[XP] Pinnacle PCTV 5.50 Drivers - The Works

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Naar aanleiding van de recente driverupdate van de Pinnacle PCTV drivers heb ik dit topic maar gestart. Er zijn veel problemen met de drivers van pinnacle, heb vanalles gehoord, radio die niet werkt, of alleen een paar mhz'en hoger dan normaal, video opnemen werkt niet, of alleen in combinatie met oudere drivers van de cd, geen stereo geluid, of de drivers zien een Pro versie als een Rave versie.

Dit topic is bedoelt om je problemen met deze drivers te posten en elkaar te helpen, leg wel alles even duidelijk uit, en lees eerst voordat je post (lijkt me duidelijk) zodat we niet constant dezelfde problemen krijgen.

Hier wat links:

PCTV 5.50 Drivers:
ftp://ftp.pinnaclesys.de/...PinnaclePCTVUpdate550.exe

PCTV 5.30 Drivers:
http://www.exac.cz/support/drivers/pctv530.zip

PCTV 5.20 Drivers:
ftp://ftp.pinnaclesys.de/...PinnaclePCTVUpdate520.exe

Regdelete (om oude instellingen te verwijderen):
ftp://ftp.pinnaclesys.de/...elete/ver60/RegDelete.exe

PCI Performance Enhancer (zit standaard bij de drivers geloof ik):
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/extras/ActualPPE.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Krewcial op 07-05-2003 02:02 ]

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Krewcial
Oh nog ff vergeten, ik heb nu geen flauw id welke drivers ik erop heb staan, ik had die nieuwe gedownload, toen kreeg ik een melding dat ik eerst de oude drivers (en de andere software+de instellingen) moest verwijderen, dus ik braaf verwijderen. De nieuwe drivers geinstalleerd en opnieuw opgestart, sja...toen deed ie nog niets, want ik kon geen pinnacle PCTV Vision vinden oid. Dus heb ik dat maar van de originele cd geinstalleerd, en de het driver gedeelte uitgevinkt. Hij doet het, in stereo, maar ik weet nog steeds niet of de drivers nu goed geinstalleerd zijn.

• Krewcial
Maggik nu..ehh...hoe heet dat...een schop geven ofzo:P.... zijn genoeg mensen met problemen namelijk..ze kunnen volgens mij alleen dit topic niet vinden...

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probleem hier is dat met de 5.50 drivers Windows Media Encoder het niet doet. Loopt vast met het opgeven van het kanaal. (WinXP/SP1, fresh install,updates,enz). Is in WME 7.1 en 9

Met 5.10 Doet media encoder het hier wel maar is kleur negatief. pfff.
Met 4.02 Doet media encoder het goed, alleen kan ik dan weer niet timeshiften.
In 5.10 en 4.02 kan ik niet van kanaal wisselen in wme.

* FirmPete dualboot nu omdat ik soms timeshift wil gebruiken, maar ook vaak tv kijk via wme..... Op m'n werk :)

Firmpete on Aerie Peak

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Krewcial schreef op 08 mei 2003 @ 00:43:
Maggik nu..ehh...hoe heet dat...een schop geven ofzo:P.... zijn genoeg mensen met problemen namelijk..ze kunnen volgens mij alleen dit topic niet vinden...
Krewcial

Voor kleine aanvullingen kan je ook deze gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Anders kan dit als nutteloos kicken worden gezien :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• FirmPete
  • Niet online
@RR ---> Krewcial wijzigde dit bericht 07-05-2003 02:02 (3%) Uit de openingspost.

Firmpete on Aerie Peak

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 14:38

Puck

EINDBAAS.org

Tja, ik heb nog NOOIT problemen gehad met de Pinnacle Software (betekend nog niet dat ik er tevreden mee ben he :P) En laatst dus versie 5.50 geinstalleerd, eerst de oude verwijdert. Geen enkel probleem. Oude kanalen teruggezet dmv oud register bestand, en mijn afstandsbediening instellingen ook...windows XP

Overigens gebruik ik meestal gewoon dScaler :P

Arrived anxious, left bored

• Krewcial
Sorry Riemer Reinalda (wat een naam) zal volgende keer me best doen dat knopje te vinden.
Als we al die problemen verzamelen, kunnen we dan niet 1 grote klachtenbrief naar pinnacle sturen oid?

