Toon posts:

Windows xp installatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Probeer Windows Xp op mijn nieuwe systeem te installen, maar na een gegeven moment geeft ie, kan "cmprops.dll'' niet vinden. Daarna zegt ie kan "IEXPLORE'' niet vinden. Hij copieert vanaf cd, maar tijdens deze acties kan ik in het bladerscherm geen cd-rom speler vinden om daar doorheen te bladeren.

Daarna gaat ie gewoon door en installert ie 'normaal'.

Bij opstarten is XP half-operationeel, maar mist ie een hoop.

Heb al 3 XP cd's geprobeerd en ook andere HD...maar steeds hetzelfde...

Systeem:
AMD athlon 2000+
MSI kt4v
256 mb ddr
Gforce 4
300 watt atx

Wie weet hier iets over of heeft hier ervaring mee, want ik ben even ten einde raad... |:(

Heb al gezocht op de search, maar kon niet echt iets concreets vinden wat mij helpt..
Thnks

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je je geheugen al getest? Dat geeft bij veel installaties namelijk problemen bij het kopieren van bestanden.
En welke keywords heb je al gezocht? Zie ook de FAQ Forumgedrag - Topicstart :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 20:51:

Probeer Windows Xp op mijn nieuwe systeem te installen, maar na een gegeven moment geeft ie, kan "cmprops.dll'' niet vinden. Daarna zegt ie kan "IEXPLORE'' niet vinden. Hij copieert vanaf cd, maar tijdens deze acties kan ik in het bladerscherm geen cd-rom speler vinden om daar doorheen te bladeren.
Al een andere geprobeerd? (of connectors even opnieuw erin doen)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 20:57 ]

Verwijderd

bij mij (ook op MSI plank) was een soortgelijk probleem opgelost door het zgn. 'T1 COMMAND' in je bios uit te schakelen bij 'ADVANCED OPTIONS'. Indien nvt, probeer dan je geheugen timings minder strak zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 20:55:
Lijkt me aan je CDspeler te liggen. Al een andere geprobeerd? (of connectors even opnieuw erin doen)
Ja? zou het misschien aan me cd-speler kunnen ligge? want de rest installt ie gewoon goed...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 20:57:
[...]

Ja? zou het misschien aan me cd-speler kunnen ligge? want de rest installt ie gewoon goed...
Gokje :o Omdat je zei dat hij cd cdrom drive niet kan vinden bij bladeren.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 20:51:
Goedendag,

Daarna gaat ie gewoon door en installert ie 'normaal'.

Bij opstarten is XP half-operationeel, maar mist ie een hoop.

Heb al 3 XP cd's geprobeerd en ook andere HD...maar steeds hetzelfde...

Wie weet hier iets over of heeft hier ervaring mee, want ik ben even ten einde raad... |:(

Heb al gezocht op de search, maar kon niet echt iets concreets vinden wat mij helpt..
Thnks
Ik ga nu iets heel vreemds zeggen, dus jullie moeten mij niet uitlachen. :)

Ik heb verleden week voor iemand Windows XP gebrand met Nero (ik weet het, het mag niet) en steeds maar het probleem met kan bestand dit niet vinden, kan bestand dat niet vinden.
Ik snapte er niets van, heb ik de CD gebrand met een ander brand programma, WinOnCD 6.0 niks geen problemen meer met het installeren.
Dus vraag me niet hoe het kan, want alle bestanden stonden toch echt op die CD, dus ik snap er echt geen hout van, maar het is wel zo..

[ Voor 6% gewijzigd door Br@m op 06-05-2003 21:00 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 20:59:
[...]

Gokje :o Omdat je zei dat hij cd cdrom drive niet kan vinden bij bladeren.
Xp cd-rom is bootable met cd-rom speler, dus die lijkt het mij gewoon te doen..

Rare zaak, maar ik zal straks eens proberen wat Koninghein zei, in mijn bios die setting te veranderen...

Alvast Thnks very much voor jullie reactiezzz

Verwijderd

Topicstarter
Br@m schreef op 06 May 2003 @ 20:59:
[...]

