[XP / Install Shield] Installer start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18
Matched: applicatie, wowexec
Ik heb het volgende probleem:
Ik probeer een programma te installeren, maar deze wil niet eens starten!

Ik heb het volgende uitgeprobeerd / gevonden:
- De zeflde installer werkt wel op Laptop (ook WinXP)
- Er start een draadje genaamd NTVDM die binnen 1 sec. weer weg is.
- Op de laptop start wowexec.exe mee op en op de PC niet
- Andere .exe bestanden start hij wel gewoon

edit:
Ik was vergeten te vermelden dat ik ook de Search had gebruikt, en daar weinig wijzer van werdt. Alleen dan dit:
NTVDM (NT Virtual Dos Machine)
Voor 16-bits applicaties heeft NT WOWEXEC.exe (Windows On Windows Executive)

[ Voor 24% gewijzigd door KompjoeFriek op 07-05-2003 01:58 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Geen matches
Misshien dat je Installshield opnieuw zou kunnen installeren maar dat gaat niet want installshield is standaard op XP dus gaat niet! Doet hij dat ook met andere installshield setup-bestanden????

• KompjoeFriek
Geen matches
Mijn laptop heeft net een schone XP installatie en daar start de installer meteen.
Dan kan ik dus met 100% zekerheid zeggen dat er geen apparte dingen bij geïnstalleerd moeten/hoeven worden om die installer te laten werken.
Het probleem zit dus ergens in het OS op mijn PC.

Even voor de duidelijkheid:
Het gaat hier om een programma wat gratis te downloaden is, en toevallig een setup bevan gemaakt met InstallShield. blijkbaar wil mijn PC helemaal geen setups meer starten van InstallShield
edit:

Dus met andere woorden, ik denk dat ik mijn oude naam weer eer aan doe (zie sig)
Dan is het denk ik alleen makkelijk op te lossen door een her-install

[ Voor 15% gewijzigd door KompjoeFriek op 07-05-2003 23:52 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Geen matches
Ik denk dat je de Windows Installer en Installshield door elkaar haalt serhat... Installshield is programma wat setuppackages kan maken (zowel EXE als MSI)...

Geef eens aan om welk pakket het gaat en wat voor installatietype (MSI of EXE).. als het om een MSI gaat kan ik um nog wel even ombouwen naar EXE of MSI die geen installshield meuk inzich heeft (ja; ik walg op installshield :D)..
Als het om een EXE gaat kun je um meelstal wel uitpakken met powerarchiver; je hebt dat je installatie directorytree waarna je de files gewoon in de juiste dirs kan dumpen.. meestal doet de software het wel, als er geen echte noodzakelijke machine/user registry keys nodig zijn...

Pvouput live

• KompjoeFriek
Matched: applicatie
Ik dacht dat ik toch best duidelijk was, als ik zeg dat het een EXE bestand is, en is gemaakt met InstallShield.

Dus nog ff duidelijker.
IK heb de installer NIET gemaakt, dus iemand anders. Het is WEL gemaakt met InstallShield. En het is een 16-bits applicatie. En ik denk dat het laatste het probleem is

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Geen matches
Heb er overheen gelezen dat het een exe bestand was.. dat het een installer is die gemaakt is met installshield had ik al in de gaten...

16bits zou eigenlijk niets uit moeten maken; die zie ik nog geregeld voorbij komen op mun werk, en die repackagen we ook gewoon.. Welk pakket is het; misschien kan ik het even simpel repackagen voor je..

Pvouput live

• KompjoeFriek
Geen matches
Sorry, ik heb hierboven wel vergeten te vermelden dat het een EXE was, my bad...

maar het gaat niet om 1 pakket. Ik ben +/- een maand geleden ook al een progje tegen gekomen dat precies hetzelfde deed, en heb het toen maar gelaten voor wat het was.

Ik heb nou gewoon het progje waar het om gaat geïnstalleerd op m'n laptop, en de Files gekopiëerd naar mijn pc, en het werkt ook nog.

dus wat mij beterft kan er een slotje op, ookal is er geen oplossing gevonden.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen matches
Bij mij willen sommige installers niet installen omdat ik een }:O heb draaien. Die houd cpu op 100% en dan wil een installer soms niet doorlopen.

Als ik dnet even pauzeer doet 'ie het gewoon wel.

Komt bij voornamelijk voor bij .msi pakketjes maar ja, je kèn allich ff kaike

Firmpete on Aerie Peak

Pagina: 1