Pivot of Nvidia NvRotate?

Pagina: 1
Acties:

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe PC samenstellen en weet van de meeste onderdelen al welke types ik wil hebben. Maar over de videokaart twijfel ik nog.

Ik wil een videokaart met DVI uitgang die een TFT scherm in portrait mode kan aansturen. Nu gebruik ik nog een Matrox G400 met Pivot software, maar de Pivot software vertraagt de beeldopbouw, en bovendien erger ik me aan de kleine beeldartefacten die Pivot soms veroorzaakt. Geen drama allemaal, want het draait verder goed, maar wel een beetje irritant.

Daarom dacht ik aan een Ti4800SE. De Nvidia drivers hebben NvRotate waarmee je (volgens Nvidia) zonder performance verlies in portrait mode kunt draaien. Maar ik wil hier meer van weten. Ik weet dat NvRotate een native optie van de drivers is maar verder kan ik hier helemaal geen informatie over vinden.
Wat ik met Google kan vinden is info die door alle sites domweg met copy/paste uit de persrelease van Nvidia is overgenomen |:(

Ten eerste wil ik graag weten of iemand ervaring met die NvRotate functie heeft. Werkt het goed/stabiel en echt zonder performance verlies? Is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden? Bepaalde beperkingen?

Daarnaast vraag ik me af of Nvidia echt de enige is die deze functie in z'n drivers heeft zitten. Ik gok dat ik niet de enige ben die portrait mode de ideale manier vindt om een 17" (of grotere) TFT met kantoor apps en internet te gebruiken. Ik kan me daarom niet goed voorstellen dat geen enkele andere fabrikant deze functie aanbiedt.

Weet iemand misschien een andere videokaart die dit ook kan zonder Pivot software? Misschien hebben andere kaarten dit ook maar vindt de fabrikant het niet belangrijk genoeg om er reclame mee te maken :?

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
Mja die pivot software is idd niet alles (zat ook bij mn samsung SyncMaster 171P). Nu heb ik een Sapphire Radeon 9800 pro en daarbij zit het standaard in de drivers, bevalt een stuk beter.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Interessant. Zit het bij ATI in alle drivers of moet je daarvoor specifiek Sapphire drivers hebben? Ik heb namelijk ook bij ATI rondgekeken en helemaal niks over zo'n functie kunnen vinden :?

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
Volgens mij is het gewoon een ATI feature(dus niet sapphire specifiek), maar met de nieuwste nvidia kunnen het ook kom ik net achter. Bij iemand met een GF 2 kan het zelfs.

[ Voor 10% gewijzigd door S_E_B op 06-05-2003 23:21 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Thx, na wat zoeken heb ik nu ook iets over die functie kunnen vinden in een Radeon 9700 review op Hard|OCP. De functie bestaat in elk geval :)

Weet iemand toevallig of de 9500 PRO dit kunstje ook kent? Want die ligt meer binnen mijn budget dan de 9700 of 9800.
Als de 9500 dit ook kan, wordt mijn keus tenminste iets groter :)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:34
Tsja, mijn 8500 Pro kan het ook, dus ik neem aan een 9500 pro ook.
Zit gewoon in de controlepanel drivers van ATI.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:46
Ik heb beide gebruikt, Pivot is minder handig omdat je een apart programma nodig hebt. Ik heb wel het idee dat Pivot net iets beter werkt dan NvRotate wat performance betreft, je hebt iets minder last van trage opbouw van sommige dingen in Windows (die normaal nooit voorkomen als je scherm niet gedraaid is). Maar dat kan ook mijn beleving zijn, dan zou je ze echt zelf moeten proberen. Ik gebruik zelf gewoon NvRotate omdat ik dan geen apart programma nodig heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Pc123 op 07-05-2003 00:03 ]

Verwijderd

Je moet hier niet per se een ATi voor nemen hoor. Sedert een tijdje zit bij nVidia, net als bij ATi de functie in de drivers ingebakken, en gaat het gebruik ervan dus gepaard met geen enkel snelheidsverlies van je kaart.

Het is dus gewoon aan jou de keuze welke kaart je wil

• Klippy
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

Heb ook een Ti4800SE en een Samsung SyncMaster 171B.

Die NVidia rotate werkt best goed, gebruik 't alleen niet vaak.
Zit nogal ver weggewerkt in het menu, maar misschien kan je dat wel met een tray icon ook aanpassen, heb ik nooit geprobeerd.
Ik vind 't alelen gewoon te veel werk om dat staads te doen.

Monitor in normale positie werkt nog altijd beter.

Ik zieiig helemaal geen verlies, je resolutie wordt gewoon gedraait, werkt verder prima.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 07 mei 2003 @ 00:05:
Heb ook een Ti4800SE en een Samsung SyncMaster 171B.

Die NVidia rotate werkt best goed, gebruik 't alleen niet vaak.
Zit nogal ver weggewerkt in het menu, maar misschien kan je dat wel met een tray icon ook aanpassen, heb ik nooit geprobeerd.
Ik vind 't alelen gewoon te veel werk om dat staads te doen.

Monitor in normale positie werkt nog altijd beter.

Ik zieiig helemaal geen verlies, je resolutie wordt gewoon gedraait, werkt verder prima.
Als je nieuwere drivers hebt, dan krijg je een systray icoontje waaruit je het kunt aanpassen. Heel erg eenvoudig enzo :)

• Klippy
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 00:07:
[...]

Als je nieuwere drivers hebt, dan krijg je een systray icoontje waaruit je het kunt aanpassen. Heel erg eenvoudig enzo :)
Ja dacht ik al, maar ik zet dat icoontje altijd uit, zo vaak pas ik die instellingen niet aan :)
Maar dat is wel goed dan idd, leek me ook al sterk dat je steeds zoveel moeite moest doen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 00:07:
Da's wel handig, ja. Ik werk weliswaar 90% van de tijd in portrait mode, maar af en toe wil je toch wel eens naar landscape switchen, en ik wil daarvoor niet steeds diep in de menu's duiken.
Pagina: 1