Ik heb sinds binnenkort een router aangeschaft om mn internet verbinding te delen over 2 pc`s en dus nat gebruikt.Ik heb een SMC router en nadat ik eignelijks de wizards heb gevolgd en alles had ingesteld kwam ik erachter dat ik niet meer op UT servers kom (unreal tournament) en soms wel op teamspeak servers maar ook neit op allemaal en dan is het meestal maar voor een tijdje. En toen las ik wat over het forwarden/mappen van poorten maar daar had ik ook niet echt zn succes in. btw: irc en msn en ie werken geowon.....en nou wou ik graag ook die andere dingen kunnen dus heeft iemand een idee?
Je hoeft alleen poorten te mappen als je bijvoorbeeld zelf een server wil maken voor een spel, dus als er iets van buiten naar binnen moet. Maar om gewoon spellen online te spelen hoef je geen poorten te mappen. Staat er niet ergens een firewall de boel te verpesten?
They made me do it.
wat bedoel je hiermee?Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 00:41:
[...]En toen las ik wat over het forwarden/mappen van poorten maar daar had ik ook niet echt zn succes in. btw: irc en msn en ie werken geowon.....[...]
heb je al geprobeerd poorten te mappen (evt gebruik search)
en welke andere eventuele oplosingen heb je al geprobeerd? (waar heb je gezocht ? )
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Verwijderd
Heb je al geprobeerd je DMZ host op je router in te schakelen , probeer het dan nog is , werkt het niet uit die DMZ host want dit is een van de laatste opties die je zou moeten proberen. Bij werkte het wel , maar dan heb ik het wel over het spelen met C&C Generals .
iig suc6
iig suc6
nou kijk ik heb bij Special Applications in de wizrd router options een paar vakes zoals : TriggerPort -triggerType- Public Port -Public Type- Enabled. En ik weet de trigger poort niet voor ut. Ik heb wel wat gezien met 7777 en 7868 maar er zijn ook servers met de poorten van 3333 met ut en 13560 enzo dus ik zoek nog steeds een oplossing hoe ik dat doe
UT gebruikt afaik alleen 7777 en 7778Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 01:01:
nou kijk ik heb bij Special Applications in de wizrd router options een paar vakes zoals : TriggerPort -triggerType- Public Port -Public Type- Enabled. En ik weet de trigger poort niet voor ut. Ik heb wel wat gezien met 7777 en 7868 maar er zijn ook servers met de poorten van 3333 met ut en 13560 enzo dus ik zoek nog steeds een oplossing hoe ik dat doe
Stoney187, geen urltags om topics gebruiken, dan word ie netjes geparsed naar de topicnaam en bijbehorende url (bekijk deze post maar, ik kopieer alleen de link direct erin
Het Grote Poortmappingsverhaal
Ja je moet die poorten open zetten bij je special aplications.
Maar als ze heel veel verschillende poorten gebruiken isset wel een probleem.
Je kan DMZ aanzetten voor jou pc, dan staat de firewall compleet uit. Als het goed is moet hij et dan doen test dat ff. Alleen het probleem is dat iedereen in je pc kan snuffelen hehe... meestal gebeurt et niet aangezien niemand dat weet.
Maar als ze heel veel verschillende poorten gebruiken isset wel een probleem.
Je kan DMZ aanzetten voor jou pc, dan staat de firewall compleet uit. Als het goed is moet hij et dan doen test dat ff. Alleen het probleem is dat iedereen in je pc kan snuffelen hehe... meestal gebeurt et niet aangezien niemand dat weet.
[ Voor 22% gewijzigd door lawtshjj op 07-05-2003 02:09 ]
edit: spuit 11.
[ Voor 93% gewijzigd door Nibble op 07-05-2003 03:10 ]
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Als ik de DMZ funtie wil enable moet ik de firewall ook enable voor die functie om DMZ te zien. Dan lijkt het me niet dat de hele firewall dan uit is?
Pagina: 1