infocus lp210 beamer ervaringen??

Pagina: 1
Acties:

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 15:23

EntonoX

Team leider

Topicstarter
hallo,

Ik kan via via een Infocus LP210 beamer kopen, mijn vraag is of hier wat mensen rondhangen die ervaring hebben met dit type beamer.

even wat specs tussendoor:

Helderheid: 250 ANSI
Contrast: 200:1
input: PC/ Video
lamp: 270 WMetal Halide
Display: 6,4" TFT LCD
native res.: 640x480
Max. res: 800x600
Ratio: 4:3 (VGA)

Nu ben ik niet veeleisend, want ik wil er het volgende mee doen:

-> DVD/ Divxjes kijken via de PC.
-> Kamer is nagenoeg lichtdicht (dus dan maakt het aantal ANSI toch niet uit?????)

dus is dit wat??? kan hem kopen voor 100 euro. wat denken jullie wel of niet doen?

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

zeker doen alleen kan de lamp versleten zijn en die zijn duur maar voor 100 euro ervoor gaan al zou je dan na een paar maanden een lamp van een paar 100 euro moeten kopen heb je nog goedkoop een beamer.

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
dat was mijn idee ook. ik denk wel dat de lamp niet echt lang meer te leven heeft, maar dan spaar ik wel even voor een nieuwe.... is toch een mooi beginnetje voor een student ;)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Qua specs kun je dat ding dus echt alleen maar in een hele donkere kamer gebruiken, ook als ik naar de specs kijk heb ik het idee dat het al een behoorlijk oud ding is, dus check eerst überhaupt de verkrijgbaarheid van de lampen. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

maarja 100 euro is echt te geef. al doet ie het 20 uur met deze lamp is het nog niet duur.

[mocht je hem niet willen dan wil ik het adres/tel nummer van die persoon wel hebben waar die beamer te halen valt.]

Verwijderd

Contrast is nogal laag met 200:1, maar voor 100 euro ... ach, dan kan je het wel proberen :)

Verwijderd

Zeker doen. Ik heb ook een oude beamer van sharp . Niet veel ansi ook 800x600 etc, maar voor dvd en divx/xvid is het echt geweldig en de kwaliteit en lichtopbrengst is echt goed.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Owh, ik zeg ook niet dat hij het niet moet doen, ik wijs hem alleen op een paar dingetjes, niet dat hij straks baalt als een stekker omdat er bijvoorbeeld geen lampen meer voor zijn of zijn kamer niet goed kan verduisteren. :)

Aannames zijn fataal.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Ding geeft ERG weinig licht, zelfs de CRT die ik ergens heb rondzwerven geeft meer ;)

Maar goed, voor 100 EUR, zoals gezegd, kun je er geen bult aan vallen. Verduisteren is wel handig idd,
maar goed, voor de kwijlfactor hoef je t niet te laten, dan is die 100eur nix

Edit: lamp moet wel goed zijn :X

http://www.ibuyernet.com/...~INFOCUS_SP-LAMP-LP2.html

Ding kost 3x de hele beamer ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 06-05-2003 23:35 ]

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
DJSmiley schreef op 06 May 2003 @ 23:33:
Ding geeft ERG weinig licht, zelfs de CRT die ik ergens heb rondzwerven geeft meer ;)

Maar goed, voor 100 EUR, zoals gezegd, kun je er geen bult aan vallen. Verduisteren is wel handig idd,
maar goed, voor de kwijlfactor hoef je t niet te laten, dan is die 100eur nix

Edit: lamp moet wel goed zijn :X

http://www.ibuyernet.com/...~INFOCUS_SP-LAMP-LP2.html

Ding kost 3x de hele beamer ;)
jij hebt ook zo`n beamer neem ik aan???? dat hij weinig licht geeft is niet erg, als ik er maar goed en duidelijk films mee kan kijken, dan ben ik tevreden.

