• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:14

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Een vriend van me belt me vandaag op en vraagt waarom ik in godsnaam hem nou 10x opgebelt heb (hij heeft een nummermelder). Ik vroeg aan hem precies hoe laat het was, hij antwoorde dat het ergens rond 2 uur was.
Rond 2 uur was hier ook helemaal niemand thuis, dus ik vond het eerst al raar. Niemand zou hem op kunnen bellen.
Nu keek ik hier op de nummermelder, en zag dat iemand 10x naar ons huis had gebelt, maar een onbekend nummer.
Nu vraag ik me af, zou een èèn of ander persoon, via onze telefoon hebben kunnen bellen naar die vriend van mij? Zonder zwaar geavanceerde apparatuur?

[ Voor 3% gewijzigd door Nibbz op 06-05-2003 22:02 ]

13:37

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Enige bekende normale manier is dat iemand op jullie telefoon het nummer heeft doorgeschakeld heeft staan naar je vriend zun tel.nr.

dus X belt naar nummer DarkUnreal, maar DarkUnreal heeft nummer doorverbonden naar vriend.. en voila...

C:\>_

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:52

Korakal

Up up up!

Maar zoiets kun je alleen activeren vanaf het toestel van DarkUnreal in dat geval... en dan nog vraag ik me af welk nummer je dan eigenlijk ziet.

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Jah, dat is het hem nou juist. Ik weet 100% zeker dat ik hem niet doorgeschakelt had. En iemand anders van de famillie heeft dat ook niet gedaan, die kennen z'n nummer niet eens ;)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
Ik heb dat regelmatig gehad.. was de schuld van meneer nokia.. die ging lekker op een gegeven moment zelf rondbellen (sneltoetsen paar secs ingedrukt in me broekzak)

En ja, toetsenblokkering stond aan maar dan heb ik perongeluk zo gelopen dat die er ook af is :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:52

Korakal

Up up up!

Probeer eens eh.... #31# (ofzo? check de telefoongids); alle doorschakelingen opheffen.

Verwijderd

als je een analoog draadloos toestel hebt kunnen ze op je lijn inbreken, wat ook kan is dat er een aderpaar verwisseld is tijdens werkzaamheden. Dan belt iemand anders dus via jouw lijn en jij waarschijnlijk via de zijne. Bel eens naar je eigen mobiel en kijk welk nummer je ziet.

Bel voor de zekerheid naar 0800-0407 (storingsdienst KPN :+ )

Verwijderd

Korakal schreef op 06 May 2003 @ 22:12:
Probeer eens eh.... #31# (ofzo? check de telefoongids); alle doorschakelingen opheffen.
is #21#

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 22:13:
als je een analoog draadloos toestel hebt kunnen ze op je lijn inbreken, wat ook kan is dat er een aderpaar verwisseld is tijdens werkzaamheden. Dan belt iemand anders dus via jouw lijn en jij waarschijnlijk via de zijne. Bel eens naar je eigen mobiel en kijk welk nummer je ziet.

Jah, maar dat is niet iets, wat elke "huis, tuin en keuken" man doet.. lijkt me

Verwijderd

Nibbz schreef op 06 May 2003 @ 22:15:
[...]

Jah, maar dat is niet iets, wat elke "huis, tuin en keuken" man doet.. lijkt me
ff bellen lijkt me niet zo moeilijk :Z

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 22:16:
[...]

ff bellen lijkt me niet zo moeilijk :Z
je zegt, dat ze kunnen inbreken, als je een analoge lijn hebt....

Dus ik vraag, is dat nou zo moeilijk te doen..

Verwijderd

Nibbz schreef op 06 mei 2003 @ 22:17:
[...]

je zegt, dat ze kunnen inbreken, als je een analoge lijn hebt....

Dus ik vraag, is dat nou zo moeilijk te doen..
ER STAAT analoog draadloos toestel, dat zit uiteraard op een PSTN of ISDN lijn :*)

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 22:19:
[...]

ER STAAT analoog draadloos toestel, dat zit uiteraard op een PSTN of ISDN lijn :*)
Ik moet beter leren lezen |:(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 22:13:

lijkt me sterk dat iemand je lijn steelt/leent/krijgt en dan jouw vriend gaat bellen

Iperf

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
fish schreef op 07 May 2003 @ 00:46:
[...]

lijkt me sterk dat iemand je lijn steelt/leent/krijgt en dan jouw vriend gaat bellen
:) volgens mij ben jij nog redelijk wakker op dit tijdstip :)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Erg knap indeed dat je telefoon vanzelf gaat bellen.
Stond het nummer niet onder nummer herhaling oid, neem aan dat de telefoon niet uit zichzelf gaat bellen.

Verwijderd

Check hier ff wie jou gebelt heeft .

http://zoekopnummer.ath.cx/nummer.php

en als het een 06 is bel je dr gewoon ff heen .
Pagina: 1