Geen flauw id hoe Dscaler werkt, weet niet precies welke tuner enz. op me kaart zit...

[ Voor 19% gewijzigd door Krewcial op 08-05-2003 01:03 ]

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met pctv en dat is dat als ik de nieuwe drivers installeer ik alleen maar kan opnemen in mpeg1 of een andere format die ik niet ken.Met de ouwe kon ik kiezen uit ongeveer 7(divx,mpeg 1 & 2,custom enz.)En sceduled opnemen doet hij ook niet goed want ik had er 5 op 1 dag ingesteld en hij nam alleen maar de 1ste en 3de op :(

• Krewcial
Ik ga morgen proberen om die nieuwe drivers goed te installeren, want bij mij zie ik nog steeds niet de nieuwe functies zoals het zoeken naar zenders in mhz'en, of de ontbrekingen zoals bijvoorbeeld het niet kunnen opnemen in bepaalde formaten. Hoe pak ik dit het beste aan zonder helemaal opnieuw de zenders etc in te hoeven stellen?

• FirmPete
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 01:07:
Ik heb ook een probleem met pctv en dat is dat als ik de nieuwe drivers installeer ik alleen maar kan opnemen in mpeg1 of een andere format die ik niet ken.Met de ouwe kon ik kiezen uit ongeveer 7(divx,mpeg 1 & 2,custom enz.)En sceduled opnemen doet hij ook niet goed want ik had er 5 op 1 dag ingesteld en hij nam alleen maar de 1ste en 3de op :(
Kan met deze VisionID.dll is net zo groot als de originele maar als je die vervangt met deze kan je andere formaten ook kiezen.

Firmpete on Aerie Peak

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

dScaler werkt eigenlijk erg makkelijk. Veel makkelijker, naja, vooral sneller :) En betere beeldkwaliteit. Ik heb gewoon de PCTV en ingesteld op PCTV Rave met tuner Philips[PAL]

Remote zo geprogrammeerd dat ie ook met dScaler werkt :) en winamp :P
FirmPete schreef op 08 May 2003 @ 01:13:
[...]

Kan met deze VisionID.dll is net zo groot als de originele maar als je die vervangt met deze kan je andere formaten ook kiezen.
Klopt, had ik ook gedaan (vanuit de nieuwspost) en werkt prima, kan in alle formaten openemen :)
Krewcial schreef op 08 mei 2003 @ 01:13:
Ik ga morgen proberen om die nieuwe drivers goed te installeren, want bij mij zie ik nog steeds niet de nieuwe functies zoals het zoeken naar zenders in mhz'en, of de ontbrekingen zoals bijvoorbeeld het niet kunnen opnemen in bepaalde formaten. Hoe pak ik dit het beste aan zonder helemaal opnieuw de zenders etc in te hoeven stellen?
De TV kanalen kan je opslaan door regedit te starten en de volgende key te exporteren:

code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Pinnacle Systems\PCTV WDM\Database

na een reinstall even dubbelklikken op dat bestand en op Ja klikken :)

[ Voor 80% gewijzigd door Puck op 08-05-2003 01:19 ]

• Krewcial
Thanks...kga morge ff klooien....maaruh...remote en winamp? Vertel!

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Simpel:

Download deze plugin (zijn exe bestanden): http://classic.winamp.com...l.jhtml?componentId=29828

en gooi dit in je remote.ini (eventueel winamp path aanpassen):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
[default]
; key38=EXEC C:\Program Files\PCTV Sat\Vision\vision.exe | -tv
; key41=EXEC C:\Program Files\PCTV Sat\TeleText\WebText.exe
; key13=EXEC C:\Program Files\Winamp\PlayPause.exe

