.1 (met de usb modem eraan)
pc2: 192.168.0.2 (user)
laptop: 192.168.0.3 (user)
Nu begin ik behoorlijk te irriteren aan iemand of iets(de verkoper of de installatiegids, welke weet ik nog niet).
Het zit zo, ik heb(had) thuis een LAN netwerk via een simpele hub van sitecom.
De hoofdcomputer is deze computer waaraan een USB modem hangt die mijn internetverbinding verzorgt.
Daarnaast is er nog een andere computer en nog een laptop die via kabel en Internet Connection Sharing mee kunnen internetten.
Nu Wil ik dit zooitje dus wireless maken. Maar ik kom niet verder omdat dit apparaat schijnbaar in de eerst plaats aangesloten moet worden aan een ethernet ADSL modem.
Ik heb het internet helmaal afgezocht naar een mogelijke antwoord op deze vraag (zelfs de 24-uur helpdesk van d-link in amerika gebeld) maar ik kan maar geen duidelijk antwoord krijgen.
Kan ik deze router ook gebruiken om mijn internet connection sharing van de usb wireless te gebruiken(dus zoals het was met de LAN alleen dan wireless? Of moet ik een ethernetmode aanschaffen (heb ik helemaal geen zin in, duurt te lang en kost te veel). Of moet ik naar de winkel gaan om een andere modem te halen?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!
Effe de technische specs:
Internet provider: Dutch web services
De di-614+ heeft 5 aansluitingen:
1: WAN (waar de ethernetmodem dan zogenaamd aan moet zitten)
2-5: LAN 1 t/m 4
Zoals mijn netwerk er met de LAN uitzag was als volgt:
pc1: 192.168.0.1 (met de usb modem eraan)
pc2: 192.168.0.2 (user)
laptop: 192.168.0.3 (user)