Toon posts:

[printer] Een goedkope injet printer voor gezin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste tweakers,

Ik ben aan het kijken voor een vervanger voor onze hp deskjet 690 C
deze is weer eens aan een nieuwe set cardrigdes toe en die kosten 42euro voor kleur en 33 voor zwart. [te veel geld voor zo`n oude bak]

linkje naar site dixons

en voor dit geld zag ik bij de dixons een Canon Bubble Jet S330 staan [99 euro] en de cardrige hier voor zijn een stuk goedkoper zwart 6 euro en kleur 10 euro.
de kwaliteid boeit me niet heel veel [alles is beter dan die deskjet] alleen de aanschafprijs en de kosten van de inkt boeien me [vooral pa] echt.

linkje spec`s

ik zie dat ie usb 2.0 is mooi heb ik ook al een kaartje voor[komt er dus niet bij]

is dit echt zo goedkoop of zit er een adertje onder het gras.

of zijn er eventueel andere printers die wel echt goedkoop zijn in aanschaf en gebruik?

link cardidge

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 22:40 . Reden: linkje ]

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik zat te twijfelen tussen deze en de I320. Enige waar het in scheelt is 20 euro ongeveer en de i320 is een paar ppm langzamer.

Denk dat ik het zo goedkoop mogelijk hou.

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

De canon printers zijn absoluut niet slecht. Waar je ff op moet letten is dat de cartridges niet echt groot zijn, en dus vaker vervangen zullen moeten worden. (170 pages bij 5% dekking voor de kleuren en 130 bij 5% dekking voor de zwarte).

edit:
oeps, ff scheel gekeken op de site :p, maar kijk anders voor een canon met "seperate" kleurentanks, maakt het gebruik wat goedkoper (als je veel kleur gebruikt dan)

[ Voor 43% gewijzigd door lameeuw op 07-05-2003 09:39 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Ik heb nu een tijdje Lexmark, maar als ik straks een nieuwe moet kopen wordt het zeker weer een HP. Vergelijk anders eens op de specificaties en prijsklasse die jij zoekt, via bijvoorbeeld kieskeurig.nl

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:53

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Is het belangrijk om ook kleur te printen? Ikzelf heb gewoon een 2e hands (zwart wit) laser printer op de kop getikt. De toner is misschien niet goedkoop, maar lijkt wel onuitputtelijk. Het enige dat bij ons thuis met kleur werd geprint was voorkantjes van verslagen en kaartjes oid. Nou, daarvoor hoef ik niet een kleurenprinter.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

De catridges van die Canon zijn weliswaar goedkoper (o.a. omdat er geen printkop op de catridge zelf zit) maar ze bevatten véél minder inkt dan die van de HP690

Als je even alleen naar de zwarte inkt kijkt: bevatten de catridges van HP 42ml zwarte inkt tegen 10ml voor de Canon (zo uit 't hoofd)

Dus als wel voor 't gemak even uitgaan van gelijk inktverbruik per pagina, kan je met de HP dus 4 keer zoveel pagina's printen... en zou je dus op 33euro voor de HP en 39,96euro voor de Canon uitkomen.

Echt voor veel tekst printen is zo'n printer derhalve niet geschikt.

Niets is wat 't lijkt met printers... Vergeet niet dat de fabrikanten verlies maken op de printers, en 't juist van de inktverkoop moeten hebben.

Misschien is 't toch een goed idee om te overwegen er een printer, specifiek voor 't 'zwarte werk' erbij te nemen. Dat is zeker 't meest efficient als je redelijk wat tekst printjes (of vlugge printjes) maakt.

'T idee van janoz is zeker eens te overwegen, een oudere laserprinter is zeker niet zo gek duur meer (nieuwere instapmodellen overigens ook niet), en de prijs per pagina is met laserprinters veruit 't laagst.

Verwijderd

Mijn ervaring met Canon printers is dat die printers soms nog wel eens raar willen doen met het detecteren van inktcartridges.....waardoor je dus de printkoppen noodzakelijk moet vervangen... ;)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49

MBV

Ik heb wel vaker gehoord dat hp voordeliger is met cartridges. Als je naar hp kijkt, zou ik de 3420 overslaan: na twee pakken papier is de 3820 voordeliger door lagere cartridgeprijs. Volgens de specs van hp zelf

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Leg een paar eurootjes meer neer en koop een (2e hands?) modelletje van de Canon S400/S500 serie. Bij de Aldi hebben ze bijvoorbeeld deze week de cartridges in de aanbieding: alle 4 voor 30 euro. Scheelt op lange duur een hoop centen...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb zelf de HP 3820 gekocht als vervanger van mijn HP 690c (had zelfde probleem; cartridges leeg); deze was 89 euro bij de block. Ik gebruik de printer alleen maar voor kleurenprintjes (voor z/w heb ik een 2ehands laserjet) en ik moet zeggen dat ie errug strak print. Aanradertje dus !

