[excel] reeks doornummeren zonder verborgen rijen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.031 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18585

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
ik wil een reeks invoeren bijvoorbeeld:
1
2
3
4
5

dan kan dit bijvoorbeel door middel van autodoorvoeren (1 intikken, enter, 2 intikken, 1 en 2 selecteren en hokje rechtsonder uittrekken)
Maar nu zit is bijvoorbeeld rij 4 verborgen hoe kan ik dan zorgen dat hij 4 overslaat en gewoon doornummert? dus:

rij: waarde:
1 1
2 2
3 3
4 (geen waarde omdat deze verborgen is)
5 4
6 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Niet, vrees ik.

Als je "het hokje rechtsonder uittrekt" met de rechter- in plaats van de linker muisknop, krijg je een menuutje. Op een filtered list zijn alle opties behalve "copy cells" bij dat menuutje grijs. Voor zover ik Excel ken, betekent dat, dat deze bewerking op dit selectietype niet toegestaan is.

D'r zijn alternatieven om zoiets op te lossen... hangt erg van het sheet af ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Rataplan op 06-05-2003 23:47 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18585

Topicstarter
hmm dat zou jammer zijn
t zou me heel veel werk schelen
niemand anders die het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 22:14
als je om de zoveel regels (zelfde aantal iedere keer) een verborgen regel hebt, kan je 1 t/m 3 invullen, 1 t/m 4 selecteren en die dan doortrekken ?

1 - 2 - 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

Workaround: de cellen naar een blad zonder verborgen rijen kopiëren, de selectie daar autodoorvoeren en daarna terugkopiëren.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

KingRichard schreef op 12 mei 2003 @ 13:21:
Workaround: de cellen naar een blad zonder verborgen rijen kopiëren, de selectie daar autodoorvoeren en daarna terugkopiëren.
Voor het terugkopieren bestaat hetzelfde probleem: de autodoorgevoerde selectie moet in een gefilterd sheet worden gekopieerd, maar de copy-functie negeert zichtbaar of onzichtbaar en sommige te kopieren gegegevens komen dus op hidden regels terecht. Gebruik je "Select Visible Cells" om dat te voorkomen, dan kan 'ie een doorlopende reeks niet kopieren. Beide zijn dus niet de gezochte oplossing, denk ik.

Wat je zou kunnen proberen is om in de zichtbare cellen een formule te plaatsen a la "=COUNT(A1:$A$1)+1" (dit voorbeeld: gebruiken vanaf A2), dat geeft je iig een tellertje. Maar dat hangt erg af van wat er precies in die cellen moet komen te staan.
lexited schreef op 12 mei 2003 @ 12:30:
als je om de zoveel regels (zelfde aantal iedere keer) een verborgen regel hebt, kan je 1 t/m 3 invullen, 1 t/m 4 selecteren en die dan doortrekken ?
Nope :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1