Toon posts:

[Access/VBA] Split functie - problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Zou heel simpel moeten zijn.
In een formuliertje, uit een string bepaalde woorden halen d.m.v. de Split functie. Het gaat me even niet om deze exacte code. Deze heb ik even snel gemaakt om mee te testen, want de Split functie lijkt niet te werken, nou ja, hopelijk ligt het aan mij. Eigenlijk moet ik iets gaan splitsen uit een txt bestand, maar dat is voor latere zorg.
Dit is de code

code:
1
2
3
4
5
6
Private Sub Knop2_Click()
Dim sSplit() As String
sSplit = Split("Mijn naam is Ghans", " ")
txtTitel.SetFocus
txtTitel.Text = sSplit(0) & vbCrLf & sSplit(1)
End Sub

Zou toch moeten werken???

Dit is de foutmelding die ik krijg:
-------------------------------------------------------------------------------------
Fout 5 tijdens uitvoering:
Ongeldige procedure-aanroep of ongeldig argument.
-------------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het vaag, maar misschien iemand???

Alvast bedankt

Groet,
Hans

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Ik ken het commando spilt eigenlijk niet hoewel ik veel met access werk... Lijkt me wel handig btw... maar goed....
Ik denk dat het komt door:

en dan met namen de ", " "
je kan het beste gewoon Split ("Mijn naam is Ghans") doen. Anders denkt access dat je daar een spatie bedoelt... een niet bestaand argument...

btw Greetz hoeft niet... dan doen wij tweakers standaard (staat in de FAQ)

[ Voor 17% gewijzigd door TMDevil op 06-05-2003 22:12 ]

n54 power!

Verwijderd

Topicstarter
Wat jij zegt heb ik ook geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Ik heb al zo ontzettend veel mogelijkheden uitgeprobeerd, en erg lang op internet gezocht.

En sorry voor het groeten... Dat is waar, hoeft hier niet... Maar ik ben er zo aan gewend. Vergeven??? Ik zal het nooit meer doen _/-\o_ Hanzje vraagt om vergeving :)

• roberts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 17:38
Ziet er goed uit, niet echt netjes maar k, ik denk dat je alleen veldnaam "txtTitel.Text" niet goed hebt.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

roberts schreef op 06 mei 2003 @ 22:33:
Ziet er goed uit, niet echt netjes maar k, ik denk dat je alleen veldnaam "txtTitel.Text" niet goed hebt.
idd... nu zie ik hem ook... moet dat niet iets zijn als:
txtTitel = SetFocus
txtTitel.Text =
Voorgeven :)

Moet je niet nog een module laden? dat had ik vande week ook voor querydef.. moest ik DOA nog laden...

[ Voor 73% gewijzigd door TMDevil op 06-05-2003 22:44 ]

n54 power!

Verwijderd

Topicstarter
roberts schreef op 06 May 2003 @ 22:33:
Het is idd niet netjes, alleen maar even testcode.
Maar ik heb ook de tekstbox achterwegen gelaten en geprobeerd de variabele in een msgbox weer te geven, maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Met foutopsporing zie ik ook dat ie echt vast loopt op de regel met Split erin.

Het lijkt bijna of het commando niet wordt ondersteund, maar het komt ook in de help voor. En op internet ben ik verschillende voorbeelden tegengekomen, dis ik ook letterlijk heb geprobeerd, maar wederom hetzelfde negatieve resultaat.

• roberts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 17:38
Sloop die txtTitel.SetFocus er eens uit een maak van die txtTitel.Text eens txtTitel.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik er van gemaakt:
code:
1
2
3
Dim sSplit() As String
txtTitel = sSplit(0) & vbCrLf & sSplit(1)

Maar ook dat werkt niet. Zelfde foutmelding.

• guyvdn
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-06 20:15

guyvdn

Eagle

Heb die code van jou hier gecopieerd en dat werkt hier perfect (office XP)

To deny our own impulses is to deny the very thing that makes us human

Verwijderd

Topicstarter
guyvdn schreef op 07 May 2003 @ 00:02:
Heb die code van jou hier gecopieerd en dat werkt hier perfect (office XP)
Maf... Misschien Office 2000 die moeilijk doet? Nou ja, ik zal het nog eens testen binnenkort op Office XP. Dan moet ik maar even een andere oplossing bedenken. Ik was al bang dat dit niet ging lukken, dus ik ben vanavond ook al bezig geweest met een heel andere manier om te bereiken wat ik wil. En het lijkt te gaan lukken.

Iig bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1