[winXP] Windows stottert

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 15:42
Ik heb windows xp op een laptop draaien (p4-1700, 512 mb, 30 gb, gf4mx420) en windows stotterd af en toe bij het afspelen van muziek of film, dit gebeurt meestal pas als de pc een uurtje aanstaat. Dit is erg vervelend

Je ziet de happering als een top in cpugebruik van 100%. Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderd

Misschien wordt de processor te warm? Enig idee van de temperatuur? Probeer eens uit te vinden welk(e) proces(sen) precies die cpu-kracht opvre(e)t(en).

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Achtergrond progjes (virusscanner, ....)
IDE DMA aan?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 15:42
processor te warm lijkt me stug. Ik heb laptop via de universiteit en een heleboel mensen hebben dezelfde. Er liggen dus images klaar om in een keer een compleet nieuwe windows instal erop te zetten, en iedereen met deze image heeft hetzelfde probleem maar met de vorige image was er geen probleem. Ik zal eens kijken naar achtergrondshit, maar waarom zou dat ineens toppen naar 100%

Verwijderd

stottert is met een "t" dus nisschien druk je wel op de verkeerde toetsen. Zo niet dan is het top cpu-gebruik de oorzaak van je probleem. Dus op zoek naar dat progsel. Zou je aanraden alle achtergrond applicaties 1 voor 1 uit te zetten en te kijken of het probleem verdwijnt.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd

Het zou kunnen liggen aan deze update [rml][ XP] Update 811493 zorgt voor problemen.[/rml]

/laat

Anders misschien een speech recognition tool die aan staat, virusscanners die flippen, etc alles kan :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 21:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:50:
stottert is met een "t" dus nisschien druk je wel op de verkeerde toetsen. .
misschien wel ja ;)

on-topic:

Draai je programma's die veel van je CPU vragen of draai je veel programma's tegelijk. Ik heb het zelfde probleem gehad en dat was toen der tijd McAfee, misschien moet je in de richting van zo'n programma denken.
Pagina: 1