Toon posts:

[C#] .net framework

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik het programma in kwestie run op mijn computer(.net framework installed) doet ie het goed.
Echter op andere pc's doet ie het juist niet (geen van de pc's had .net framework). Het niet doen is te beschrijven als: een error wanneer het programma wordt gestart(" kan de toepassing niet juist initializeren"ed).
Goed ik wil dus weten hoe je zonder gebruik te maken van het .net framework, kan devven voor C#. Het zou kunnen dat in alleen maar .net refferences heb, maar dat zijn essentiële references waar geen vervanging voor bestaan(zover ik weet).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 21:28 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Nee. Wil je C# gebruiken, moet het .Net framework geinstalleerd zijn.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
NEEE dat is gewoon..... :( :(
sorry hoor maar nu ga ik toch echt ff door het lind. WIE DENKT MICROSOFT WEL DAT ZE ZIJN!!!! STELLETJE ********

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 21:32 . Reden: :( :( :( ]

• gorgi_19

gorgi_19

Evenals dat bij Java de virtual machine geinstalleerd moet zijn? :? Eem beetje vooronderzoek en je was er ook zo achter gekomen. :)

En let een beetje op je taalgebruik alsjeblieft.

[ Voor 50% gewijzigd door gorgi_19 op 06-05-2003 21:36 ]

• sig69
  • Nu online
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 21:31:
sorry hoor maar nu ga ik toch echt ff door het lind. WIE DENKT MICROSOFT WEL DAT ZE ZIJN!!!! STELLETJE ********
En Java dan? Is ongeveer hetzelfde
edit:
crap, telaat

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 06-05-2003 21:35 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Maar je kan toch wel een optie hebben om dat uit te zetten?
Of ben ik een verwend nest?

BTW STOP DEZE TOPIC. ik ga een andere taal zoeken en minder ergeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 21:37 ]

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 21:36:
Het antwoord is nu al 2x gezegd. :)

En kom dan alsjeblieft niet aan met VB.Net als andere taal.. :+

Maar ik zie het probleem niet? Java heeft een virtual machine nodig. .Net heeft het .Net framework nodig. Zelfs VB6 had runtime files nodig?

[ Voor 35% gewijzigd door gorgi_19 op 06-05-2003 21:39 ]

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 18:43
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:31:
Doe ff normaal man, een runtime omgeving is nou niet bepaald appart te noemen. Zelfs voor VB dien je een runtime te installeren. Overigens WinXP installeert deze voor .NET automatisch via de service packs. Je kan ook gewoon de distributables in je applicatie shippen.

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Haha, dacht je dat een applicatie ontwikkeld met Visual Basic geen voorgeinstalleerde bestanden nodig heeft? Je moest ook soms VB6 dll's installeren voor bepaalde applicaties omdat die niet altijd standaard aanwezig waren.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 10:45

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik zou een boze brief sturen. Ik bedoel zoiets hadden ze bijvoorbeeld wel op de homepage kunnen vertellen.

:+

oogjes open, snaveltjes dicht

• sig69
  • Nu online
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 21:36:

BTW STOP DEZE TOPIC. ik ga een andere taal zoeken en minder ergeren.
Ik raad Java aan... :)

Roomba E5 te koop

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Tja, wees eens een beetje rustig.

Het draaien in een VM heeft wel enkele voordelen. Trouwens, in toekomstige versies van windows wordt dat framework standaard meegeleverd.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19

gorgi_19

sig69 schreef op 06 May 2003 @ 21:41:
[...]

Ik raad Java aan... :)
Welke de Java Virtual Machine nodig heeft, afaik.. :P

• sig69
  • Nu online
Welke de Java Virtual Machine nodig heeft, afaik.. :P
Dat was de grap ook he

Roomba E5 te koop

Verwijderd

whoami schreef op 06 mei 2003 @ 21:41:
Trouwens, in toekomstige versies van windows wordt dat framework standaard meegeleverd.
Is ie straks overgestapt op Java, wordt díe VM weer niet meegeleverd :P.

• gorgi_19

gorgi_19

Ik denk dat het voor de topicstarter zo wel duidelijk is. :) Veel talen hebben extra bestanden in de vorm van een VM of runtime files nodig; niet alleen C# of welke .Net-taal dan ook. :)

Standaard gaat het .Net framework meegeleverd worden bij de nieuwe versies van Windows of als update via Windows Update. Niemand hoeft het dus te missen. Verder kan je het ook meeleveren op de installatieschijf. Nadeel is dat het framework 21 MB is. Je zult eventueel, bij verspreiding via internet, dus een tijdje 2 versies moeten distribueren.