Ik heb verleden week voor iemand Windows XP gebrand met Nero (ik weet het, het mag niet) en steeds maar het probleem met kan bestand dit niet vinden, kan bestand dat niet vinden.
Ik snapte er niets van, heb ik de CD gebrand met een ander brand programma, WinOnCD 6.0 niks geen problemen meer met het installeren.
Dus vraag me niet hoe het kan, want alle bestanden stonden toch echt op die CD, dus ik snap er echt geen hout van, maar het is wel zo..
Ja, okee, met 1 cd-tje dat het niet lukt, okee, dan probeer ik een ander, maar ik heb er nu al 3!! geprobeerd en telkens precies hetzelfde, die twee bestandjes cmprops en IEXPLORE. Die cd-tjes werken overigens goed bij andere pc's dus denk ik dat het probleem meer bij mijn systeem ligt dan aan de cd-tjes... (zijn originele versies natuurlijk :?

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Br@m schreef op 06 May 2003 @ 20:59:
[...]

Hier had ik ook een versie van bovenstaand probleem, met een asus mobo, Athlon 2700+ etc, de kopie vertikte het om te installeren, terwijl de officiële (129 pleuro's) het vloeiend deed. Vervolgens de 'kopie' er weer overheen, en de boel draaide weer.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Topicstarter
Als ik install en daarna opstart zoek ik in XP op de cd van XP naar die bestanden en kan ze vinden op de cd-rom, maar dan kopieer ik "cmprops" naar map: system32 en dan rebooten, maar dan blijft het gewoon hetzelfde, krakkemikkige XP, zoals daarvoor.. waarschijnlijk installt die dat bestand niet door reboot...

Verwijderd

overigens meen ik dat er voor jouw mobo een BIOS update van MSI is die de CRC problemen bij het kopiëren van (grote) bestanden oplost, wie weet veroorzaakt dit die install problemen. veel lui met dit mobo hadden daar namelijk last van, kijk 's op het MSI forum bv.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
He ik had een idee: als ik nou eens HD inplug in andere compu en daar xp op zet, daarna HD weer in mijn compu, zou dat gaan lukken??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:21:
He ik had een idee: als ik nou eens HD inplug in andere compu en daar xp op zet, daarna HD weer in mijn compu, zou dat gaan lukken??
nee! :P

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:21:
Wat denk je zelf? :)

Je hebt dan toch heel andere hardware.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, het was maar een idee... ik zal ff verder op de search gaan zoeken want ben nog groeiende tweaker... ook zal ik kijken naar een nieuwere versie voor mijn bios maar tegelijkertijd denk ik, mijn mobo is splinternieuw en zou xp toch aan moeten kunnen?

Thnks anyway en als er nog suggesties zijn hoor ik ze graag...

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 21:27:
Okee, het was maar een idee... ik zal ff verder op de search gaan zoeken want ben nog groeiende tweaker... ook zal ik kijken naar een nieuwere versie voor mijn bios maar tegelijkertijd denk ik, mijn mobo is splinternieuw en zou xp toch aan moeten kunnen?

Thnks anyway en als er nog suggesties zijn hoor ik ze graag...
Met welk progje heb je die CD's gebrand?

Ja, ik ben een zeur, maar mijn broer heeft verleden week precies hetzelfde probleem gehad, dus vandaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Br@m schreef op 06 mei 2003 @ 21:32:
[...]

Met welk progje heb je die CD's gebrand?

Ja, ik ben een zeur, maar mijn broer heeft verleden week precies hetzelfde probleem gehad, dus vandaar ;)
weet niet precies met welk brandprog. ze zijn van vriende, sorry ken je niet aan die info helpen... Maar kom nou toch, als het bij die andere wel lukt en zelfs bij verschillende mensen , dan moet ie het bij mij toch ook gewoon doen..??? :?

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 21:35:
[...]

weet niet precies met welk brandprog. ze zijn van vriende, sorry ken je niet aan die info helpen... Maar kom nou toch, als het bij die andere wel lukt en zelfs bij verschillende mensen , dan moet ie het bij mij toch ook gewoon doen..??? :?
Sorry, mijn fout, ik had niet goed gelezen dat die CD's het wel bij een ander deden... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Br@m schreef op 06 May 2003 @ 21:38:
[...]

Sorry, mijn fout, ik had niet goed gelezen dat die CD's het wel bij een ander deden... 8)7
Maak nie uit...

