usb 2.0 disk trage upload

Pagina: 1
Acties:

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik heb gister een qtec 750h hd behuizing en een Sweex usb 2.0 controller gekocht.

Dit is de behuizing: http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13213

Op de sweex controller zit een via vt6202 chip. Ik gebruik de drivers die Sweex aanbiedt, en dat zijn de via 2.54 usb 2.0 drivers. Hier heb ik nog geen alternatieven voor kunnen vinden.

Nu heb ik een vaag probleem, bestanden op de schijf zetten gaat enorm traag. Ik heb het op 2 verschillende computers geprobeerd met win2k en win98. Terwijl files van de schijf af halen lekker snel gaat.

Ik heb uitgerekend dat bestanden op de schijf zetten met gemiddeld 900kB/s gaat, usb 1.0 snelheid. Maar ik heb het gevoel dat er ongeveer 2/3 van de tijd niks gebeurt. Op dat moment reageert windows ook nauwelijks, IE blijft hangen etc. Maar de muis beweegt dan nog wel. Bestanden van de schijf af halen gaat met 11mB/s, en windows is dan ook nog responsief.

Als ik de schijf op de onboard usb 1.0 controllers zet, dan gaan de uploads ook met 900kB/s, maar windows blijft dan nog wel responsief.

Zijn er mensen met of die Qtec behuizing, of die Sweex controller, die wel normale upload snelheden hebben met externe usb 2.0 schijven? Ik zelf kan het probleem niet isoleren, omdat allebei de producten voor mij nieuw zijn, en ik ook geen alternatieve hardware heb om de zooi op aan te sluiten en te testen.

Thx!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:47

Mentalist

[avdD]

Aangezien het wel zonder horten of stoten op je onboard USB werkt neem ik aan dat die Sweex usb controller het probleem is. Sluit eens een muis oid op die Sweex kaart aan (liever zelfs iets "zwaarders", webcam ofzo)?

Op http://www.viaarena.com/?PageID=71#usb staat dat je drivers voor Win2K van Windows update moet halen, en deze drivers staan er voor Win98. Kun je iig onder Win98 andere drivers proberen, op Windows update ga ik niet zoeken 8)7

Verder zou ik die Sweex kaart eens in een ander PCI slot proberen. Wellicht is het gewoon een ordinair IRQ conflict :P

Maar nogmaals, test even een ander apparaat op die Sweex. (als dat ook horten en stoten geeft ligt het zeker aan de kaart en gaat die topic richting OH..)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-03 10:25
Ik heb zelf de zelfde externe behuizing gekocht en heb het zelfde probleem... 2 Gb in iets meer dan 30 minuten (2000/(30x60)= 1Mb/min :'(
Lijkt ook sterk op USB 1.1 Dacht eerst dat het aan mijn mobo lag ECS K7S7A2, maar het is dus die externe case..... Ben dus gewoon genaaid. Of heb je al een oplossing gevonden?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
quazar schreef op 26 September 2003 @ 16:33:
Ik heb zelf de zelfde externe behuizing gekocht en heb het zelfde probleem... 2 Gb in iets meer dan 30 minuten (2000/(30x60)= 1Mb/min :'(
Lijkt ook sterk op USB 1.1 Dacht eerst dat het aan mijn mobo lag ECS K7S7A2, maar het is dus die externe case..... Ben dus gewoon genaaid. Of heb je al een oplossing gevonden?
Volgens mij ligt het meer aan je doorvoer dan aan de case...

Meerdere usb apparaten?

@ TS; probeer is een USB 2.0 losse kaart van sitecom bijvoorbeeld.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Ik heb dus ook dit probleem (ook topic geopend 0 resultaat).
Afhalen snel, opzetten langzaam(tijdklok gaat als een jojo heen en weer), via een pcmcia usb2.
Eerst ging het met 1 film 700mb 16 minuten, na gisteren nieuwe drivers voor de pcmcia usb2 en flink schelden omdat het niet werkte gaat het ineens in 6/7 minuten.
Maar dezelfde win drivers staan er nog want met de andere drivers deed hij het helemaal niet, erg vaag hoor.
Ik weet dus ook niet waar ik het moet zoeken omdat dus het kastje, schijf, pcmcia allemaal nieuw zijn en ik heb geen andere usb2 spullen om te testen.
Op usb1 gaat het wel vloeiend want de tijdklok gaat niet als een jojo, duurt wel 25 minuten :(
iemand enig idee wat ik moet doen?

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:19

justifire

Shut up and squat !!

Hier ook zoiets, met een sony dru 500 ulx (externe dvd brander)
Vele forums afgeweest met weinig resultaat.
Nu heb ik dus gelezen dat het door de USB 2.0 controller komt, deze die ik nu heb is uitgerust met een via chip, en deze levert problemen op met windows xp.
Ga straks ff naar de winkel om een usb kaart te kopen met een NEC processor erop, dat zou alles moeten oplossen.
Op mijn mobo usb 1.1 port doet deze brander het wel normaal(het zij veels te langzaam), dus ligt echt aan de controller.
Ik laat het straks wel ff weten of het dan wel werkt ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
ik heb ook die case, maar bij mij gaat het wel snel zowel up als down.
Heb em aangesloten direct op on board usb 2.0 poort.
zal eens kijken hoe snel hij nu precies gaat....

Verwijderd

ik heb er 1 met een nec processor van conceptronic, ben benieuwt wat het resultaat is bij jouw.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:19

justifire

Shut up and squat !!

Wat mijn probleem aangaat, alles werkt nu perfekt :)
Lag bij mij dus duidelijk aan de usb kaart, heb er nu 1 van sitecom met een nec processor erop.
Schijnbaar kan XP dus toch niet goed opschieten met een VIA USB kaart.
Erg vreemd aangezien mijn mobo ook van via is.
Trouwens werkten mijn muis en keyboard wel vlekkeloos op die VIA USB kaart.
Hoop hiermee te helpen ook al gaat het bij mij niet om een Harddisk.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-03 18:10
ik heb zelfde probleem... ik heb in mijn geval 2 PC's:

1) Asus A7N8X-X Ahtlon XP 2500+ met OnBoard USB 2.0 controller. Ik heb een externe HDD -> USB 2.0 casing en haal op deze PC 30mb/s (lezen)

2) Asus A7V Duron 750mhz met een los PCI Insteekkaartje van Sweet. Ook met via Chipset. Bij deze haal ik met zelfde externe combinatie nog maar 10mb/s. Dit vind ik ook vreemd. Net of PCI langzamer is dan OnBoard of dat het meer processor snelheid vraagt die de processor niet kan leven. CPU usage is 62,6%! Nu ga ik morgen de PC ombouwen tot een A7A266 met Athlon XP 1500+ en zal eens kijken wat ik dan haal... zal het laten weten, want het lijkt wel of de CPU de beperking is omdat het PCI kaartje veel snelheid vreet...

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-03 18:10
ik heb inmiddels de PC upgrade gedaan en haal nu 20mb/s dus het heeft ook wel degelijk iets met CPU snelheid te maken...

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-03 10:25
Ik heb nu een 40Gb Maxtro in mijn case geplaatst. Is nu wel snel (4Gb in 10min). De case werkt hier ook niet goed samen met mijn Asrock K7VM2 met VIA chip-set... Ik krijg hem niet eens geïnstalleerd :-|
Pagina: 1