[FLASH] Blijven herladen van PHP variabellen

Pagina: 1
Acties:

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020
Okay ik kan wel gaan uitleggen wat precies de bedoeling is en wat ik eigenlijk wil, maar het gaat even om het idee, ik heb de search al gebruikt hier, maar het is al laat en ik weet niet precies waar ik moet zoeken.

Ik heb een php bestand dat constant een andere waarde meegeeft,
nu pak ik even als voorbeeld :

PHP:
1
2
3
4
<?
// var.php
echo "var=".time();
?>

En zoals ieder weet is time() de UNIX timestamp van de server, dus die wordt elke seconde 1 getal hoger

Nu heb ik mijn FLASH movie en die loopt (zoals te verwachten)
tussen FRAME 1 en 3

FRAME1:
loadVariables("var.php","");

FRAME 2 en 3 is niet relevant om dat hier te posten.
Nu heb ik over FRAME 1, 2 en 3 een tekstvlak geplaatst met als naam "var"

Ik start deze movie op mijn webserver en hij geeft mooi met zwarte letters
1052256777 weer

Alleen, deze waarde moet constant veranderen (in mijn flash filmpje), dus die "var.php" moet constant aangeroepen worden.

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

Verwijderd

... en dat gaat logischerwijs niet zonder refresh, want PHP werkt serversided :)

het is zeker iets anders dan de tijd he? Anders zou je het wel met Flash alleen doen...

maareh, een refresh is dan dus noodzakelijk :)

• KolNedra
Het is idd niet een tijd, het is een SQL query die bij elke query een verschillend nummer naar voren brengt

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Elke keer als je langs frame 1 komt vraagt ie opnieuw de PHP file op en wordt je data ook weer ververst.. Bij mij wel altijd teminste :P

• KolNedra
Sn3akz schreef op 06 mei 2003 @ 23:47:
Elke keer als je langs frame 1 komt vraagt ie opnieuw de PHP file op en wordt je data ook weer ververst.. Bij mij wel altijd teminste :P
Nou bij mij dus niet hij blijft doodleuk op de 1e waarde staan die hij te zien krijgt

Care to share that code snippet with me ?

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 09:18
je moet het php bestand aanroepen met een random nummer erachter : var.php?(random nummer), anders krijgt hij de pagina uit het cache

[ Voor 20% gewijzigd door lexited op 06-05-2003 23:50 ]

1 - 2 - 3

Verwijderd

KolNedra schreef op 06 May 2003 @ 23:42:
Het is idd niet een tijd, het is een SQL query die bij elke query een verschillend nummer naar voren brengt
maar goed, je begrijpt dus dat je moet gaan refreshen.

Wat je eventueel ook nog zou kunnen proberen is PHP-plugin v0.9b om serversided dhtml toe te passen ;)
lexited schreef op 06 May 2003 @ 23:49:
je moet het php bestand aanroepen met een random nummer erachter : var.php?(random nummer), anders krijgt hij de pagina uit het cache
niet noodzakelijk waar. Als je dat netjes op wilt lossen doe je dat natuurlijk niet met random GET vars (bovendien nog steeds een zeer kleine kans op dezelfde pagina), maar door de juiste headers mee te geven :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 23:51 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 23:50:
[...]
niet noodzakelijk waar. Als je dat netjes op wilt lossen doe je dat natuurlijk niet met random GET vars (bovendien nog steeds een zeer kleine kans op dezelfde pagina), maar door de juiste headers mee te geven :)
Helaas zijn er proxies en browsers die zich daar niets van aantrekken :X

Intentionally left blank

• KolNedra
lexited schreef op 06 mei 2003 @ 23:49:
primitief, maar het werkt

tnx man

Verwijderd

gebruik het woordje "var" zowiezo nie, aangezien dat een betekenis heeft in actionscript

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
OK.. Code is dus niet meer nodig (Lig ook op m'n werk.. waar ik nu NIET ben ;) )

edit:

Bedenk me net iets.. Hoe roep je die file aan relatief? (../php/bestand.php) of absoluut? (http://www..etcetc) Want als je hem relatief aanroept zou hij geen problemen moeten hebben met je cache...

Cache is sowieso een beetje vaag, want Flash roept die file op (toch?) Ik neem aan dat je daarvoor LoadVariables oid voor gberuikt. Dit gaat toch buiten je browser om??

[ Voor 72% gewijzigd door Sn3akz op 07-05-2003 00:13 ]

Verwijderd

Topicstarter :
Als je per seconde een client iets wil laten opvragen, is het misschien handig om na te denken over de te gebruiken technieken; is een http request iets wat je elke seconde wil laten voorkomen?
Misschien handiger om naar het xmlsocket object te kijken?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

crisp schreef op 06 May 2003 @ 23:55:
[...]

Helaas zijn er proxies en browsers die zich daar niets van aantrekken :X
Met clientside cachecontrol niet. Serverside de juiste cache headers meegeven werkt altijd prima voor zover ik weet.
Pagina: 1