TV-out Idee!

Pagina: 1
Acties:

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:38
Ik wil graag mijn pc'tje aan de tv beneden gaan aansluiten alleen een s-video kabel van 10meter voor een lage prijs zal wel slechte beeldkwaliteit afleveren en je hebt ook nog audio bekabeling nodig dus kreeg ik dit idee:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/noexistence/tvout.jpg

Uitleg: tulp kabeltjes van vga naar de input van een oude videorecorder en tulp kabeltjes van soundcard naar de input van de videorecorrder niet langer dan een metertje. Dan gaat er op de output van de videorecorder zo'n kabel (weet niet hoe die heet, zegmaar DE kabel) naar de tv, dan heb je audio en video in 1 en je behoud kwaliteit (tenminste hier levert een kabel van de zolder naar beneden geen problemen op).

Dit lijkt mij dus wel een geniaal idee :P.

Mijn vraag: Wat denken jullie hiervan?

Campoza - Manage your campsite. Not your mailbox.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Naar mijn weten kunnen videorecorders geen tulp ed omzetten naar "kabel" signaal :P

Wel andersom ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Atlas op 06-05-2003 22:20 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Als je vieo een Video-In heeft is heet een geweldig goed idee...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

alexandervisser schreef op 06 May 2003 @ 22:19:
Naar mijn weten kunnen videorecorders geen tulp ed omzetten naar "kabel" signaal :P

Wel andersom ;)
waarom niet??
moet prima kunnen.
je prikt die tulpstekkers in een scartblok
scartblok in de vcr.
dan stel je je tv in op het videokanaal en kijken maar.

en inderdaad zoals peterkps zegt, moet je vcr wel een video-in hebben,
maar ik ben nog geen videorecorder tegen gekomen die geen scart-in heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 06-05-2003 22:22 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

Korakal

Up up up!

alexandervisser schreef op 06 May 2003 @ 22:19:
Ownee? De mijne doet dan anders prima hoor :Y)

'de kabel' bedoel je trouwens coax kabel mee :)

Trouwens... een fatsoenlijke kwaliteit SVIDEO kabel van 10 meter heb je al voor een euro of 20/25, bijv. bij de MediaMarkt.

[ Voor 75% gewijzigd door Korakal op 06-05-2003 22:23 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik denk dat de kabel Video-TV een Scart-kabel bedoeld is te zijn. Of er nu geen signaalverlies is? Wie het weet mag het zeggen.

De VCR dient nu als conversie-plug m.i.

Coax=antenne.
Bij nader inzien moet dit ook werken: de videorecorder kan ook signaal op golf zetten (bij mij kanaal 42)

[ Voor 27% gewijzigd door Brothar op 06-05-2003 22:23 ]

eagle

• -LA-
kan idd wel keb de videorecorder al onderzocht:
-video-in
-audio-in _/-\o_

met DE kabel bedoel ik trouwens de kabel die je in de muur steekt en dan in je tv zegmaar om je kanalen te ontvangen. 8)7 btje lompe beschrijving maarja

[ Voor 51% gewijzigd door -LA- op 06-05-2003 22:24 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

damster schreef op 06 May 2003 @ 22:21:
[...]

waarom niet??
moet prima kunnen.
je prikt die tulpstekkers in een scartblok
scartblok in de vcr.
dan stel je je tv in op het videokanaal en kijken maar.
Dat gaat dan dus niet via de FM-in (zeg maar de "kabel" in van de VCR ;))

Dat gaat dan gewoon via SCART en dan kan het wel :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 13:12

DaRoot

Some say...

alexandervisser schreef op 06 mei 2003 @ 22:19:

