• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:42

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Topicstarter
Mijn baas wil op zijn 9210 foto's neer zetten dus we hebben voor hem een 128 MB kaartje er bij gekocht (vanwege de ruimte) en erin gefrot.

Nu heeft hij met zo'n multi card reader de foto's er op gezet (werkt perfect)

Maar nu het probleem als we de foto's gaan bekijken dan staan door bepaalde foto's witte balken er door heen (res. 640 x 480)
bekijken we de foto's op de flaptop dan zijn ze gewoon goed :?

1 waar kan dit aan liggen?
2 hoe kan je dit op lossen, en vooral hoe er voor te zorgen dat het niet meer gebeurt....
3 hebben der meer mensen problemen hiermee

[ Voor 4% gewijzigd door Sr Juan op 07-05-2003 19:42 . Reden: typo ]

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• Sr Juan

Sr Juan

Topicstarter
offtopic:
**little kick**

is er niemand die hier het antwoord op weet, dan kijken we het nog even aan.... :'(

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• Larshil482
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
worden de foto's op het display ook kleiner of is het orgineel formaat?

Wat gebeurt er als je foto's van 320 x 240 bekijkt?

Verwijderd

Misschien wordt de foto een beetje gecropped, staan er nog balkjes van een menu ofzo in beeld? Misschien heeft ie dan minder pixels over voor de foto, en gaat ie daarom fouten geven?

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

ik begrijp het probleem niet helemaal goed, maar misschien heeft de 9210 problemen met 'progressive jpg's ' ofzo...

...gamen blijft leuk...

• Sr Juan

Sr Juan

Topicstarter
het rare is dat het alleen maar met bepaalde foto's gebeurt, Ik heb ze allemaal van de digitale camera afgepakt....

Ik kan ze wel even proberen te veranderen in 320 x 240 (kan dat in de telefoon of ff photosoepen?)

Vraagje: wat zijn Progressive Jpg's??

Verwijderd

Mildpower schreef op 08 May 2003 @ 21:10:
Vraagje: wat zijn Progressive Jpg's??
Progressive betekent dat eerst een 'ruwe' versie van het plaatje opgeslagen wordt, en daarna data om de 'missende' pixels op te vullen. Zo kan een groot plaatje over een langzame verbinding eerst in lage resolutie weergegeven worden, en scherper worden naar mate er meer data binnenkomt.

Zoiets bestaat ook voor GIF files, en misschien heb je het wel eens gezien tijdens het laden van plaatjes op websites (als je verbinding langzaam genoeg is en de plaatjes progressive gecomprimeerd zijn natuurlijk ;)).
Pagina: 1