[XP] Hoe krijg ik "zwart/wit" kleur zoals bij afsluiten XP

Pagina: 1
Acties:

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Topicstarter
Als je win xp afsluit op de gebruikelijke manier verschijnt er in eerste instantie een scherm met een aantal keuzes (stand-by / turn off / restart)
Als men hier even wacht met het maken van een keuze dan verkleurt/vergrijst de achtergrond naar een soort zwart/wit
Is er een mogelijkheid om dit "continu" te hebben, zodat je hele desktop niet meer in kleur maar in deze zwart/wit of "65 million shades of grey" verschijnt?
Zonder dat er extra programmas geinstalleerd moeten worden liefst.

@swampy; hahaha, beetje omslachtig en ongetwijfeld mogelijk, maar niet wat ik zoek.
Ik heb een Hercules All-In-Wonder 8500 DV VGA kaart en de bijbehorende driver ondersteunt blijkbaar alleen Medium=16-bits of Highest=32-bits.
Hoe doet Windows dit dan? (Zelfs "on the fly")

@maestro; als ik 's avonds nog achter de pjoeter zit en er is maar een klein lampje aan dan vind ik dit veel prettiger en rustiger voor de ogen, bovendien is het wel "kind of cool" vind ik

@tweakerbee; m'n kleurenmonitor als zwart/wit instellen bedoel je? ik zou niet weten hoe ik dat moet doen, heb er nog nooit van gehoord dat dat kan.

[ Voor 49% gewijzigd door bennovb op 07-05-2003 10:37 ]

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

....je kan je videokaart toch op zwart/wit instellen. Helaas zijn dan inderdaad nog geen grijstinten.

Maar er is hoop, een RAS server opzetten, VPN instellen, daarop een x-server tje draaien. Dan inbellen op jezelf en in de Client Ras instellen dat je grijskleuren wilt.

...enjoy!

There is no place like ::1

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
geen antwoord maar just curious:

waarom zou je dat willen :?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Misschien kun je je monitor wel zo instellen, of moet het perse softwarematig?

You can't have everything. Where would you put it?

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Topicstarter
Ik heb al diverse topics bekeken mbv de search en ik kan er niks over vinden
Is er niemand anders die dit al eens geprobeerd heeft?
XP heeft het blijkbaar standaard ingebouwd maar hoe activeer je het?

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Verwijderd

Bij sommige videokaarten kun je de kleurverzadiging instellen.

Je kan trouwens ook een grijswaarden buroblad-achtergrondnemen en een grijtinten thema maken...

Verwijderd

je kan ook een screenshot maken van je desktop en die weer bewerken

Verwijderd

huh??? volgens mij is het simpel :)
Maak een progje dat je desktop screent en dan een layer over je destktop legt met overeenkomstige grijstinten.
Je knoppen kan je dan wel niet meer gebruiken (maar bij windowsafsluiten ook niet)!
Het is puur een stukje software niets met settings etc...

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 17:02:
huh??? volgens mij is het simpel :)
Maak een progje dat je desktop screent en dan een layer over je destktop legt met overeenkomstige grijstinten.
Je knoppen kan je dan wel niet meer gebruiken (maar bij windowsafsluiten ook niet)!
Het is puur een stukje software niets met settings etc...
hij wil de knoppen etc net wel gebruiken, hij vind dat handig als die 's avonds met zijn pc bezig is :)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 06:42:
Bij sommige videokaarten kun je de kleurverzadiging instellen.

Je kan trouwens ook een grijswaarden buroblad-achtergrondnemen en een grijtinten thema maken...
precies dat.. als je de nieuwste driver voor die radeon 8500 hebt .. dan is het geen probleem om de gamma te veranderen..
Moet je ff proberen... succes!

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Een andere oplossing staat op

http://forums.devshed.com/archive/26/2002/12/4/48861

Gewoon een videoverlengkabel kopen en de pinnetjes die de kleur 'veroorzaken' afbreken :)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
sjoerdb schreef op 15 mei 2003 @ 17:13:
Een andere oplossing staat op

http://forums.devshed.com/archive/26/2002/12/4/48861

Gewoon een videoverlengkabel kopen en de pinnetjes die de kleur 'veroorzaken' afbreken :)
lol; die is dan wel weer grappig.....

wel slim natuurlijk

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Pagina: 1