; hardware ID:
HWID=0
key38=EXEC C:\Program Files\Pinnacle\Pinnacle PCTV\Vision\vision.exe | -tv
key41=EXEC C:\Program Files\Pinnacle\Pinnacle PCTV\TeleText\WebText.exe
key24=EXEC C:\Program Files\DScaler\DScaler.exe
key7=EXEC C:\Program Files\Winamp\Next.exe
key14=EXEC C:\Program Files\Winamp\Prev.exe
key13=EXEC C:\Program Files\Winamp\PlayPause.exe
key21=EXEC C:\Program Files\Winamp\PlayPause.exe
key42=EXEC C:\Program Files\Winamp\PlayPause.exe
key62=KEYBOARD DOWN+^DOWN
key63=KEYBOARD UP+^UP
key11=EXEC C:\Program Files\Winamp\Stop.exe
key45=KEYBOARD CTRL+SHIFT+K+^CTRL+^SHIFT+^K
key37=KEYBOARD ESC+^ESC
key61=KEYBOARD LEFT+^LEFT
key26=KEYBOARD ENTER+^ENTER
key59=KEYBOARD RIGHT+^RIGHT
key37=KEYBOARD S+^S
port=2

Met de Radio button start je nu winamp op en met een forward buttons enzo kan je nummers skippen, pauze etc. zit er allemaal bij. Probeer maar even de buttons uit...

• Krewcial
Kheb de paden aangepast...maar het werkt niet:S

Vet tis gelukt, had em op de verkeerde plek gezet...kan je ook vertellen welke toetsen welke functies geven?

[ Voor 55% gewijzigd door Krewcial op 08-05-2003 02:31 ]

Verwijderd

Ik heb gisteravond alles opnieuw geïnstalleerd volgens de instrukties in dit topic.

Alles doet het goed behalve de radio daar hoor je alleen maar ruis. Heeft iemand hier al een oplossing?

• Krewcial
Ik gebruik de radio niet...maar heb je je kabels goed nagekeken?

Verwijderd

Krewcial schreef op 13 mei 2003 @ 17:47:
Ik gebruik de radio niet...maar heb je je kabels goed nagekeken?
Ik zag vanmiddag op het forum bij Pinnacle dat ik niet de enige ben waarbij de radio niet meer functioneert:

--------------------------------------------------------------------------------------
I have the same problem too. Old drivers 5.1 work fine. With 5.5 I can't listen to radio. Pinnacle help us!!!!!
--------------------------------------------------------------------------------------
Also ich habe die mit aufgestecktem Radiomodul. Bei mir kommt auch nur Rauschen...

Also ehrlich gesagt hab ich ein bisschen mehr erwartet von dieser Version...vielleicht wirds beim nächsten "Update" besser.
Kann nur bestätigen dass das Radio mit alten Hardware mit Aufstecktuner NICHT funktioniert, mit der neuen EMPTV jedoch schon.
JEDOCH funktioniert die Sendersuche mit der alten Hardware mit Aufstecktuner!
Daraus kann man entnehmen dass die neue Software sehr wohl in der Lage ist den alten Radio Tuner anzusprechen, ich denke es wird nur der falsche Audiokanal durchgeschalten (und darum gibts statt dem korrekt erkannten Sender nur Rauschen zu hören).
Nachdem der Fehler vermutlich mit jeder "alten" PCTV-Pro auftritt sollte eigentlich auch der Fix relativ schnell durchführbar sein.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Voor alle toetsen *D

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/acidarts/got/remote.jpg

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:55

OMX2000

By any means necessary...

Sinds ik de 5.50 driver heb geinstalleerd, krijg ik een tijdje geluid, en dan opeens niets meer. Wel beeld, maar geen geluid... Als ik dan de instellingen bekijk van de channels bijvoorbeeld, en dan gewoon weer cancel, werkt het weer... Ik heb een PCTV Rave, en een (schrik niet) SB 16 geluidskaart.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Krewcial
Dat ligt aan Norton Antivirus, je moet ff bij de instellingen kijken, en de beveiliging voor MSN messenger uitzetten. Het klinkt heel vreemd, maar het werkt, ik had hetzelfde namelijk.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Ja inderdaad had ik ook last van. Na een paar sec. verdween mijn geluid. En met dScaler verdween me hele beeld :D

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:55

OMX2000

By any means necessary...

Ok dan hielp... Tnx... Daar had ik het dus absoluut niet in gezocht... maar het werkt nu!!!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
ik heb ook een pinnacle pctv pro kaartje en heb die 5.5 drivers ook geinstalleerd gehad... Wat een brak beeld |:( !!! Toen installeerde ik de BT848 WDM drivers en intervideo winDVR en wat kreeg ik... een superscherp en mooi gekleurd beeld met veel minder ruis...

byebye pinnacle... :)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Waarom staat dit in hemelsnaam nog in WOS? -> Software Algemeen :P.

