Toon posts:

Newsserver van Demon down?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom al sinds 2 dagen niet op de newsserver van Demon. Ik krijg iedere x de volgende melding: blocked by realm OPENPROXY;1080 Terwijl ik wel gewoon via Demon (DSL Express) verbinding op hun nieuwserver kom. Hebben meer mensen deze problemen :?

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Gebruik je een proxy? Zo niet effe Demon mailen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb ik er niet tussen zitten, vreemd genoeg staat er op hun support pagina dat ze op usenet geen support geven :? Nou ja, gaat 't iig toch proberen...

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 19:15
Attempting to connect to news.demon.nl
Using Port 119
Official host name: corp.supernews.com
Alias news.demon.nl
Address: 216.168.3.44
Connected to corp.supernews.com
200 Supernews NNRP server ready - http://www.supernews.com (posting ok)

geen problemen hier...

oh, ja ff vergeten : die 'blocked by realm' boodschap betekent meestal dat je
- meer dan vier connecties met de server hebt
- er iets fout is in de config demon/supernews

er is dan officieel geen support, maar dit soort dingen worden wel opgelost door demon. check nieuwsgroepen demon.nl.support en evt. ook supernews.general, daar helpen ze je wel.

[ Voor 40% gewijzigd door tech-no-logical op 06-05-2003 23:24 . Reden: was het eigenlijke antwoord vergeten :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 't loopt via supernews (vandaar officieel geen support) Blijkbaar zijn er 4 connecties van me blijven openstaan, op 1 of andere manier...
Ik ga 't iig ff proberen bij hun helpdesk (1000x beter dan Kwello)

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Ik krijg hier de melding: 'too many connections from realm DemonNL'
Wellicht zijn er op dit moment te veel Demon gebruikers die van die newsserver gebruik maken (meer dan Demon heeft afgesproken met Supernews).

• tech-no-logical
bedenk me net : geweldige suggestie, ff in de nieuwsgroepen vragen als je de nieuwsserver niet kan bereiken... beetje domme tip :O

helpdesk is inderdaad de enige hoop dan...

overigens : als je na een reboot nog steeds die melding krijgt, zullen het niet nog steeds openstaande connecties zijn, maar eerder een foutje bij demon of supernews (de laatste, hoogstwaarschijnlijk)

• tech-no-logical
rvm schreef op 06 mei 2003 @ 23:49:
Ik krijg hier de melding: 'too many connections from realm DemonNL'
Wellicht zijn er op dit moment te veel Demon gebruikers die van die newsserver gebruik maken (meer dan Demon heeft afgesproken met Supernews).
dat gebeurt inderdaad af en toe. sinds de toeloop op de DSLexpress accounts is het maximum aantal connecties al een keer verhoogd. als je zelf teveel connecties hebt, krijg je in die melding ook je eigen ip/hostname te zien.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 08:25

_nethack

We're all MAD here

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 20:07:
blocked by realm OPENPROXY;1080
Deze melding doet vermoeden dat ze jou hebben geblocked van de newsserver omdat ze (wellicht na een scan) een open socks proxy (tcp poort 1080) op je pc hebben gevonden.
Via zo'n proxy kan iemand anders van buiten het Demon netwerk verbinding met die newsserver maken, en dat proberen ze zo te voorkomen.

Kijk eens met netstat of inderdaad poort 1080/tcp staat te luisteren aan je internet connectie.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1