Toon posts:

modem timeout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok heb een probleempje het nu al enige tijd een alcatel speedtouch 510 allen zit nu met een probleem.
Na enige tijd met internet verbonden te zijn kapt de modem er mee voro een paar seconde en connect daarna gelijk weer.....
Dit is irritant als je programma's draait als IRC of MSN, b.v. als ik zit te msnen kan ik typen en dan stopt ie erineens mee kan daarna gelijk weer connecten
Volgens mij is dit een soort time out....hoe komt dit.?
Kan dit komen door de modem of de switch, en na mijn weten zijn alle kabel in orde
oh jah alle netwerkkaarten staatn op AUTO MODUS.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik heb dezelfde modem maar nergens last van.
Als je waardes standaard zijn kan je het menu opvragen via je browser via
http://10.0.0.138/index.htm

Maar in het menu zit geen time-out optie die je in kan stellen, althans zover ik weet.
Je zou eens kunnen kijken door lang te pingen naar bv Google wat de verbinding doet.
Als je veel packetloss hebt dan zit er misschien idd iets niet lekker met de verbinding ondanks dat alles goed lijkt te zitten.

In een dos venster kan je dat doen met :
ping -n 10000 www.google.nl

Senile! Senile Oekaki

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:23

Korakal

Up up up!

Heb je KaZaA of eMule op je pc draaien? Mijn modem wil met name door eMule (maar ook door KaZaA) even de verbinding kwijt zijn of er nog wel eens uitklappen.

Probeer anders NetLimiter, met name je upload indimmen. http://www.netlimiter.com/

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Weet je absoluut zeker dat er geen devices voor je splitter zijn aangesloten? Telefoonverkeer kan in zo'n geval namelijk leiden tot verlies van je verbinding :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja inderdaad :). Valt de verbinding weg als er iemand jou opbelt? Het kan overigens dan ook zijn dat er iets niet helemaal flex is met je kabels of je splitter. Wat doet het @ lampje op het moment dat de verbinding wegvalt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 06 May 2003 @ 22:55:
Ja inderdaad :). Valt de verbinding weg als er iemand jou opbelt? Het kan overigens dan ook zijn dat er iets niet helemaal flex is met je kabels of je splitter. Wat doet het @ lampje op het moment dat de verbinding wegvalt?
jah das een goeie zal eens kijken wat er geberut als de verbinding weg valt. laat het ff weten, maar voor de rest moeten de utp kabels goed zijn.
Pagina: 1