• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 16:28

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de pinout voor een Toshiba e330 (of de e310, e335, e350, e710, e740, etc. ze hebben allemaal de zelfde pinout). Hiermee bedoel ik dus de pinout voor de grote aansluiting onderop die je onderandere voor je sync kabel gebruikt.
Ik heb namelijk een paar dagen geleden een USB sync kabel voor deze palmtop gekocht, maar hij was niet helemaal zoals ik verwacht had zoals hij zou zijn. Op de amerikaanse Toshiba website staat namelijk dat het een gecombineerde Sync/Charge kabel zou zijn (dus synchroniseren en opladen tegelijk via je USB poort), maar het bleek alleen een Sync kabel te zijn met een aparte aansluiting voor de adapter die bij je cradle meegeleverd werd. Ik heb er nu 2 draadjes in de stekker bijgesoldeerd (van de voeding van de USB poort naar de normale voeding), en dat werkt nu perfect. Uiteraard heb ik eerst gecontroleerd of de spanning gelijk was, en dat was het.
Nou zitten er in de stekker ongeveer 25 aansluitingen, en deze kabel gebruikt er nu in totaal 4. Nou weet ik dat je ook USB apperatuur op de PDA zelf aan kunt sluiten (in ieder geval een USB toetsenbord), en als ik het goed heb heeft hij ook een seriele aansluiting, en een VGA of zelfs een TV out aansluiting. Eventueel wil ik ook proberen of een USB GPS adapter dan zou kunnen werken. Dit gezien een USB versie al voor € 100 te krijgen is, en eentje speciaal voor je PDA kost minstend € 150.
Hoe dan ook, ik zou graag willen weten waar welke pin voor is. Als iemand toevallig een aparte kabel heeft voor dit apparaat (zoals de kabel om een USB apparaat op je pda aan te sluiten, of de kabel met een seriele aansluiting), en hij vind het niet erg om de kabel even open te schroeven om te kijken waar welk draadje naar toe gaat, dan zou ik hem heel erg dankbaar zijn.
Heb al ge-googled, de nieuwsgroepen doorzocht, en uiteraard GOT doorzocht, maar kan er niets over vinden.

Als mensen overigens willen weten hoe ze hun sync kabel om kunnen bouwen naar een sync + charge kabel, laat het dan ff weten, en dan post ik een paar pics van hoe het moet. Theoretisch zou dit ook op de USB cradle moeten kunnen werken zodat de adapter er niet meer op aangesloten hoeft te worden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
*shop*

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je het al op www.pocketpc-club.nl of www.pocketpcthoughts.com geprobeerd?

Verwijderd

Is dat deze aansluiting?

Afbeeldingslocatie: http://www.walshcomptech.com/images/e740/e740-thin-big.jpg

Je zou de fabrikant kunnen mailen, eventueel een Non-disclosure tekenen, voor de specificaties: http://discussion.brighth...c2a0bfc9f1&threadid=76257

Verwijderd

E-vix even iets totaal anders.
Ik zit er aan te denken om deze pda aan te schaffen, wat zij jouw ervaringen met het apperaat?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Heb er net even gekeken. Er staan respectievelijk 9 en 8 berichten waar het woord "pinout" in voor komt, en geen een daar van gaat over Toshiba...
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 15:08:
Is dat deze aansluiting?

[afbeelding]

Je zou de fabrikant kunnen mailen, eventueel een Non-disclosure tekenen, voor de specificaties: http://discussion.brighth...c2a0bfc9f1&threadid=76257
Ja dat is de aansluiting. Maar ook op de link die je gegeven hebt is niets te vinden. Alleen de vraag van iemand anders die ook op zoek is naar de pinout. Heb verder al op diversen fora gelezen dat Toshiba niet wil meewerken als het om de pinout gaat van het apparaat.
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 16:27:
E-vix even iets totaal anders.
Ik zit er aan te denken om deze pda aan te schaffen, wat zij jouw ervaringen met het apperaat?
Het is een leuk palmtopje voor een leuke prijs. Het scherm is wat minder vind ik (qua kleuren), maar qua prestaties doet hij verder niet ten onder aan de Ipaq's. Is verder vrij stevig gebouwd (metalen behuizing). Je krijgt zeker waar voor je geld, maar er zijn op dit moment nog niet echt veel accessoires voor te krijgen.

Verwijderd

E-Vix schreef op 06 May 2003 @ 22:46:
Ik ben op zoek naar de pinout voor een Toshiba e330 (of de e310, e335, e350, e710, e740, etc. ze hebben allemaal de zelfde pinout). Hiermee bedoel ik dus de pinout voor de grote aansluiting onderop die je onderandere voor je sync kabel gebruikt.
.....................><knip>< .
heb je hier wat aan >:)

http://www.knology.net/%7Ethebeams/cradle-design1.htm

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Thanx. Dat was precies waar ik naar op zoek was :D

Pagina: 1