Wel andersom ;)
En toch kunnen de meesten dit wel. Dit voor oudere tv's die geen scart-ingang oid hebben. Het begrip "videokanaal" komt hier vandaan...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 07:03
Je bent niet de eerste die op dit idee kwam. Velen gebruiken al hun VCR als modulator voor het computer-videosignaal. Ikzelf heb laatst een aparte modulator gekocht. Stabieler, beter beeld en een stuk kleiner.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

alexandervisser schreef op 06 May 2003 @ 22:23:
Dat gaat dan dus niet via de FM-in (zeg maar de "kabel" in van de VCR ;))
Dat gaat dan gewoon via SCART en dan kan het wel :)
hmm, snap niet helemaal wat je bedoelt, maar je kan dus zo de vcr op de tv aansluiten via scart.
of via de coax. maar net wat je wilt.
Brothar schreef op 06 May 2003 @ 22:22:
Ik denk dat de kabel Video-TV een Scart-kabel bedoeld is te zijn.
:?

[ Voor 20% gewijzigd door job op 06-05-2003 22:28 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Onze videorecorder kan dat ook ja, werkt idd prima. Velleman heeft geloof ik een kitje voor een losse modulator, dat werkt waarschijnlijk nog een stukkie beter :)

• -LA-
koffercomputer schreef op 06 May 2003 @ 22:23:
Je bent niet de eerste die op dit idee kwam. Velen gebruiken al hun VCR als modulator voor het computer-videosignaal. Ikzelf heb laatst een aparte modulator gekocht. Stabieler, beter beeld en een stuk kleiner.
Ik dacht weer geniaal te zijn...... |:(

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Leuk idee, maar denk dat de kwaliteit van een lange S-Video kabel beter is, bij mij gaat de kwaliteit drastisch achteruit :(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• -LA-
dual-zip schreef op 06 May 2003 @ 22:28:
Leuk idee, maar denk dat de kwaliteit van een lange S-Video kabel beter is, bij mij gaat de kwaliteit drastisch achteruit :(
Van tv op zolder naar bene gaat hier iedergeval prima dus waarom dit niet?

Verwijderd

koffercomputer schreef op 06 mei 2003 @ 22:23:
Aparte modulator(heb je daar een url van?), mmmm. Wat kost zo'n ding? en wat voor aansluitingen heeft hij? (veel video recorders hebben alleen composite in en geen s-video via de scart) Ik neem aan dat hij ook stereo is.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 04:12
Geniaal wil ik het niet noemen, zit al tig jaren in m'n video-recorder(s) ingebouwd en het heet Video-in al of niet via seperate tulp-ingangen of scart.

Video & geluid naar de video kan je dus gewoon op de antenne-uit via de videorecorder via de antenne kabel naar je TV transporteren.

Probleem is, zover je geen VGA-kaart geen aparte TV/video-out hebt, om het 15-pins VGA signaal om te zetten naar native (s)video. Hiervoor heb je dan een VGA-naar-Video omzetter nodig bijv. eentje van het merk Trust.

Overigens, 10m sVideo kabel (van een beetje blauwe kwaliteit) levert een prima signaal op en is mi echt beter dan die via een antenne-kabel.
Scheelt nl. ook een paar conversies (VGA--video naar Anteen, van antenne 10m verderop weer terug op je televisie naar video). Je hebt idd hierbij wel extra audio-kabels nodig.

Het nadeel van video-in op een video is dat het geluid via het antenne signaal vaak alleen maar mono is.

/edit Soz voor de nu overbodige reactie. Mwa, kon je verwachten dat in een paar minuten tig reacties zouden komen.

[ Voor 7% gewijzigd door PtrO op 06-05-2003 22:32 ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• -LA-
Een kable zou ik toch moeten aanschaffen of het nou een s-video en een audio kabeltje of zo'n andere neem, wordt dus toch maar s-video denk :o

• KubikNL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 11:17
Ik maak gebruik van een radiografische AV-transmitter van trust. Beeld is haarscherp geluid via de tv wat minder, maar is dmv mijn av-versterker/receiver optimaal.
Sound gaat via de versterker en beeld via een tulpje gekoppeld aan een scartverloop in de dvd speler. Kan natuurlijk ook via de video-recorder of rechtstreek op de tv als je nog een scart aansluiting over hebt.
Pagina: 1