[Planet ADSL] Instabiel

Pagina: 1
Acties:

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 15:16
Ik heb nu anderhalf jaar een Basic ADSL abo bij Planet lopen (Mxstream). Destijds is de verbinding nog wat geoptimaliseert ( 512/64 -> 768/128).
Allemaal leuk en aardig, maar de verbinding begint steeds stroever te lopen. Denk hierbij aan lags in SoF II en spontane disconnects in Warcraft. Maar ook pings van >65 en 404's op willekeurige pagina's.

Nu heb ik eens rond gevraagt en heb verschillende adviezen gekregen. De een zegt dat ik Eweka moet nemen en dan krijg ik dit:

Eweka Consument Primium:

• Prijs per maand=€ 95,00 inclusief B.T.W.
• Downstream=8192 Kbit/sec.
• Upstream=512 Kbit/sec.
• Netwerk=BBNED

Of Concepts ICT ADSL Wide Open:

• Prijs per maand=€ 98.00 inclusief B.T.W.
• Downstream=7800 Kbit/sec.
• Downstream=512 Kbit/sec.
• Netwerk=Concepts ICT ADSL Wide Open
Verkeerslimiet=fair use *

Mijn situatie nu:

code:
1
2
Alcatel Modem -> Vigor 2200E -> 3 PC's
Op poort drie zit een switch aangesloten (Sweex 5 poorts) en op die switch zitten 2 PC's.

Er zijn dus in totaal 4 PC's actief (vraag niet waarom ze niet allemaal op router zitten).

Aan de computer snelheid zal het niet liggen, want het komt voor op een P4 2.53 maar ook op een 667 bak.

Mijn vraag is nu dus: Wat is wijsheid in mijn positie. Ik heb een server die 24h als FTP dient, maar nu dus offline is omdat mijn upload mij een beetje dood steekt. Verder game ik veel online en wat andere internet dingen (GoT, email etc.)

Over mijn budget zullen we het niet hebben, zolang er maar geen E- of T- lijn verschijnen ;)

Nu lijkt dit dus op een 'wat moet ik nemen' topic, maar gezien de toch wat uitgebreide openingspost hoop ik dat deze draad een kans krijgt.

Als laatst (zie ook *): wat bedoelen ze met 'fair use'? Hangt het ervan af of mijn gedrag hun aanstaat of wat :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat fair use inhoudt, kan je opzoeken met [search=fair use policy] en verder twijfel je dus alleen tussen eweka en concepts?

Over concepts is eigenlijk niets te vinden, over eweka daarentegen wel heel veel:
een zooitje resultaten

Verder valt er eigenlijk niets zinnigs te zeggen omdat je niet echt aangeeft of je specifieke eisen hebt, je zou dus zo'n beetje elke adsl provider kunnen nemen die bbnet 8mbit aanbiedt (tweakdsl, demom, xs4all, etc etc)... Moet je eigenlijk dus zelf kiezen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• internetinfo
Ik twijfel niet tussen Eweka en Concepts, dat waren alleen voorbeelden. Verder wil ik een stabiele verbinding die niet inelkaar zakt als je ook maar met 2 kb/s aan het uploaden bent (in mijn geval heb ik 13 kb/s). Een ISP die een server toestaat zou ook handig zijn.
8mbit is geen must, maar als er een abonnement met bovenstaande dingen is die ook 8mbit heeft, is dat een goed excuus B)

Maar voor Planet is de kous een beetje af. Ik heb een paar keer contact met de helpdesk gehad en ik ben door verschillende personen slecht geholpen. Ik citeer een voorbeeld: "Als het u nu te langzaam gaat moet u maar via een proxy serven, verder kunnen wij er weinig aan doen". :/

[ Voor 27% gewijzigd door internetinfo op 07-05-2003 00:14 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

internetinfo schreef op 06 mei 2003 @ 19:50:
Maar ook pings van >65 en 404's op willekeurige pagina's.
Even for the record, krijg je 404's, of krijg je zo'n 'user-friendly' IE-error, waarvan niemand weet of het nou een 404 of een Couldn't connect to... is ? Dat maakt namelijk erg veel verschil, in het geval van een echte 404 zou het ws. alleen een probleem met de proxy van Planet kunnen zijn, als je die gebruikt. Maar again, ik denk dat jij hier dingen door elkaar haalt :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• internetinfo
Je moet niet te snel denken dat ik iets doorelkaar haal, want ik weet wel degelijk het verschil tussen een 404 en een 500. En ik gebruik geen proxy, want dat wíl ik gewoon niet (lees ook mijn tweede post).