Wel geldt het dat het .Net framework maar eenmalig geinstalleerd hoeft te zijn; als een andere applicatie het al heeft laten installeren, hoef jij het niet nog eens te doen. :)

Zullen we het vanaf nu nog enigszins serieus weer gaan houden? :)

[ Voor 89% gewijzigd door gorgi_19 op 06-05-2003 21:47 ]

Verwijderd

Bij het .NET framework wordt ook het progje ngen.exe meegeleverd. Hiermee is een executable te maken, die zonder .NET framework draait.

• whoami
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:48:
Bij het .NET framework wordt ook het progje ngen.exe meegeleverd. Hiermee is een executable te maken, die zonder .NET framework draait.
Met dat tooltje kan je compileren naar native code.... Of je dan echter het .NET framework niet meer nodig hebt, durf ik niet hardop zeggen..... (lees, ik weet het niet zeker, maar ik ben 90% zeker dat je het dan nog nodig hebt).
Door te compileren naar native code behaal je zeker een performance winst (de JIT moet de IL niet meer naar native code compilen, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat het programma niet binnen een VM loopt. Of wel?)

[ Voor 20% gewijzigd door whoami op 06-05-2003 21:50 ]

• gorgi_19

gorgi_19

* gorgi_19 heeft iig een linkje naar meer info

http://msdn.microsoft.com...imagegeneratorngenexe.asp

Volgens mij heb je dan echter het framework nog wel nodig..
ngen creates a pre-compiled version of the assembly you run it on, and places that version in the global assembly cache. If you have a version of the assembly in the local directory, the GAC will never be searched, and so you will not use the native-code version of the code. This is also why you don't see a timestamp change or a file size change to your original files. They are not modified at all.
GAC is iig een vande eigenschappen van .Net. Lijkt me dat het moeilijk zonder kan.

[ Voor 66% gewijzigd door gorgi_19 op 06-05-2003 21:55 ]

Verwijderd

Voor overnet had je een aantal versies terug ook per se het .NET framework nodig. Nu niet meer. Ik neem aan dat ze niet alles herschreven hebben, dus er moet een mogelijkheid zijn.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:55:
Voor overnet had je een aantal versies terug ook per se het .NET framework nodig. Nu niet meer. Ik neem aan dat ze niet alles herschreven hebben, dus er moet een mogelijkheid zijn.
Heb je een linkje voor meer info?

iig nog een interessant linkje.. : http://www.fawcette.com/d...s/security/default_pf.asp

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 06-05-2003 21:59 ]

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

NGen compiled je code zodat dat niet tijdens het laden hoeft te gebeuren. Voorderest veranderd er niets. Je hebt nogsteeds het framework nodig. Als je echt native code kon maken dan had je ook een groot deel van het framework moeten meelinken en daar wordt je EXE niet heel erg klein van (lees huge) aangezien er zoveel code in het framework zit wat niet standaard in win32 zit.

/edit
Bovendien: Waar moet ie de code vandaan halen om mee te linken in die native exe?! Het .Net framework wordt niet geleverd moet source. Je zou alleen de enorme assemblies in de EXE kunne packen, maar of dat nou zo mooi is.

[ Voor 24% gewijzigd door LordLarry op 06-05-2003 22:04 ]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• whoami
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:55:
Wat is overnet?

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 21:55:
De GUI versies van de vroege Overnet was gemaakt in .Net. Later is dat totaal herschreven zonder van .Net gebruik te maken. Jammer maar helaas, het kan echt niet.

/edit
http://www.overnet.com/ Een server less protocol van de makers van eDonkey

[ Voor 9% gewijzigd door LordLarry op 06-05-2003 22:00 ]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
whoami schreef op 06 May 2003 @ 21:41:
Tja, wees eens een beetje rustig.

Het draaien in een VM heeft wel enkele voordelen. Trouwens, in toekomstige versies van windows wordt dat framework standaard meegeleverd.
Sterker nog: een groot deel van Windows zal herschreven worden met .NET, net zoals veel MS applicaties. In de toekomst kom je er dus niet meer omheen en is het sowieso geladen.

*vindt C# wel cool* :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• whoami
Ik zie Windows niet direct herschreven worden in .NET hoor.... Hoe ga je een besturingssysteem laten runnen, als dat besturingssysteem een VM oid nodig heeft? :?

Pagina: 1