Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een minidisk speler ( zo'n portable ) aanschaffen. Een vereiste is dat ik cassettebandjes kan opnemen op minidisk.

Wat voor ingang moet er dan opzitten ? Wat is bv. de 'optische lin in' waar ze op de dixons site ( http://www.dixons.nl/Stor...FMinidisc&prid=0007029717 ) over reppen ?

Is dat gewoon zo'n koptelefoonplugje ? Zo nee, bestaan er dan verloopstekkertjes van tulp-plugjes naar zo'n optische line in ?

Heeft iemand een idee of Sharp een beetje fatsoenlijke kwaliteit minidiskspelers maakt ? Ze zijn wel aantrekkelijk geprijst namelijk in vergelijking tot bv Sony.

Wie o wie kan mij helpen...

Verwijderd

Pak aub een USB/FW :x

Een line out van pc naar MD is traag(lees: je moet elk liedje luisteren :))

Verwijderd

oooh ik heb een slechte ervaring met MD de mp3's stuk voor stuk opnemen enzovoort

ik zou nog ff doorsparen en dan voor ene ipod gaan als ik jou was

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 08:31
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 21:18:
oooh ik heb een slechte ervaring met MD de mp3's stuk voor stuk opnemen enzovoort

Sony NetMD is het antwoord :D

overigens is een optische line-in digitaal en dus niet direcht compatible met bv tulp wat gewoon analoog is. Hiervoor zou je dus een A/D convertor moeten kopen en die zijn nogal prijzig en het geld niet waard. Meestal zit er trouwens ook een 'gewone' (analoge) line-in op die dingen hoor

Rookworst zonder R is ook worst.

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 22:03
Je hebt toch zo'n Sony portable md speler die versneld van mp3 naar md kan? Dat gaat best snel.

Volgens mij bedoelt BezurK die ook.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:52

Korakal

Up up up!

Jullie draaien allemaal om de vraag van de topicstarter heen: hij wil van cassette naar MD kunnen opnemen. Niks NetMD! Dat heeft dáár niks mee te maken.

Je hebt daarvoor gewoon een analoge line-in nodig, die eigenlijk altijd als mini-jack (3.5 mm plugje) in uitgevoerd. Je neemt dan van de line-out van het cassettedeck op naar de line-in van de MD-recorder.

Daarnáást is het inderdaad leuk om NetMD te hebben als je MP3 wilt opnemen. Maar voor CD's is dat weer niet van belang. Heeft je CD speler een optische uitgang? Dan kun je digitaal naar je MD opnemen als de MD-recorder ook een optische ingang heeft. Anders moet je het analoog doen via eerder genoemde line-ingang. Eventuele converterkabeltjes van tulp/RCA output van je CD-speler naar mini-jack input op de MD recorder zijn gewoon te koop.

[edit]
Vergeet ik nog je laatste vraag te beantwoorden: Sharp maakt wel degelijk leuke MD-devices, die relatief ten opzichte van Sony's aantrekkelijk geprijsd zijn. Als die een model hebben dat aan je wensen voldoet zou ik die zeker als optie openlaten!

[ Voor 17% gewijzigd door Korakal op 06-05-2003 21:47 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:12:
Heeft iemand een idee of Sharp een beetje fatsoenlijke kwaliteit minidiskspelers maakt ? Ze zijn wel aantrekkelijk geprijst namelijk in vergelijking tot bv Sony.
Heb er 2 gehad van Sharp en zijn van prima kwaliteit. Enige waar Sharp naar mijn mening goed in is om te maken, Magnetrons, LCD's en MD's :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 21:15:
Pak aub een USB/FW :x

Een line out van pc naar MD is traag(lees: je moet elk liedje luisteren :))
Daar ga je zeker wat aan hebben als je cassettebandjes op MD wil zetten.... :?