• Krewcial
Excuses:P Hey Robbeke, kan je dat even nader uitleggen?

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Ja Robbeke, wat heb je precies gedaan :S

• whackerjack
  • Laatst online: 27-09-2025
hmm ik krijg echt die remote niet meer aan de gang met de nieuwe drivers en winamp3

It takes 2 2 make 1

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Ik weet niet hoe het met Winamp 3 werkt, maar mischien zijn daar ook wel .exe bestandjes voor. Die oplossing die ik gaf was voor winamp 2

• Cow_tipping
  • Laatst online: 27-08 13:57

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Heeft iemand al Teletext (of Webtext) aan de gang onder Windows XP?
Ik zag hier op het forum ook al iemand die deze: http://pinnacle.custhelp....T1kZmx0JnBfcGFnZT0x&p_li= tip had geprobeerd maar zonder succes.
Dit probleem heb ik met de meegeleverde 5.11 sofware. Deze zijn niet gecertificeerd door Windows XP en naar het zich laat aanzien zal dat ook wel niet gebeuren. Jeetjemina wat een brakke software/driver combo!
Zelfs het afsluiten van het programma gaat niet zonder foutmelding.

Nu zal ik de software 5.5 eens proberen uit de link hierboven, maar ik verwacht er nog niet veel van.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Krewcial
Robbeke schreef op 16 mei 2003 @ 23:41:
ik heb ook een pinnacle pctv pro kaartje en heb die 5.5 drivers ook geinstalleerd gehad... Wat een brak beeld |:( !!! Toen installeerde ik de BT848 WDM drivers en intervideo winDVR en wat kreeg ik... een superscherp en mooi gekleurd beeld met veel minder ruis...

byebye pinnacle... :)
Kan je dat nog een beetje nader toelichten?

• Cow_tipping
  • Laatst online: 27-08 13:57

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Dankzij de 5.5 drivers krijg ik nu wel een webtext ikoontje op mijn desktop.
Helaas moet ik eerst alle zenders weer installeren voordat ik kan uitproberen of het werkt.

nouja, morgen weer een dag.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40

MaDLiVe

.-Observer-.

Cow_tipping schreef op 16 June 2003 @ 00:03:
Heeft iemand al Teletext (of Webtext) aan de gang onder Windows XP?
Ik zag hier op het forum ook al iemand die deze: http://pinnacle.custhelp....T1kZmx0JnBfcGFnZT0x&p_li= tip had geprobeerd maar zonder succes.
Dit probleem heb ik met de meegeleverde 5.11 sofware. Deze zijn niet gecertificeerd door Windows XP en naar het zich laat aanzien zal dat ook wel niet gebeuren. Jeetjemina wat een brakke software/driver combo!
Zelfs het afsluiten van het programma gaat niet zonder foutmelding.

Nu zal ik de software 5.5 eens proberen uit de link hierboven, maar ik verwacht er nog niet veel van.
Webtekst werkte hier zelfs met de ouwe drivers. Daarna nog 5.20 beta gebruikt. Morgen maar eens deze proberen. (winxp pro pctvpro)

[ Voor 3% gewijzigd door MaDLiVe op 17-06-2003 02:20 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Cow_tipping schreef op 16 juni 2003 @ 23:54:
Dankzij de 5.5 drivers krijg ik nu wel een webtext ikoontje op mijn desktop.
Helaas moet ik eerst alle zenders weer installeren voordat ik kan uitproberen of het werkt.

nouja, morgen weer een dag.
Volgende keer gewoon even je kanalen uit je register exporteren en dan kan je ze na een verse instal zo weer importeren :Y)

BTW: WebText werkt hier ook prima onder XP (niet dat ik het ooit gebruik :P)

[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 17-06-2003 16:22 ]

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen die de laatste driver hebben geinstalleerd?

Hoe gaat dat met cappen, kan je nu wel op de hoogste resolutie cappen

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Wat bedoel je precies met cappen?

• Krewcial
PuCK schreef op 05 August 2003 @ 17:20:
Wat bedoel je precies met cappen?
Capturen, oftewel opnemen, hij herkent mijne nog steeds als een PCTV Rave met deze drivers....dus ik kan alleen maar op een vaste res opnemen..hoe verhelp ik dit...iemand??

Pagina: 1