Oude Hd 5400 met nieuwe Hd 7200 no problemo ?

Pagina: 1
Acties:

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Zoals sommigen van jullie misschien al gelezen hebben ga ik dit weekend een andere hd kopen. Het zal wel een 30 a 40 gig, maar zeker een 7200rpm, worden.

Ik heb nog een paar vragen.
Kan ik mijn oude 8gig 5400rpm hd gewoon in m'n systeem laten zitten, of is dit om problemen vragen.
En moet ik de oude als slave van de (veel) grotere en snellere nieuwe zetten, of maakt dit nix uit.
Als ik m'n oude eruit "moet" halen kan ik dan gewoon al m'n data met knippen en plakken op de nieuwe gooien.

Zoals jullie zien veel vragen, maar ik ben graag goed op de hoogte, voordat ik naar de HCC dagen ga.

XBL: theArthurrrr

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

het *SCHIJNT* zo te zijn dat als je 2 hdds op 1 controler hebt zitten (1 master 1 slave) dat de doorvoersnelheid vd 7200 toeren tov de 5400 toeren een beetje teniet gedaan wordt! daarom kan je ze beter bijden op een apparte controller zetten... Hoeverre dit klopt weet ik niet precies...

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, volgens mij is het niet zo dat de controller de doorvoer van 2HDDs niet al te best aankan- nee 't is eerder dat per channel er maar op een snelheid gewerkt kan worden. Als dus de master op 7200 zou kunnen en de slave maar op 5400, draait het allemaal op 5400. Dus zorg ervoor dat de 7200 eenzaam op primary master zit, en gooi die 5400 op secondary (met CD/DVD etc op slave). Heb je al 2 dingen op de secondary- pech (tenzij je 2 controllers hebt (zoals ik8-)))

Oslik blyat! Oslik!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als dus de master op 7200 zou kunnen en de slave maar op 5400, draait het allemaal op 5400.
Een HD draait met een vast toerental en dat is volledig onafhankelijk van je controller. Het enige dat wel een probleem geeft is het kopieren van de ene naar de andere HD als ze samen op een controller zitten, dat zal een stuk trager gaan dan wanneer ze beiden op een eigen controller zitten.

de betaler vervuilt

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
wat je ook kan doen is een PCI ATA100 of ATA66 controllerkaartje erbij kopen. Volgens mij kosten die dingen niet zo heel veel, en kan je je nieuwe HD (die iig ATA66 is) daaraan hangen. Als k zie dat je een 8gb schijf hebt gok ik er maar op dat op je mobo een ATA33 controller zit, en met die nieuwe controller kan je de complete snelheid van de nieuwe schijf benutten, en je hebt dus 2 xtra channels.

Let er wel op dat die een PCI slot kost, en als je die geen over hebt (net zoals ik :)) dan heb je hier niet zoveel aan :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Maakt niks uit. Ik heb een tijdje een 30,7gb 7200rpm Maxtor en een 8,4gb 5400rpm Maxtor in mn pc gehad. Die laatste zit nu in een andere, en ik merk geen verschil

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
zet wel je swapfile vast op de 7200 schijf

specs

• DeWaanzin
  • Laatst online: 10:12

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Ik heb dus een Abit Kt7 met Duron 600.