• DJSmiley
EntonoX schreef op 06 mei 2003 @ 23:42:
[...]

jij hebt ook zo`n beamer neem ik aan???? dat hij weinig licht geeft is niet erg, als ik er maar goed en duidelijk films mee kan kijken, dan ben ik tevreden.
Ik heb geen beamer... naja, geen.. Ik kan er met 1 telefoontje eentje krijgen (antiek vidikron CRT ding), maar geen ruimte.. Laat 'm lekker staan daar, en als ik een huisje heb dan scoor ik die projector wel ;)

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
maar je waar baseer je je mening op dat hij weinig licht zou geven dan???

• DJSmiley
EntonoX schreef op 06 May 2003 @ 23:52:
maar je waar baseer je je mening op dat hij weinig licht zou geven dan???
Omdat ik bij dat antieke ding de zooi al erg moest verduisteren voor het beeld enigszins goed was, en dan gaf dat ding 600 ANSI lumen (peak white)

Wat ik er mee wil zeggen: Je moet wel goed verduisteren, lichtopbrengst is gewoon laag. Maar goed, mits goed donker, moet het prima kunnen, en kun je er best lol van hebben natuurlijk

Mijn advies : kopen ;)

En als je de kans hebt, desnoods ff testen, zie je snel genoeg hoe t zit met lichtopbrengst

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03 09:25

xdc

ik heb dat ding gehad!
1 maand geleden , was prima ding voor divx , kamer moet wel donker zijn
Afbeeldingslocatie: http://www.chou.nl/test/mijn%20kamer/old%20gadgets/DSCF0069.JPG
deze is het toch ???

is prima ding vooor divx
100,- euro is erg weinig !! , ik wil em anders wel overkopen :P
DOEN DUS!

als je meer wil weten hoor ik het wel!

slimmehotspot.nl

Verwijderd

DJSmiley schreef op 06 May 2003 @ 23:55:
[...]

Omdat ik bij dat antieke ding de zooi al erg moest verduisteren voor het beeld enigszins goed was, en dan gaf dat ding 600 ANSI lumen (peak white)

Wat ik er mee wil zeggen: Je moet wel goed verduisteren, lichtopbrengst is gewoon laag. Maar goed, mits goed donker, moet het prima kunnen, en kun je er best lol van hebben natuurlijk
Ik heb een sharp met 400 ansi lumen lichtobrengst en ik vind het eigenlijk wel meevallen :) Ik hoef het niet erg donker te maken om goed beeld te zien, als ik me luxaflex een beetje dichtdraai kan ik het al goed zien.

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
xdc schreef op 07 mei 2003 @ 01:20:
ik heb dat ding gehad!
1 maand geleden , was prima ding voor divx , kamer moet wel donker zijn
[afbeelding]
deze is het toch ???

is prima ding vooor divx
100,- euro is erg weinig !! , ik wil em anders wel overkopen :P
DOEN DUS!

als je meer wil weten hoor ik het wel!
en hoe is de scherpte van het beeld??? daar ben ik ook wel benieuwd naar..

• xdc

xdc

via svhs aansluiting minder scherp dan op een vga aansluiting
krijg je ook dat hele kabel tussenstuk erbij , zo'n vga aansluitkabel ?
met een ronde draaischijf ?

verder met vga soms iets te scherp , (dat je pixels kan zien) maar dat los je zo op door beeld iets minder scherp te stellen.

ik projecteerde dan ook van erg dichtbij , afstand plus min 3,5 meter
als je wat verder van scherm zit , zie je het ook niet meer

slimmehotspot.nl

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
xdc schreef op 07 May 2003 @ 16:15:
via svhs aansluiting minder scherp dan op een vga aansluiting
krijg je ook dat hele kabel tussenstuk erbij , zo'n vga aansluitkabel ?
met een ronde draaischijf ?

verder met vga soms iets te scherp , (dat je pixels kan zien) maar dat los je zo op door beeld iets minder scherp te stellen.