Maar je hebt gelijk dat het met het oog op de toekomst een hoop tijd gaat schelen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:18:

//Donderstem//
PAR-DON?? }) Gij zult ook aan de NetMD gaan zeg ik u. :+
//Donderstem//

Maar ik zie niet in waarom je geen casettebandjes op MD's kan overnemen. Je hebt dan wel zo'n speciaal kabeltje (opti -> sterio/analoog) nodig denk ik
(Het word dan wel analoog denk ik maar hey, casettebandjes zijn zoiezo baggerkwaliteit)

ICBM ownd een MZ-N707, daarmee moet het gewoon lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie advies.

Ik moet dus gewoon gaan voor een speler met analoge line in ? Is dat iets wat vrij standaard is, of moet ik daar speciaal op letten bij de aanschaf ?

En denken jullie dat er nog veel kwaliteit verloren gaat bij het overnemen? Zoals we allemaal weten zijn cassettebandjes toch al niet van een tongkrullende kwaliteit...

• Nitai
  • Registratie: November 1999

Nitai

Live the life you love.

je kan ook gewoon een pc audio kabeltje gebruiken ervoor (die van je geluidskaart naar je boxen) dat werkt ook prima. Overigens heb ik een 4 jaar oude Sharp, doet het nog perfect. Heb er veel college's/seminars mee opgenomen, dus over kwaliteit van Sharp niets te klagen. Je moet er wel op letten bij aanschaf, meeste sharps hebben het wel, ik weet zelf niet hoe dat met Sony zit.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:59

Aidix

Geluidspietlut

Bij het opnemen zal er niets verloren gaan, en casette is tot heel wat in staat, ga maar eens een dolby-s deck of zo'n pioneer met dsp beluisteren.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Aidix schreef op 07 May 2003 @ 09:00:
Bij het opnemen zal er niets verloren gaan, en casette is tot heel wat in staat, ga maar eens een dolby-s deck of zo'n pioneer met dsp beluisteren.
Ik heb ooit in de winkel een originele MC van Michael Jackson gekocht. Nee, die klinkt goed joh! :+

Eigen opnamen waren gelukkig beter. Maar goed, ik zat ook altijd te klooien met metal-tapes en dan elk liedje 3x opnemen voordat ik tevreden was (vaak tikjes op de bron LP). Ik ben blij dat ik tegenwoordig cd's 1:1 naar m'n pc kan hijsen.

Siditamentis astuentis pactum.

• Twan V
  • Laatst online: 24-02 12:41

Twan V

...en er stralend uitzien

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 23:38:
...En denken jullie dat er nog veel kwaliteit verloren gaat bij het overnemen? Zoals we allemaal weten zijn cassettebandjes toch al niet van een tongkrullende kwaliteit...
Als je al gebruik maakt van cassette, dan mag je eigenlijk al niet van kwaliteit spreken. Minidisk is iets (niet veel) beter. Met MD zit je (wanneer ze analoog opgenomen zijn) nogsteeds met het grijsdraai-probleem. D.w.z. dat de kwaliteit na verloop van tijd minder wordt.

Professioneel ben ik helemaal van MD afgestapt (prive ben ik er niet eens aan begonnen). Aan een pc (Ipod?) zitten veel meer voordelen en vooral ook minder nadelen.

Maarja ik stel ook behoorlijk wat meer eisen dan de doorsnee gebruiker.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Korakal

Korakal

Up up up!

Twan V schreef op 07 mei 2003 @ 16:56:
[...]
Minidisk is iets (niet veel) beter. Met MD zit je (wanneer ze analoog opgenomen zijn) nogsteeds met het grijsdraai-probleem. D.w.z. dat de kwaliteit na verloop van tijd minder wordt.
Nounou... verklaar u nader??
Hoe wil jij een MD laten slijten door veel te draaien? Slijten jouw CD's soms ook?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-02 16:23

Metten

ik hou het graag simpel

Twan V schreef op 07 May 2003 @ 16:56:
[...]

Als je al gebruik maakt van cassette, dan mag je eigenlijk al niet van kwaliteit spreken. Minidisk is iets (niet veel) beter. Met MD zit je (wanneer ze analoog opgenomen zijn) nogsteeds met het grijsdraai-probleem. D.w.z. dat de kwaliteit na verloop van tijd minder wordt.

