Goedenavond.
Na alle faqs gelezen te hebben en op google gezocht te hebben, wil ik u alsnog dit probleem voorleggen.
Situatie:
Server(W2k) met twee netwerkkaarten: een voor internet via de kabel(zeelandnet) en de andere naar een hub (LAN).
Client1 (w98se) is verbonden aan de hub.
Client2 (WinXP pro)is ook verbonden aan de hub.
Server(w2K); uptime 2 jaar; heeft altijd goed gewerkt. Doet t nog steeds.
CLient1: W98se. ging vaak op zn bek door dialers en spyware en meer, dus format;
Client 2: geupgrade naar win XP pro; werkt ok.
Server(W2K) is ICS host, Winfax pro host. hangt n extern modem aan.
Client1(W98se) deelt een HP officejet G55. Deze machine is ook winfax pro client ivm de gesharede officejet..
Client2 (XP) maakt zn eigen verbinding met internet ivm internetbankieren,
en kan prima de shares bereiken op de server en op client1(W98se).
Client1(w98se) kan prima bij de shares op de server(w2K pro).
Winfax werkt naar behoren. Printen via het netwerk werkt naar behoren op alle machines. Alle shares zijn te bereiken.
Zondag had ik beide clients ge herinstalleerd. Alles werkte naar behoren.
Dinsdag had Client1(w98se) ineens geen verbinding met internet meer, twewijl dat goed werkte.
Current situation (en PROBLEEM):
Het lan werkt perfect. Internet op de server werkt ook goed.
PROBLEEM: Client1 kan niet internetten.
ik heb t volgende geprobeerd:
zowel client als server hebben NETBEUI en TCP/IP geinstalleerd.
Client1 krijgt netjes een IPvan de W2K server. Hij kan bij alle shares en werkt binnen het lan perfect.
Client1 kan zichzelf pingen; 127.0.0.1 TCP is dus goed geinstalleerd.
Client1 kan de server pingen; 192.168.0.1
Client1 kan geen www.xxxxx.nl pingen, en ook geen 213.xxx.xxx.xxx pingen. Dan geeft ie time out bij opdracht.
De Browser geeft "kan de server niet vinden."
De XP bak heeft als enige geen NETBEUI.
overal draait ook zonealarm. heb ik ook uitgeschakeld gehad, dit maakt helaas geen verschil.
VRAAG:
Hoe kan dit ineens? het heeft allemaal goed gedraaid. nooit DNS-sen in hoeven stellen(nu dus ook niet). op CLient1 is kazaa lite geinstalleerd. NOrton AV 2003 (voorheen 2002).
Het schijnt dat zeelandnet het MAC adres gebruikt voor verificatie, dus de netwerkkabel uit de server trekken en in Client1 prikken heeft niks uitgehaald.
wat kan ik nog checken?
Meer info: Com 21 modem. Server heeft wel internet.
TCP/IP opnieuw geinstalleerd. Firewalls uitgeschakeld. Norton AV niet uitgeschakeld gehad. De XP bak kan evt. via de server internetten. Dit werkt goed.
Um, help?
ow ja : ik zit er niet bij, moet er 125 km voor rijden. ik moet t telefonisch oplossen.
laat maar. het is al opgelost. netwerk instellingen waren ineens fout......
Na alle faqs gelezen te hebben en op google gezocht te hebben, wil ik u alsnog dit probleem voorleggen.
Situatie:
Server(W2k) met twee netwerkkaarten: een voor internet via de kabel(zeelandnet) en de andere naar een hub (LAN).
Client1 (w98se) is verbonden aan de hub.
Client2 (WinXP pro)is ook verbonden aan de hub.
Server(w2K); uptime 2 jaar; heeft altijd goed gewerkt. Doet t nog steeds.
CLient1: W98se. ging vaak op zn bek door dialers en spyware en meer, dus format;
Client 2: geupgrade naar win XP pro; werkt ok.
Server(W2K) is ICS host, Winfax pro host. hangt n extern modem aan.
Client1(W98se) deelt een HP officejet G55. Deze machine is ook winfax pro client ivm de gesharede officejet..
Client2 (XP) maakt zn eigen verbinding met internet ivm internetbankieren,
en kan prima de shares bereiken op de server en op client1(W98se).
Client1(w98se) kan prima bij de shares op de server(w2K pro).
Winfax werkt naar behoren. Printen via het netwerk werkt naar behoren op alle machines. Alle shares zijn te bereiken.
Zondag had ik beide clients ge herinstalleerd. Alles werkte naar behoren.
Dinsdag had Client1(w98se) ineens geen verbinding met internet meer, twewijl dat goed werkte.
Current situation (en PROBLEEM):
Het lan werkt perfect. Internet op de server werkt ook goed.
PROBLEEM: Client1 kan niet internetten.
ik heb t volgende geprobeerd:
zowel client als server hebben NETBEUI en TCP/IP geinstalleerd.
Client1 krijgt netjes een IPvan de W2K server. Hij kan bij alle shares en werkt binnen het lan perfect.
Client1 kan zichzelf pingen; 127.0.0.1 TCP is dus goed geinstalleerd.
Client1 kan de server pingen; 192.168.0.1
Client1 kan geen www.xxxxx.nl pingen, en ook geen 213.xxx.xxx.xxx pingen. Dan geeft ie time out bij opdracht.
De Browser geeft "kan de server niet vinden."
De XP bak heeft als enige geen NETBEUI.
overal draait ook zonealarm. heb ik ook uitgeschakeld gehad, dit maakt helaas geen verschil.
VRAAG:
Hoe kan dit ineens? het heeft allemaal goed gedraaid. nooit DNS-sen in hoeven stellen(nu dus ook niet). op CLient1 is kazaa lite geinstalleerd. NOrton AV 2003 (voorheen 2002).
Het schijnt dat zeelandnet het MAC adres gebruikt voor verificatie, dus de netwerkkabel uit de server trekken en in Client1 prikken heeft niks uitgehaald.
wat kan ik nog checken?
Meer info: Com 21 modem. Server heeft wel internet.
TCP/IP opnieuw geinstalleerd. Firewalls uitgeschakeld. Norton AV niet uitgeschakeld gehad. De XP bak kan evt. via de server internetten. Dit werkt goed.
Um, help?
ow ja : ik zit er niet bij, moet er 125 km voor rijden. ik moet t telefonisch oplossen.
laat maar. het is al opgelost. netwerk instellingen waren ineens fout......
[ Voor 5% gewijzigd door bratos op 07-05-2003 16:19 ]
eerst kijken dan zeiken