[XP] Outlook Express start niet @ fresh install

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 14:43
Ik krijg de volgende melding als ik Outlook Express opstart :

Outlook Express could not be started. The Application was unable to open the Outlook Express message store. Your computer may be out of memory or disk is full. Contact MS .. blabla (0x8007007E, 126)

kan op ok klikken en dan -> Outlook Express could not be started because MSOE.DLL could not be initializwd. Outlook Express may not be installed correctly

Het gaat om een versie install van WinXP uk + Sp1 installed, verder werkt alles perfect alleen outlook hangt al vanaf het begin:(

Via de search ben ik meerdere topivcs tegengekomen met oplossingen maar geen van allen lijkt te werken :(

Iemand een idee ?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan je dan even aangeven welke "oplossingen" je geprobeert hebt? Anders krijg je allemaal antwoorden die je misschien al had geprobeerd.

edit: http://insideoe.tomsterdam.com/problems/

Op die site staan een heleboel oplossingen mbt problemen in OE.

[ Voor 33% gewijzigd door Gardocki op 07-05-2003 01:43 ]

They made me do it.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 14:43
-Identities folder deleten op hd en register
-IE/Outlook delete @ add/remove programs-software

Het is dus een versie install, staan nog totaal geen settings/mails in outlook express

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

sfc /scannow kan geen kwaad in ieder geval. Daarnaast kan je proberen OE (en evt IE) opnieuw te installeren:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA848-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}\IsInstalled was 1, wordt 0

en vervolgens de IE6 install weer starten met ie6setup.exe. (Idem eventueel {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383} op 0 zetten voor IE)
edit:

Zie dus Q318378

offtopic:
WOS --> Software Algemeen

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 07-05-2003 15:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)