Professioneel ben ik helemaal van MD afgestapt (prive ben ik er niet eens aan begonnen). Aan een pc (Ipod?) zitten veel meer voordelen en vooral ook minder nadelen.

Maarja ik stel ook behoorlijk wat meer eisen dan de doorsnee gebruiker.
Waarom zou een analoog opgenomen MD nou weer grijs gedraaid kunnen worden en een digitaal opgenomen niet :? De MD slaat alles digitaal op hoor |:(

En verder is iedere MD recorder voorzien van een line-in en een digitale (meestal optische) ingang dus cassettebandjes overnemen is niet zo'n probleem denk ik. De kwaliteit van de ingebouwde A/D converter is echter wel van belang, ik heb wat dat betreft meer vertrouwen in Sony dan in Sharp. Plus het feit dat Sony tig keer makkelijker is als je MP3 erop wilt zetten

Verwijderd

Ik heb hier een NetMD Sony N505 en die bevalt prima, zit ook optical line in op, moet dus opzich wel gaan lukken als je casette wilt op nemen.
Ook voor in de toekomst mp3's opnemen via usb naar je md wil prima met dit dingetje! Bevalt mij zeer goed, afstandsbediening is ook handig en zou ik er zeker bijnemen.

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
BillsGate schreef op 07 mei 2003 @ 16:56:
[...]
Minidisk is iets (niet veel) beter. Met MD zit je (wanneer ze analoog opgenomen zijn) nogsteeds met het grijsdraai-probleem. D.w.z. dat de kwaliteit na verloop van tijd minder wordt.

--------------------------------------------------------------------------------
HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA..

Die is goed!!

Leg die maar eens uit!! Knappe jongen als jij met MD analoog kan opnemen. Mag je mij laten zien! Je kan van een analoge BRON opnemen maar niet analoog opnemen. Dus ook geen grijs draaien van je MD. MD is dus écht wel véél beter als die oude analoog opgenomen casette's. Volgens mij ben je in de war met VHS!!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 17:36 ]

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

marshal

Reality beats fiction by far

Sony mz-n1 heb ik hier, is een net-MD dus met USB aansluiting.
Zit ook een line-in en een mic-in op. De line-in is bij mij tevens de optische ingang, zat een apart kabeltje voor bijgeleverd (een soort mini-jack met daarin een optisch draadje).

Maar alle md's die ik gezien heb hadden line-in, eigenlijk logisch want anders kun je niet opnemen.

En MD-kwaliteit (tenminste tot lp2, bij lp4 hoor ik ook verschil) is wel degelijk beter dan cassette. Tenminste, ik luister nog wel eens cassette's in de auto en dat klinkt zwaar bagger. En als ik m'n minidisc aansluit klinkt het ineens veel beter :)

Verwijderd

marshal schreef op 07 May 2003 @ 19:52:
En MD-kwaliteit (tenminste tot lp2, bij lp4 hoor ik ook verschil) is wel degelijk beter dan cassette. Tenminste, ik luister nog wel eens cassette's in de auto en dat klinkt zwaar bagger. En als ik m'n minidisc aansluit klinkt het ineens veel beter :)
Zullen we nu maar de hele MD = cassette heiligschennis dumpen voor ik slachtoffers ga maken? }) :P Een knappe jongen die verschil hoort tussen NetMD LP(2) en zoiets als een Ipod!

En als trotse MD gebruiker heb ik weer een hekel aan Ipods, de breekbaarheid, TE veel ruimte (ja dat kan ook, gaat vervelen namelijk) en de lelijke (imho) design van die dingen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 21:50 ]

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 14:20

fcs

erm...... dat verschil tussen lp2 en lp4 is hoorbaar... hebzelf de netmd mz-n1. Als ik op het zelfde md een nummer opneem met lp2 en lp4, dan hoor je echt wel het verschil...
heb hem nu iets meer dan een half jaar, en het bevalt me zeer goed.

tja, design, is iets wat personelijk is. Ikzelf ga meer uit van de functionaliteit van een product dan het desing. dat is bij mij een 2de optie.. :)

• Twan V

Twan V

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 17:31:
quote:
BillsGate schreef op 07 mei 2003 @ 16:56:
[...]
Een quote maken op tweakers.net is voor sommigen heel moeilijk, en meer...

HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HA 8)7 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA..

Die is goed!!

Leg die maar eens uit!! Knappe jongen als jij met MD analoog kan opnemen. Mag je mij laten zien! Je kan van een analoge BRON opnemen maar niet analoog opnemen. Dus ook geen grijs draaien van je MD. MD is dus écht wel véél beter als die oude analoog opgenomen casette's. Volgens mij ben je in de war met VHS!!
Voordat we meteen vanalles en iedereen gaan afflamen, MD werkt zowel analoog als digitaal. Op welke manier wordt opgenomen hangt af van het signaal wat bij de recorder binnenkomt.

Wanneer een md-speler signaal binnenkrijgt van de analoge cinch-aansluitingen, dus niet via SP-DIV of glasvezel, dan wordt het signaal analoog op md gezet.

Of, om het anders te zeggen, probeer het zelf eens. Neem eens iets analoog op op minidisc en speel het eens 250x af. En leg daarna je klanten maar eens uit waarom je muziek klinkt alsof het in een riool is opgenomen.

Oke, md is beter dan cassette, maar ik blijf er, professioneel gezien, geen voorstander van. Er zijn altijd betere alternatieven, op elk gebied, dan minidisk.

Als SonicStevie wil zien op welke manier wij professioneel met muziek omgaan, mag hij langskomen. Graag zelfs. Kennelijk stellen wij meer eisen...

• Korakal

Korakal

Up up up!

Twan V schreef op 09 May 2003 @ 15:34:
[...]
Of, om het anders te zeggen, probeer het zelf eens. Neem eens iets analoog op op minidisc en speel het eens 250x af. En leg daarna je klanten maar eens uit waarom je muziek klinkt alsof het in een riool is opgenomen.
Hoe verklaar jij dit dan?

Van Minidisc.org:
Q:Do MD's wear out?
A: No. The advantage of CD and MD against vinyl and tape is that they do not wear out. The fact that the former are digital and the latter analogue is co-incidental. DCC and DAT both wear out yet are digital. Laser discs were entirely analogue and do not. Admittedly, due to the error correction, digital recordings will handle wear better for a while before failing completely where as analogue recordings deteriorate more gradually, but it is the medium that determines whether wear occurs.
Voor zover ik weet zorgen A/D converters in een MD-recorder voor de omzetting naar digitaal; hoe kun je anders een analoge bron en een digitale bron op 1 disc opnemen? 2 verschillende systemen?

Ik kan nergens de onderbouwing van jouw verhaal vinden, heb je dit ergens staan? Ik zal (nog) niet beweren dat je geen gelijk hebt, maar ik zou het graag eens willen zien.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Twan V schreef op 09 mei 2003 @ 15:34:
[...]

Voordat we meteen vanalles en iedereen gaan afflamen, MD werkt zowel analoog als digitaal. Op welke manier wordt opgenomen hangt af van het signaal wat bij de recorder binnenkomt.

Wanneer een md-speler signaal binnenkrijgt van de analoge cinch-aansluitingen, dus niet via SP-DIV of glasvezel, dan wordt het signaal analoog op md gezet.

Oke, md is beter dan cassette, maar ik blijf er, professioneel gezien, geen voorstander van. Er zijn altijd betere alternatieven, op elk gebied, dan minidisk.

Als SonicStevie wil zien op welke manier wij professioneel met muziek omgaan, mag hij langskomen. Graag zelfs. Kennelijk stellen wij meer eisen...
Ben je echt zo dom dat je heilig gelooft in de bullshit die je hier uitkraamt? Dat je 'professioneel' in eenzelfde verhaal durft te noemen met de bewering dat MD een signaal analoog weg schrijft belooft weinig goeds voor jouw collega's.
Heb je wel eens een blokdiagram van een MD speler gezien?

http://www.minidisc.org/disk_technology.html

MO opslagmedium, kan uitsluitend digitaal signaal wegschrijven.

