Toon posts:

Help: Krijg film via cd niet meer op hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Precies, ik heb dus een divx film op cd (700mb), maar als ik die naar mijn hardeschijf wil kopieren lukt dat niet. Telkens op een bepaald punt stopt ie met schrijven, en zie je de resterende tijd alsmaar toenemen en de schrijfsnelheid afnemen tot 0x speed. Dit is met elke cd, bij elke cd op een apart moment, dus bij de een op 95%, bij de ander op 50% etc.

Overigens gaat het om een cdrom/dvd speler, 32x.
Zelfde effect bij cdrom/writer 48x

Besturingssysteem: Windows XP

Iemand een idee?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is je harddisk niet vol :? (klinkt heel dom ik weet het, maar je weet nooit ;) )

en defragmenteer deze harddisk ook even :)

hoe zit het met andere bestanden of is dit bij alle CD's zo :?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 21:28

Zoefff

❤ 

Misschien wat omslachtig, maar heb je al geprobeerd om eerst een image van je CD te maken (met CloneCD of ander programma), en deze image vervolgens met isobuster of deamontools weer uit te pakken op je harde schijf?

Iets extra werk, maar misschien werkt het wel (tenzij je schijf gewoon vol is natuurlijk ;) )

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Foutje op cd's (krasjes etc.)?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30

momania

iPhone 30! Bam!

Welk merk cd's?
Ik heb dit ook gehad met Imation cd's. Dan brand je een cd, nero geeft aan succesvol en dan probeer je de cd te lezen en dan zit er op een willekeurige plaats een fout op de cd. Zo'n redundatie fout.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 06 May 2003 @ 20:58:
Misschien wat omslachtig, maar heb je al geprobeerd om eerst een image van je CD te maken (met CloneCD of ander programma), en deze image vervolgens met isobuster of deamontools weer uit te pakken op je harde schijf?

Iets extra werk, maar misschien werkt het wel (tenzij je schijf gewoon vol is natuurlijk ;) )
al geprobeerd, dan gebeurt hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 06 mei 2003 @ 21:11:
Welk merk cd's?
Ik heb dit ook gehad met Imation cd's. Dan brand je een cd, nero geeft aan succesvol en dan probeer je de cd te lezen en dan zit er op een willekeurige plaats een fout op de cd. Zo'n redundatie fout.
zal het niet zijn, cd valt wel te lezen, en dus film te kijken vanaf cd

hdd is niet vol, lang niet.

Verwijderd

Topicstarter
K, ik heb nu opnieuw een image gemaakt en tijdje laten door draaien, ook al bleef ie steken op 40%, en na een tijd kreeg ik de melding: Gegevensfout(cyclische redundantiecontrole). Heel raar, want dit zou ook betekenen dat ik de file helemaal niet kan afspelen? Dat kan dus wel zoals ik hiervoor zei.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je hem kan afspelen, kan je hem waarschijnlijk ook openen in VirtualDub of Nandub.
Probeer dat eens en zet Video en Audio op Direct Stream Copy.

Doe daarna Save As...(AVI)

Werkt dat dan wel? En CD's met andere bestanden kan je die wel kopieren? Staat je DMA wel aan voor de CD-ROM drives? Chipset drivers goed geinstalleerd?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

....als je alleen de eerste minuten afspeelt dan is de "leeskop" nog niet bij de fout. Maar als je de hele film zou willen kijken, dan zou je wel de fout krijgen

Oftewel, je cd is naar de klote, koop beter merk cd-r's.

Zelf, zweer ik bij Sony, ...altijd top kwaliteit, helaas tegen en top prijs ook!

There is no place like ::1

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

swampy schreef op 07 May 2003 @ 00:35:
....als je alleen de eerste minuten afspeelt dan is de "leeskop" nog niet bij de fout. Maar als je de hele film zou willen kijken, dan zou je wel de fout krijgen

Zelf, zweer ik bij Sony, ...altijd top kwaliteit, helaas tegen en top prijs ook!
Idem hier, en mijn CD's worden ook niet meer sneller dan 16x gebrand want het zit vol met fouten. En dan krijg je dus hangende films enzo, of zoals nu dat je ze niet meer kan kopieren.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 10:10
ligt aan klote cdr's (zoals ritek of arita, zie momania's post. Ik heb zo'n cd gebrand en hij kwam niet eens door de test van nero :r) of aan krassen, probeer de cd eens in te lezen met IsoBuster of cdr-diagnostic. Deze gebruiken niet de 'windoze' manier om een cd in te lezen.

http://www.smart-projects.net/

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 07 May 2003 @ 00:35:

hele film kan bekeken worden.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

kan je dit niet onder een dos omgeving doen met een flop ofzow,
probeer het ff met een good ol win98 bootflop

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
cd's met andere bestanden kan ik we kopieren, maar het gekke is ook: het lijkt alsof het gewoon goed gaat, hijs druk bezig met kopieren, en dan opeens houdt ie op, en dan staat er ong 120 minuten resterend. Als je gewoon kopieert (zonder programma als clonecd of iets dergelijks) dan zegt ie na heel lang w8en: ..... door fout in I/O apparaat.

Verwijderd

volgens mij is je cd gewoon TE vol...zodra hij op min. 700 zit wil het wel eens problemen geven...weet je zeker datjem niet iets hebt over-ge-burnt?

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik weet niet hoe dat zit met divx films, maar zou er geen kopieer beveiliging opzitten :?

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 16:42:
volgens mij is je cd gewoon TE vol...zodra hij op min. 700 zit wil het wel eens problemen geven...weet je zeker datjem niet iets hebt over-ge-burnt?
ja, bestand is kleiner dan 700 mb :)

Verwijderd

Topicstarter
KimSaRo schreef op 07 mei 2003 @ 16:59:
Ik weet niet hoe dat zit met divx films, maar zou er geen kopieer beveiliging opzitten :?
Eigen rip. DivX is oorspronkelijk bedoeld om een kopie te maken van een dvd die je zelf hebt :)

Verwijderd

bekijk je eventviewer es, kun je misschien zien wat er mis ging

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 15:57:
[...]

hele film kan bekeken worden.
Maar tijdens het afspelen van een film direct van cd wordt er op een lagere speed gelezen en is het minder foutgevoelig. Bij kopieren gaat het op max. en dan kan je lezer bij goedkope/minder goede cd's volgens mij nog wel eens de fout in gaan.

Dit zou je kunnen testen door even de max readspeed van je drive heel laag te zetten en dan die kopieerslag nog eens proberen.
Probeer ook eens een ander merk cd voor het snelle kopieren om dan te weten of het aan je cd-rom/brander ligt of aan de cd's.

Bij mij was toen het overstappen van Imation's naar Verbatims de oplossing, hoewel ik eerst ook niet verwacht had dat het aan die Imations kon liggen; wel dus.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 10:10
probeer hem eens in te lezen met een andere drive, als daarmee hetzelfde gebeurt zou ik toch ff een nieuwe fikken (dus proberen in te lezen met IsoBuster) en de oude gebruiken als bierviltje

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 21:50
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:08:
Foutje op cd's (krasjes etc.)?
Op allemaal? :)

Verwijderd

es onder dos proberen :d

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

-SH007 edit: onzinnige reactie weggehaald, alleen ontopic en onderbouwd reageren aub-

[ Voor 83% gewijzigd door SH007 op 07-05-2003 22:55 ]

There is no place like ::1

Pagina: 1