Ik heb dus een van de eerste versies van deze mixer. Na veel problemen met krakende faders e.d. heb ik de faders vervangen door de Alps CP K. Aangezien die faders bijna niet kunnen kraken heeft het probleem zich ergens anders naartoe verplaatst.
Even een rijtje symptomen:
- geluid valt weg en gekraak is alles wat er over blijft
- geluid valt naar 1 kant weg (zowel links als rechts)
- een tik op het mengpaneel doet het voor 10 seconden verdwijnen
- de gain een zwiep (veel signaal erdoor dus) geven doet het even verdwijnen
- de master opendraaien doet het verdwijnen
Verder heb ik het niet op de koptelefoon dus dan denk ik dat de kanalen zelf goed zijn. Ik heb het op alle kanalen trouwens dus het lijkt me sterk dat ze allemaal stuk zijn. Het zit dus ergens in de uitgang van het paneel. Ook op de rec out heb ik het probleem. Er zitten meerdere outputs op en allemaal kraken ze.
Ik heb de schakelaars (voor de crossfader) in het mengpaneel al uit elkaar gehad en gereinigd en met succes. Die dingen kraakten namelijk ook en dat is nu weg
De mixer heeft in een vochtige ruimte gestaan en dat nekt hem nu dus jammer genoeg.
Nu zitten er 2 printplaten in die aan elkaar verbonden zijn door alu pinnen (hoe verzin je het). Ik verdenk dus die connecties van corrosie en ben nu met een cleaner die pinnen en de huisjes waar ze in moeten aan het schoonmaken.
Iemand nog wat ideetjes? Of soortgelijke problemen?
Edit:
Ik heb Dateq ook al gemaild, maar weinig respons..
Even een rijtje symptomen:
- geluid valt weg en gekraak is alles wat er over blijft
- geluid valt naar 1 kant weg (zowel links als rechts)
- een tik op het mengpaneel doet het voor 10 seconden verdwijnen
- de gain een zwiep (veel signaal erdoor dus) geven doet het even verdwijnen
- de master opendraaien doet het verdwijnen
Verder heb ik het niet op de koptelefoon dus dan denk ik dat de kanalen zelf goed zijn. Ik heb het op alle kanalen trouwens dus het lijkt me sterk dat ze allemaal stuk zijn. Het zit dus ergens in de uitgang van het paneel. Ook op de rec out heb ik het probleem. Er zitten meerdere outputs op en allemaal kraken ze.
Ik heb de schakelaars (voor de crossfader) in het mengpaneel al uit elkaar gehad en gereinigd en met succes. Die dingen kraakten namelijk ook en dat is nu weg
Nu zitten er 2 printplaten in die aan elkaar verbonden zijn door alu pinnen (hoe verzin je het). Ik verdenk dus die connecties van corrosie en ben nu met een cleaner die pinnen en de huisjes waar ze in moeten aan het schoonmaken.
Iemand nog wat ideetjes? Of soortgelijke problemen?
Edit:
Ik heb Dateq ook al gemaild, maar weinig respons..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 20:37 ]