ik projecteerde dan ook van erg dichtbij , afstand plus min 3,5 meter
als je wat verder van scherm zit , zie je het ook niet meer
ik krijg er alles bij dus kabels/ koffer/ software/ afstandbediening/ enz... en dat voor €100,- :).....maar ik ga hem straks even bekijken, en mocht de lamp aan het einde van z`n leven zitten is het nog niet erg..... spaar ik wel effe voor een nieuwe ;)

[ Voor 21% gewijzigd door EntonoX op 07-05-2003 17:12 ]

• xdc

xdc

je kan dus niet echt zien of de lamp op is . omdat hij geen teller ingebouwd heeft!
nadeel is wel dat deze een lamp nodig heeft die maar 500 uur meekan , en een lamp kost 350,- dollar

slimmehotspot.nl

Verwijderd

xdc schreef op 07 May 2003 @ 19:33:
je kan dus niet echt zien of de lamp op is . omdat hij geen teller ingebouwd heeft!
nadeel is wel dat deze een lamp nodig heeft die maar 500 uur meekan , en een lamp kost 350,- dollar
De euro staat gelukkig op het moment goed ;)

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
xdc schreef op 07 May 2003 @ 19:33:
IK heb hem gekocht!!!!! echt er zit alles bij, kabelwizard/ grote draagkoffer/ div. kabels/ software/ enz.... (alleen de koffer is al meer waard :P )

alleen de lamp is wel op, maar voor 100 euro mag je niet mopperen. ik heb hem ook al getest in mn kamer, en hij geeft echt perfect beeld.....

echt toppie!!! :*)

alleen nu zag ik dat er een nieuwere firmware voor dit apparaat uit is..... en in die firmware staat aangegeven dat de levensduur van de lamp nu hoger wordt geschat op 700 uur i.p.v. 500 uur......!!!!! deze link -> http://www.infocus.com/se.../software.asp?soft=system

wie o wie weet hoe deze beamer te flashen??? dit zou heel mooi wezen omdat ik dan nog 200 uur kan kijken met deze lamp...

• DJSmiley
EntonoX schreef op 07 May 2003 @ 22:11:
[...]

IK heb hem gekocht!!!!! echt er zit alles bij, kabelwizard/ grote draagkoffer/ div. kabels/ software/ enz.... (alleen de koffer is al meer waard :P )

alleen de lamp is wel op, maar voor 100 euro mag je niet mopperen. ik heb hem ook al getest in mn kamer, en hij geeft echt perfect beeld.....

echt toppie!!! :*)

alleen nu zag ik dat er een nieuwere firmware voor dit apparaat uit is..... en in die firmware staat aangegeven dat de levensduur van de lamp nu hoger wordt geschat op 700 uur i.p.v. 500 uur......!!!!! deze link -> http://www.infocus.com/se.../software.asp?soft=system

wie o wie weet hoe deze beamer te flashen??? dit zou heel mooi wezen omdat ik dan nog 200 uur kan kijken met deze lamp...
Volgens die site is t gewoon met een serieel kabeltje te doen.

Moet je alleen een convertor hebben. Maar goed, google en een goeie soldeerbout en die convertor is klaar ;)
Moet je alleen pinouts kunnen vinden

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
idd.... ze hebben het over een kabel tussen de PS/2 ingang op die kabelwizard en naar de RS232 com-poort...... dus, als zon schema bekend is zou dat mooi wezen..

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
iemand een idee voor de kabel????

[ Voor 7% gewijzigd door EntonoX op 09-05-2003 18:02 ]

• OverSoft
  • Laatst online: 23-02 16:38
ik ben op zoek naar dezelfde kabel voor mijn lp730 van infocus, ik geloof dat dat dezelfde kabel is (ik heb een cablewizard III :))

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Topicstarter
ja klopt idd.... is volgens mij dezelfde kabel.... ik heb alleen geen goed plaatje van hoe die kabel eruit ziet. Ik verwacht iets van din8 naar db9.

Pagina: 1