Mobo Stuk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 01:16
Ik heb een moederbord (Onbekend merk, maar het is een Pentium III 667 Mhz van Aldi mocht iemand weten welk moederbord dit is). Nu kan ik sinds 2 weken mijn TV Kaart niet gebruiken. Zodra ik de software opstart om beeld te krijgen, loopt me systeem vast. Verwissel ik me TV-Kaart met me Netwerk-kaart loopt me systeem vast zodra ik het netwerk gebruik. En vanaf vandaag is 1 (Van de 2) USB Poorten waarschijnlijk kapot, want me ADSL USB Modem werkt totaal niet meer, er brand nog wel 1 "lampje" maar kan niet internetten. Wissel ik de Muis <-> ADSL USB Modem met elkaar, doet de muis het niet en me ADSL USB Modem weer wel. Is het zo dat mijn moederbord het nu het begeven is ? En hoe kan ik controleren of mijn PCI Slot / USB Port nog bruikbaar (of niet) is ?

Misschien nog belangrijk;
Ik heb nu ongeveer een maandje een nieuwe Chieftec Case en daarbij heb ik ook meteen een 350W voeding gekocht. Voorheen zat er 250W of iets in die richting in. Mijn gedacht is dat de 350W stuk voor stuk deeltjes van me Moederbord sloopt.

Iemand een idee ?

Grtz

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 13:24
Meestal zijn de boardjes in die Aldi pc van MSI (vaak wel wat verandered door Medion (vooral chipset)) ;)

BTW MSI is GÉÉN budget merk hoor :D

[ Voor 20% gewijzigd door XoReP op 07-05-2003 00:47 ]

Verwijderd

Een voeding met meer watt zal je moederbord toch niet kapot kunnen maken? Zit er een VIA chipset op? (zo ja, dan zie je op de chips op het moederbord VIA gedrukt staan). In dat geval zou je nieuwe drivers kunnen proberen.

Welke Windowsversie draai je?

Je videokaart zit dus in zo'n witte gleuf begrijp ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 00:48 ]

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
een voeding met te veel watt is in elk geval niet schadelijk voor je mobo.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Waarschijnlijk een Medion computer.
http://www.medion.de/
PC 667 MHz Aldi FAQ
Drivers

Verwijderd

tip: als je niet zeker bent wat voor een hardware er in je computer zit en je kunt geen naam op de hardware ontdekken, moet je kijken of je een code kunt vinden (in het klein op één of andere chip). Deze code of een deel van deze code in google intikken doet vaak wonderen.

edit:
het kan natuurlijk wel dat er bij het overschroeven van de pc naar de nieuwe kast iets mis is gegaan, maar dat ligt dus niet aan het feit dat de voeding hoger is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 00:56 ]

• Armycommand
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11-2022

Armycommand

CLUB9-2

Front:KG7-Raid, Athlon 1400, 512 DDR, Hercules 8500LE 64 MB, 36 GB HDD
Back-end:KR7A-RAID, Duron 1200, 400 GB, 100Mbit

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Misschien is het handig om es een keer opnieuw windows te installeren. Misschien dat je drivers gewoon verkracht zijn oid.

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je een topic opent
Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

-geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet
-geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
Misschien is het handig voortaan de Technische PMG FAQ door te lezen- daar staat namelijk:
Welke moederbord zit er momenteel in mijn systeem? - zo kun je het zelf uitzoeken.

Verder staat Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen boordenvol tips voor dit soort situaties. Het klinkt alsof je mobo stervende is, maar het kan iets heel simpels zijn (IRQ conflicts ofzo)

/faq- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.