Toon posts:

[OC] WC Opstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn pc graag uitrusten met een WC.
Te beginnen alleen voor de processor.
Ik had zelf aan de volgende opsteling gedacht.
Ik zou graag van enkele diehard OC-ers horen of dit te realiseren is in deze opstelling. _/-\o_
De Faq heb ik gelezen, maar wil toch nog ff jullie raadplegen.

[pic]http://217.121.79.106/wcopstelling.jpg[/pic]

http://217.121.79.106/wcopstelling.jpg

Ik zou alleen nog denken dat een reservoir handig was.
Of kun je die ook zelf maken???

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:50

Shunt

Boe

[rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel III[/rml] ;)
dat topic is voor vragen als dit ;)
en het is [img][/img] :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
ok

Verwijderd

Topicstarter
nog eens dan

Afbeeldingslocatie: http://217.121.79.106/wcopstelling.jpg

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 21:03

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ja dit is goed te doen, denk dat je met deze opstelling ook wel met een Eheim 1046 af kan. Maar als je in de toekomst nog wil gaan uit breiden kan je net zo goed dees nemen ook.
Reservoir kan je zelf maken als was het van een Tuperware bakje.
Wrom neem je niet gelijk een videoblokje ben je ook weer van die fan af (indien aanwezig)

edit:

leete paint skills, vooral die gay-like roze draadjes waterslangen

[ Voor 12% gewijzigd door DaMightyWackO op 06-05-2003 21:30 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er is een edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif als je het plaatje alsnog in je startpost wilt hebben. ;)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

natuurlijk is dit te realiseren.. is toch gewoon een standaard opstelling? ik zou alleen je radje buitenboord hangen. En volgens mij zit je voeding nu gruwelijk in de weg voor je slangen... iets in het midden zetten dus...

Je hoeft idd geen reservoir te nemen nee, het is alleen wel handig om iets te maken waardoor je lucht uit je leidingen kan laten ontsnappen wat in je radje zit.

let er trouwens ook goed op van wat voor materiaal je radje en je is gemaakt alu gaat namelijk nie goed met koper.

Verwijderd

Alu & koper gaat samen ivm waterwetter of soortgelijk spul. Je kan het systeem ook vullen volgens het fill & bleed principe. Airtrap kan je ook zelf bouwen of reservoir, net wat je wil. En gelieve dit te posten in het grote wc topic, wel zo handig kan deze op slot.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
De blok voor cpu is koper.
Maar de radiator weet k niet.
Maar het was een complete set, dus daar zullen ze hoop ik toch wel over nagedacht hebben of niet?!?!?

Verwijderd

Topicstarter
En hoe doe je dat precies met die tuperware???
AUB iets nauwkeuriger

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Je pakt een Tuperware bakje en die doe je vol met water, je pomp dompel je onder in die bak en laat je zo water aanzuigen. De retour slang laat je gewoon vrij in dat bakje terug spuiten.
Al is dit natuurlijk niet de waterdichtste manier. Maar als je je case gewoon rustig laat staan, zal dat bakje ook niet vanzelf omvallen. Doe er een deksel op en maak netjes gaten voor de slangen en je bent nog beter, maar ook eenvoudiger bezig.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Verwijderd

Topicstarter
NOg even over die radiator.
Hij hang zijwaarts kan dat geen kwaad????

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 21:50:
NOg even over die radiator.
Hij hang zijwaarts kan dat geen kwaad????
Zij waards? Bedoel je horizondtaal? Nee hoor geen probleem. Water stroom er ook gewoon doorheen zo.

Verwijderd

Topicstarter
Moet he het reservoir altijd hoger als de pomp staan.
Ik heb namelijk een test opstelling gemaakt buiten de pc.
Maar de pomp die deed niet echt water opzuigen of doe ik iets verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
De volgorde POMP - CPU - RADIATOR - POMP klopt die wel?
of is het POMP - RADIATOR - CPU POMP ?

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Hij kan iets van 1,5 meter hoog pompen ofzo (kijk ff site Eheim) Ja, waarschijnlijk kon je pomp het niet aanzuigen. Probeer het eens zonder slang aan de intake, gewoon die pomp in een emmer leggen en alleen een slang aan de uitgang van de pomp. Kijken of ie dan wel wil spuiten.

edit
Pomp --> radiateur --> CPU --> pomp (is volgens mij het beste)
edit

[ Voor 13% gewijzigd door DaMightyWackO op 06-05-2003 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik probeer het eens, thx voor de moeite

Verwijderd

Ja het water moet van hoger dan de pomp komen, dus het res moet hoger. Volgorde is niet van belang, zit toch allemaal in hetzelfde systeem.

Verwijderd

MON_Jaws:

Anders edit je ff je posts? Daar zit een knopje voor.. :)
Pagina: 1