Hi8 film opnemen > SVCD, welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Ik wil enkele Hi8 video's opnemen naar mpeg formaat en er SVCD's van maken zodat ze af te spelen zijn op de DVD-speler. Mijn huidige video kaart heeft helaas alleen een tv-out. Dus kan niks aansluiten. Camera zal gewoon met een tulp of s-video kabel aangesloten moeten worden. Ik kan een "Asus V7700 Deluxe" krijgen met TV-IN. Voldoet dit voor mij doel of kan ik beter naar wat anders uitkijken, heeft een normale videokaart wellicht beperkingen met TV-IN?

Ik kan er in google weinig info over vinden btw.

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Ik kan je niet al te veel helpen omdat ik geen ervaring heb met de Asus V7700 Deluxe. Wel heb ik reeds menigmaal een Hi8 bandje omgezet naar SVCD. Ik gebruik hiervoor een Pinnacle kaart, zie mijn sig. Is wel vrij prijzig maar wordt geleverd met een breakout-box waarop je eenvoudig je camera en andere apparatuur kunt aansluiten. Het kwaliteitsverlies valt reuze mee.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ik heb zelf die kaart jah, het is te doen (zelfs hardware compressie volgens mij) maar je mag er natuurlijk een rete snelle/grote harddisk tegen aan gooien als je alles eerst rauw wilt hebben en daarna alles in 1x naar SVCD wilt coderen

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!