En dat signaal komt hier vandaan:

http://www.minidisc.org/aes_atrac.html

http://www.minidisc.org/atrac3_article.pdf

Een MD track wordt in blocks weggeschreven op MO, die MO schijf wordt met een laser afgetast en slijt dus niet.
Mocht de leesbaarheid achteruit gaan dan kan de error correction (ACIRC) dat tot herstellen. Kan de data niet meer volledig hersteld worden dan is het complete block onbruikbaar en zal je dus een dropout horen en geen 'rioolgeluid'. Is het block wel correct dan wordt het eerst gedecompressed (gewone datacompressie) en vervolgens volgens het diagram in de bovenstaande PDF hersteld tot geluid.

Je hebt het over afflamen, dit lijkt mij onderhand flamebait....

• Twan V

Twan V

Nogmaals mijn excuses dat ik alleen af moet gaan op ervaringen met md, maar ik blijf, ondanks alles, bij mijn standpunt dat de kwaliteit op den duur achteruit gaat.

En wederom nogmaals kan ik niet met zekerheid zeggen waar hem dat in zit, maar het feit dat het gebeurt is voor mij voldoende om van het medium afgestapt te zijn.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:53

Garyu

WW

SmartDoDo schreef op 06 May 2003 @ 21:48:
[...]
Heb er 2 gehad van Sharp en zijn van prima kwaliteit. Enige waar Sharp naar mijn mening goed in is om te maken, Magnetrons, LCD's en MD's :)
Heb slechte ervaringen met Sharp LCD's. Althans, ik niet persoonlijk, maar ik ken een bepaalde universiteit in Nederland waar binnen 5 maanden zo'n 300 van de 1600 notebooks een kapot Sharpscherm hadden (a 1135 euro per stuk). Dusseh, niet alle LCD's van Sharp over een kam scheren aub ;)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

hm ik ben een trotse bezitter van een mz-n707s ennuh... ben er best tevree mee. kep er een goed setje dopjes bij gekocht (MDR-EX70lp zwart ca 40 euro) klinkt als muziek in de oren (oja dat moet ook :P) maarja ik heb diverse malen van cassette naar md opgenomen gaat best met analooge kabel. echter is het uitdagender om van casette naar cd op te nemen via je NetMD. van cas -> md en van md -> (dmv winmd inchekken(zoek maar met google als je need :P) en van wav branden op cd. zo heb ik diverse verhaal cassettes omgezet in cd's. Die blijven langer goed :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik ben zelf ook niet zo'n voorstander van minidisk, veel mensen denken dat ze met een simpel portable MD apparaatje al het beste van de beste kwaliteit in huis hebben,
ongeacht wat voor crappy convertor en/of andere onderdelen er in dat apparaat zitten en de bijgeluiden die het ding met zich meebrengt ... :P

Cassettes zijn ook niet per definitie slecht, maar het grootste deel van de mensen dat hier post zal ws. nooit verder zijn gekomen dan een TDK SA cassettebandje op een dubbel cassettedeckje met automatisch record level, geen bias instelling (laat staan een tape selector) in een all-in-one megabassboost stereoset.

Maar hoe je het wil verklaren dat een medium dat digitaal resgistreert, de geluidskwaliteit verliest, wanneer het van analoge bron is opgenomen, gaat mij te boven 8)7
Natuurlijk kan een MD stuk en kan je een lage kwaliteit creeeren op een MD (geweldig zo'n long play functie .... kwaliteit, who gives a shit :P )

Maar als ik een CD van een bandje opneem of een CD kopieer van een andere CD, ze gaan bij dezelfde behandeling net zo lang mee :D

Anyway, stel voor jezelf eens vast hoe snel je met bepaalde kwaliteit tevreden bent en aan de hand daarvan kun je bepalen of je genoeg hebt aan een goedkopere MD recorder/speler ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Garyu schreef op 09 May 2003 @ 22:22:
[...]