• Compubiter

Compubiter

Think again

Compubiter schreef op 06 May 2003 @ 20:54:
Heb je je geheugen al getest? Dat geeft bij veel installaties namelijk problemen bij het kopieren van bestanden.
En welke keywords heb je al gezocht? Zie ook de FAQ Forumgedrag - Topicstart :).
Heb je dit nou inmiddels al gedaan :?.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, was even aan het kijken in mijn bios maar heeft nog niets opgeleverd...

geheugen testen? ik heb nu even windows 98se en draait als een trein.
Maar ga verder hoe kan ik mijn geheugen zo 1,2,3 testen...?

ik heb gezocht bij cmprops als keyword... en daar stonden 2 resultaten en die hebben mij niet geholpen vandaar dat ik een topic ben gestart

sorry for late responding...

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 22:07:
geheugen testen? ik heb nu even windows 98se en draait als een trein.
Maar ga verder hoe kan ik mijn geheugen zo 1,2,3 testen...?
XP is een stuk 'strenger' met betrekking tot het geheugen, kleine foutjes kunnen al leiden tot een mislukte installatie, waar 98 daar niet zo moeilijk over doet. En geheugen testen staat wel in de search hoor ;). Kijk even op www.memtest86.com.

Verwijderd

Topicstarter
Compubiter schreef op 06 mei 2003 @ 22:09:
[...]
XP is een stuk 'strenger' met betrekking tot het geheugen, kleine foutjes kunnen al leiden tot een mislukte installatie, waar 98 daar niet zo moeilijk over doet. En geheugen testen staat wel in de search hoor ;). Kijk even op www.memtest86.com.
Ga ik doen thnks... ;)

Verwijderd

Hey dit is misschien overbodig, maar het ligt zeker aan je geheugen. Ik heb hetzelfde probleem gehad.. geheugen overclocked, en daardoor werd het geheugen instabiel. resultaat: windows installeert niet. heb stuk of 4 cd's geprobeerd, zowel orgineel als zelfgemaakte slipstreams. niks! mist steeds files of installatie 'crashed' halverwege met heleboel errors etc..... geheugen ..... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 22:29:
Hey dit is misschien overbodig, maar het ligt zeker aan je geheugen. Ik heb hetzelfde probleem gehad.. geheugen overclocked, en daardoor werd het geheugen instabiel. resultaat: windows installeert niet. heb stuk of 4 cd's geprobeerd, zowel orgineel als zelfgemaakte slipstreams. niks! mist steeds files of installatie 'crashed' halverwege met heleboel errors etc..... geheugen ..... ;)
Jaffa,

Je bedoelt zeker cpu overclocked...

Dus oplossing is ander bankje geheugen kopen of ruilen voor nieuwe, zou dat de oplossing zijn?

Heb jij dat ook gedaan en deed die het toen goed?

Ik heb idd ook mijn cpu van 1250mhz naar 1667 mhz overclocked, maar dat is normaal voor mijn cpu, dus zou die niet instabiel van moete worden!

Thnks for reaction, ik neem het zeker mee in mijn zoektocht ;)

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Heb nog eens ff goed gezocht en gelezen en ik kom tot de conclusie dat het waarschijnlijk aan een brak geheugenbankje ligt...
Wat heeft compubiter dat vaak moeten schrijven!!
Jaffa ik volg jou advies op en haal morgen ff nieuw bankie en dan moet ie het doen...

Bedankt allemaal en ik laat het nog wel weten hoe het afgelopen is... bedtijd nu!

Verwijderd

Topicstarter
YESSSS!!!

Hij doet het goed nu! Had eerst geheugenbankie omgeruild en erin gedaan maar dat was het niet...

Heb vervolgens eerst op de normale manier vanaf cd XP geinstallt en daarna XP van cd op mijn HD geinstallt , daarna SETUP vanaf mijn HD en toen hij weer om die bestandjes vroeg kon ik ze aangeven, omdat XP op mijn HD was geinstallt...

Nu doet ie het goed, YEAHHHH!!

Hoop dat ooit iemand toch iets aan dit Topic heeft!!

Topic ken op slot... mzlsss
Pagina: 1