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het nu helemaal niet meer met die dingen. canon is dus goedkoop met inkt alleen gaat ie weer niet zo lang mee. en er zit een vaste printkop in en die wil ook wel eens stuk gaan. :(

ik print dus wel eens een fototje uit en veel verslagen met plaatjes [en die heb ik graag in kleur] en een laserprinter is me te duur [beginen pas bij 200 a 300 euro]

• Chemist
Ik heb een tweedehands laserjet 6L gekocht voor 100 euro en in de V&A staan vergelijkbare types voor zelfs minder geld ... ideetje ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 15:15:
ik weet het nu helemaal niet meer met die dingen. canon is dus goedkoop met inkt alleen gaat ie weer niet zo lang mee. en er zit een vaste printkop in en die wil ook wel eens stuk gaan. :(
Het lijkt goedkoop...

De printkop is te vervangen overigens, en dat zullen uiteindelijk ook de kosten niet zijn.

De kosten zijn toch echt de inkt. En dat geldt voor alle inktjets. (Waarom denk je dat je bij iedere computerbeurs doodgegooid wordt met navul inkt/sets. :/
ik print dus wel eens een fototje uit en veel verslagen met plaatjes [en die heb ik graag in kleur] en een laserprinter is me te duur [beginen pas bij 200 a 300 euro]
Je zal toch echt even verder moeten kijken dan je neus lang is...

In de aanschaf is een laserprinter misschien wel duur, en toner is ook niet goedkoop, maar als je uitrekent hoeveel de kosten per pagina zijn (en hoe lang je dus met een toner doet) zie je al gauw genoeg dat een inktjet stinkend duur is.

Zeker als je nog in ogenschouw neemt dat de meeste mensen al gauw door hebben dat "ze meer printen dan ze verwacht hadden" en "de inkt wel erg snel gaat" :P

Ik heb zelf een Epson Stylus Photo 895 (maakt verschrikkelijk mooie foto printjes :9 ) en daarnaast een oude (oertijd :P ) HP Laserjet 4L voor al 't andere werk.

Als ik alles wat ik op de laserprinter uitprint, op de inktjet had gedaan (en daar zitten ook veel 'snelle' printjes bij met bv routebeschrijving ed) dan was ik zeker 't 100 voudige aan geld kwijt geweest... en dan overdrijf ik echt niet.

En ook al print je niet echt gek veel, een toner droogt niet uit..

Komt er allemaal op neer dat soms 't hebben van twee printers gewoon goedkoper is dan 1 voor alles. Ook al lijkt 't daar bij aanschaf niet op.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:46

scorpionv

This space for rent

Chemist schreef op 07 mei 2003 @ 15:32:
Ik heb een tweedehands laserjet 6L gekocht voor 100 euro en in de V&A staan vergelijkbare types voor zelfs minder geld ... ideetje ?
_/-\o_ Jij snapt het, ik heb 3 jaar geleden een 5L gekocht, ook rond de 200 piek. Gebruikte toner erbij, en guess what, die is nog steeds niet leeg. En dat met toch wel een printje of 20 per week gemiddeld :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Choller
Tja, ik wil gewoon niet meer dan 100 euro betalen voor een printer.
En ik ben van plan veel (lees alleenmaar) in kleur te gaan printen.
Ik besef wel dat als je meer geld uitgeeft dat je op den duur goedkoper uitkomt maar helaas heb ik een max budget aan ministerie van printerzaken uitgedeeld en dit is echt 100 euro.

Ik vind de canon 320 toch best wel compact uitzien want ik heb ook chronisch ruimtegebrek.

Als ik vraag: "Wat zouden jullie me aanraden", kunnen jullie me dan in mijn schoenen komen staan ? Dus geen laserprinter, geen 200 euro printer etc etc. al begrijp ik wel de goede bedoelingen :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Ehm... ik wil niet heel bijdehand zijn, maar je kunt ECHT beter even doorsparen. Daar zul je dan nog veel plezier van hebben.
Anders kun je idd voor die Canon gaan, die is in z'n gebruik niet zo heel duur.

EPSON kan vaak randloos printen, is een leuke toevoeging, en de inkt is als kloon helemaal niet duur (en kwalitatief even goed). klik

HP heeft ook nog een budgetprinter, maar die zou ik je eigenlijk niet aanraden. Het enige voordeel van het beestje is dat je gelijk de printkoppen vervangt met de cartridge. klik

Tenslotte zou ik nog een keer vervelend willen zijn, en melden dat een iets duurdere printer je echt veel plezier zal gaan geven. OK, ik zal verder m'n mond houden ;)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben aan het kijken voor een laserjet. mocht dat niks worden dan haal ik gewoon die canon. en we zien wel waar het schip strand.