Heb slechte ervaringen met Sharp LCD's. Althans, ik niet persoonlijk, maar ik ken een bepaalde universiteit in Nederland waar binnen 5 maanden zo'n 300 van de 1600 notebooks een kapot Sharpscherm hadden (a 1135 euro per stuk). Dusseh, niet alle LCD's van Sharp over een kam scheren aub ;)
Naar mijn mening stond er toch :P . Maar natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen :)

Overigens ben ik ook in het bezit van een Kenwood losse componentensysteem inclusief MD-speler. Daarnaast nog een Sharp portable MD-speler (iets van 831 ofzo)
Wat MD's betreft, ik neem digitaal op van CD naar MD. Tussen de componenten dmv een optische kabel. Het geluid van de MD's vind ik prima, voor de normale gebruiker erg goed. Ga je luisteren naar de muziek op CD of MD, dan zul je horen dat er bij MD toch meer ruis te vinden valt. Verschil is klein, maar het is er wel.

Mijn mening? MD is prima kwaliteit, vrijwel vergelijkbaar met CD.
Uit professioneel oogpunt lijkt MD me echter niet interessant, onder andere vanwege de compressie.
Twan V schreef op 09 mei 2003 @ 21:59:
Nogmaals mijn excuses dat ik alleen af moet gaan op ervaringen met md, maar ik blijf, ondanks alles, bij mijn standpunt dat de kwaliteit op den duur achteruit gaat.

En wederom nogmaals kan ik niet met zekerheid zeggen waar hem dat in zit, maar het feit dat het gebeurt is voor mij voldoende om van het medium afgestapt te zijn.
Als je zo'n gevoel hebt dan begrijp ik best dat je niet kiest voor MD. Of het nu te onderbouwen is of niet maakt voor jezelf dan niet meer uit. Voor mijzelf, absoluut geen spijt gehad van mijn MD aankopen :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm een hoop posts, maar bijna niemand die antwoord geeft op de vraag van de topicstarter. Om van een analoge bron op te nemen, zoals bijvoorbeeld een cassettebandje heb je een analoge line-in nodig, inderdaad meestal in de vorm van een jackplug. Een optische ingang heb je niks aan, ik heb iig nog nooit een casettedeck met ingebouwde A/D convertor gezien.
Volgens mij zijn eigenlijk alle MD-recorders zijn voorzien van zowel een analoge als een digitale line-in. Deze zijn over het algemeen ook nog eens geinterigreerd in 1 aansluiting, dus verkijk je daar ook niet op. Sharp's maakt ook goede MD-recorders.. volgens mij bestaan ze ook deels gewoon uit Sony onderdelen :)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Bigs schreef op 09 May 2003 @ 23:37:
Sharp's maakt ook goede MD-recorders.. volgens mij bestaan ze ook deels gewoon uit Sony onderdelen :)
Daar zou je je nog weleens in kunnen vergissen ;) Er is namelijk vrij veel apparatuur (ook van Sony) waar Sharp onderdelen inzitten.

Verder heb je gelijk. Een 3,5 inch jackplug is het niet? Dezelfde als van een koptelefoon (kleine aansluiting dus) aan beide kanten van de kabel. Optisch en analoog is doorgaans inderdaad in 1 aansluiting geïntegreerd.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Bigs schreef op 09 mei 2003 @ 23:37:
Sharp's maakt ook goede MD-recorders.. volgens mij bestaan ze ook deels gewoon uit Sony onderdelen :)
Mag ik uit de categorie 'niets is minder waar'...

Vanaf dag 1 dat Sharp in de MD's zit, en dat is ongeveer 1 maand nadat de eerste Sony op de markt kwam, heeft er nooit een Sony onderdeel in gezeten.
Sharp ontwikkelt alles in eigen beheer, Sony ten dele want die koopt tegenwoordig de dsp's gewoon bij ARM in.
Pagina: 1