[Flash] schaduw laten vallen van een draaiende pop

Pagina: 1
Acties:

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:01
Ik ben bezig een animatie te maken in flash (MX) van een roterende paspop met kleding en de tas waar het om draait. Deze zal van achter geprojecteerd worden op een beurs stand (studieproject) met behulp van een beamer.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is een schaduw te laten vallen van de paspop. En zo ja hoe kan ik dit dan doen. Ik heb graag een simpele uitleg aangezien ik niet bekend ben in Flash.

De flash file: http://www2.atmoirschot.nl/backhandy.swf (2.9mb)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
uit de faq:
Hoe krijg ik dit effect?
Hierover zijn vele topics te vinden met de search. En als het daar niet in staat kun je voor de verandering eens in de handleiding van je programma kijken. Ook zijn hier vele tutorialsites over, en die zijn met zoekmachines als www.google.com goed te vinden. Mocht je er dan nog niet uitkomen dan is je vraag meer dan welkom, aangezien het dan vast een interessant onderwerp is.
dusss is de hamvraag, waar heb je al gezocht en wat is daaruit gekomen?

als we weten wat je hebt gedaan en waar je de mist in ging kunnen we je beter helpen.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

De simpelste oplossing is om elke afbeelding van de paspop te 'vectorizen', zwart te maken, transparant te maken (alpha) en tot ongeveer 20% van de originele grootte verticaal te schalen zodat je een cirkelvormig figuurtje krijgt. Het verrekt van de truukjes om schaduwen te maken, maar misschien zou je kunnen beginnen met die paspop vloeiender te laten ronddraaien zodat 't wat realistischer uitziet, anders heeft die schaduw ook geen nut.

teveel zooi, te weinig tijd