Verwijderd

Helaas heeft mijn HP 850C het begeven en nu zoek ik een nieuwe printer. Ik ben nu aan het twijfelen of ik weer een HP moet nemen ivm met slechte ervaring van vorige twee printers. Ik denk dat EPSON nu een serieuze kandidaat wordt tov mijn HP voorkeur. Als ik de HP7550 zou noemen als kandidaat kunnen jullie in zijn prijsklasse een andere printer noemen van een andere firma?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

www.epson.nl

Kun je zelf kijken waar de printer uit dezelfde prijsklasse ligt. Als je vraag over verbruik, en meer abstracte dingen gaat die niet als specificatie opgegeven worden kunnen we je wel helpen, maar voor dit soort dingen mag je lekker zelf zoeken.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Canon verkoopt verreweg de goedkoopste en ook economisch meest voordelige cartridges, zeker een aanrader!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Heb net 2 stuks HP690C vervangen door Canon i320's. Printers zijn niet veel goedkoper te krijgen, de toner is effectief zeker niet duurder dan HP, en je hoeft voor een complete set cartridges geen 75 euro op tafel te leggen, dat vond ik altijd een erg onprettige verrassing. 't Ding is niet echt stevig, dus na een paar keer stuiteren zal 'ie wel vervangen moeten worden.

De printjes zijn overigens een stuk mooier, vinnik.

[ Voor 19% gewijzigd door Rataplan op 08-05-2003 01:29 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Chemist
Choller schreef op 07 mei 2003 @ 20:42:
Tja, ik wil gewoon niet meer dan 100 euro betalen voor een printer.
En ik ben van plan veel (lees alleenmaar) in kleur te gaan printen.
Ik besef wel dat als je meer geld uitgeeft dat je op den duur goedkoper uitkomt maar helaas heb ik een max budget aan ministerie van printerzaken uitgedeeld en dit is echt 100 euro.

Ik vind de canon 320 toch best wel compact uitzien want ik heb ook chronisch ruimtegebrek.

Als ik vraag: "Wat zouden jullie me aanraden", kunnen jullie me dan in mijn schoenen komen staan ? Dus geen laserprinter, geen 200 euro printer etc etc. al begrijp ik wel de goede bedoelingen :)
OK,

Uit de V&A :
Epson 740 voor 50 euro : http://www.tweakers.net/aanbod/92392/all
HP laserjet 5L voor 50 euro : http://www.tweakers.net/aanbod/94922/all

(misschien niet helemaal in de buurt en dus niet praktisch, maar ik wil gewoon even duidelijk maken dat je voor dat budget even goed leuk 2ehands kunt winkelen)

Verwijderd

Gewoon ff doorsparen voor een goede Epson.

• Choller
De Epson EPSON STYLUS C62 is een goeie optie.

doorsparen is nu helaas geen mogelijkheid

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 16:38:
Gewoon ff doorsparen voor een goede Epson.
Welke zou je dan aanraden? (niet duurder als € 200,- aub)

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ben eruit ik heb een epson stylus c42ux gekocht voor 49 euro + 11 euro voor de usb kabel.

en ik ben zeer te spreken oven de kwaliteid van de printer en de afdruk pracht die dat ding kan maken[zeker als je naar de prijs kijkt]

de cardrige`s zijn niet heel duur 9 euro voor zwart en gaat 300 pagina`s mee [pelican] en nog 26 euro voor de kleur tot er een alternatief is van pelikan.

en mijn oude hp heb ik aan mijn eigen pc[hangt in netwerk] gehangen en mag de snelle zwart wit printjes doen in concept instlingen. en hier zit ook een namaakt cardrige in van pelican waar ik alleen de inktank vervang[kost 6 euro per keer]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 22:01:
oke ik ben eruit ik heb een epson stylus c42ux gekocht voor 49 euro + 11 euro voor de usb kabel.

en ik ben zeer te spreken oven de kwaliteid van de printer en de afdruk pracht die dat ding kan maken[zeker als je naar de prijs kijkt]

de cardrige`s zijn niet heel duur 9 euro voor zwart en gaat 300 pagina`s mee [pelican] en nog 26 euro voor de kleur tot er een alternatief is van pelikan.

en mijn oude hp heb ik aan mijn eigen pc[hangt in netwerk] gehangen en mag de snelle zwart wit printjes doen in concept instlingen. en hier zit ook een namaakt cardrige in van pelican waar ik alleen de inktank vervang[kost 6 euro per keer]
Kun je ook even vertellen waar je het hebt aangeschaft en wat technische specificaties hier noteren :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 22:20:
Kun je ook (...) wat technische specificaties hier noteren :)
Jij hebt internet?

[google=epson stylus c42ux specifications] > eerste hit :{

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Ik ga denk ik een HP Deskjet 5550 nemen voor € 90,- .
http://www.tweakers.net/pricewatch/34433?Landfilter=Benelux
Wat is het verschil tussen een 'non-retail' en een 'retail' hp deskjet printer trouwens?
Pagina: 1