Toon posts:

[php] Switch taal, met zelfde $content

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina gemaakt, met een $content gedeelte. Dit gedeelte is weer opgesplitst in twee talen NL en ENG. Nu heb ik dit bijv:

http://www.inflammable.nl....php?content=home&lang=NL

hoe kan ik nu een switch maken met een PHP code naar

http://www.inflammable.nl...php?content=home&lang=ENG

zonder de content te veranderen??

please help me |:(

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Ik snap niet wat je wilt... Kun je het wat duidelijker maken?
Ik heb weinig zin om twee pagina's te gaan vergelijken om de verschillen te zoeken...

Lees dit ook even door.... P&W Beleid . Welkom op GOT trouwens.

[ Voor 31% gewijzigd door kvdveer op 06-05-2003 20:52 ]

Localhost, sweet localhost

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19
Ik heb even een paar keer gekeken maar ik guess dat het nog niet geimplementeerd is (ik zie namelijk geen verschil). Het is toch gewoon een kwestie van een link maken waarin je de huidige $cont vermeld en $lang?

Verwijderd

Als ik je goed begrijp wil je dat op het moment dat iemand Engels "aanzet" op je pagina dat alle pagina's dan Engels geladen worden. Ik zou dan alle IP-adressen opslaan en dan de taal bijhouden in een bestand/database/whatever. (Als je niet wilt doen wat kvdveer voorstelt).

Je hebt dan wel het probleem dat sommige mensen die in een bepaald netwerk zitten hetzelfde ip adres hebben, terwijl ze toch op een andere machine zitten. Maar dat is niet een echt probleem, aangezien er bij andere systemen volgens mij ook geen rekening mee wordt gehouden.

Verwijderd

Toch vind ik het geen slimme oplossing. Gebruik gewoon sessions of een cookie.

Verwijderd

Ik denk dat TS vraagt hoe hij zijn site/code zo moet maken, dat de gebruiker tussen twee talen kan switchen, maar dat de inhoud en lay out gelijk blijft...

Ik zou gwoon je tekst voor je site in een DB opslaan in twee talen, en dan dus gewoon als $lang op ENG staat al de engelse taal uit de DB plukken...
De instelling vd gebruiker zou ik op laten slaan in een cookie.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer is dat ik niet beschik over een DB... mijn hosting kan alleen PHP Safe-Mode aan, daarom heb ik de content dan verdeeld in 2 stukken, 1 voor NL en 1 voor ENG.. nu wil ik alleen een code om te switchen tussen NL of ENG, en dat de content gewoon blijft zoals ie is. Deze switchlink wil ik niet op elke pagina opnieuw maken, dus heb ik m op de hoofdpagina, alleen daarvoor heb ik een php code nodig.

Verwijderd

Wat heeft PHP Safe-Mode te maken met een DB?

Maak gewoon een switch als je geen db hebt

switch($_GET['lang']){

case nl:
include ("./content/nl.php");
break;

case eng:
include ("./content/eng.php");
break;

}

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

'een php code'

Ik heb een zeer sterk vermoeden (lees weet bijna zeker) dat je weinig zelf van php weet. Hiervan kan ik dus ook niet meer maken dan een script request. In combinatie met de gebrekkige info (nee, aan een link naar de site kunnen wij niet zien hoe het serverside werkt, behalve dat er enkele fouten in zitten: http://www.inflammable.nl...php?content=index&lang=NL ) is neem ik aan wel duidelijk waarom dit topic op slot gaat.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.