• Beaves
  • Laatst online: 12:57

Beaves

Usque ad Finem

internetinfo schreef op 07 May 2003 @ 00:13:
Ik twijfel niet tussen Eweka en Concepts, dat waren alleen voorbeelden. Verder wil ik een stabiele verbinding die niet inelkaar zakt als je ook maar met 2 kb/s aan het uploaden bent (in mijn geval heb ik 13 kb/s). Een ISP die een server toestaat zou ook handig zijn.
8mbit is geen must, maar als er een abonnement met bovenstaande dingen is die ook 8mbit heeft, is dat een goed excuus B)

Maar voor Planet is de kous een beetje af. Ik heb een paar keer contact met de helpdesk gehad en ik ben door verschillende personen slecht geholpen. Ik citeer een voorbeeld: "Als het u nu te langzaam gaat moet u maar via een proxy serven, verder kunnen wij er weinig aan doen". :/
XS4ALL is een zeer goede provider, je mag van ze elke server draaien die je maar wilt zolang je het maar goed doet, dus niet dat je een ongepatchde Exchange bak via bSMTP laat werken.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-05 23:10
Denk iig wel 2x na voordat je een abonnement bij Eweka afsluit. Op de redelijke hoge pings op dit moment na hebben ze sinds kort wel een redelijk netwerk. Alleen de service (voor zover je over service kan spreken) is echt nul. Zo af en toe zelfs zwaar onbeschoft.

Als je geen problemen hebt zou je aan Eweka een redelijke provider kunnen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Duck op 07-05-2003 00:42 ]

• internetinfo
Ja, ik ken iemand die ook Eweka heeft en had het er wel over dat hij een hele tijd terug er vaak uitgeknikkert werd en als hij dan verhaal kwam halen het niet echt netjes ging. Maar dat is zeker 2 maand geleden.

• procyon
  • Laatst online: 20-05 06:44
internetinfo schreef op 06 May 2003 @ 19:50:
Ik heb nu anderhalf jaar een Basic ADSL abo bij Planet lopen (Mxstream). Destijds is de verbinding nog wat geoptimaliseert ( 512/64 -> 768/128).
ADSL Comfort heet het abonnement.
Allemaal leuk en aardig, maar de verbinding begint steeds stroever te lopen. Denk hierbij aan lags in SoF II en spontane disconnects in Warcraft. Maar ook pings van >65 en 404's op willekeurige pagina's.
Lag kan zoveel oorzaken hebben dat hierop vanaf afstand geen duidelijk antwoord op te geven is.
Zeker niet als er ook nog meerdere computers via een router het internet op gaan.
Wat gebeurt er denk je als een virusscanner of zelfs windows zelf een update download? dan heb jij eventjes lag.

Een duidelijk antwoord en of oplossing is niet zo 123 te geven.
Vandaar dat jij misschien denkt dat je slecht geholpen bent door de helpdesk.
Maar voor Planet is de kous een beetje af. Ik heb een paar keer contact met de helpdesk gehad en ik ben door verschillende personen slecht geholpen. Ik citeer een voorbeeld: "Als het u nu te langzaam gaat moet u maar via een proxy serven, verder kunnen wij er weinig aan doen".
Ps: als geld geen probleem is waarom dan geen update naar ADSL Advanced van Planet? 8Mb was toch niet per se nodig las ik ;)
Ben je van alle problemen af.

€ 88,15 per maand
1536/256 Kbit/s
geen datalimiet

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 14:25
• A - Een Draytek Vigor2200E broadband router kan niet meer dan rond de 4/5mbit doorsturen. Je zal dus een andere router moeten kopen of zelf een routertje moeten maken van een oude bak.

• B - Dat je Planet Internet ADSL verbinding instabiel is licht denk ik niet aan Planet zelf, aangezien ik ongeveer rond de 8 mensen (goed) ken met Planet ADSL verbinding die geen problemen hebben. Of.. het komt door iets uit de buurt bij jou ofzo, werkzaamheden ofzo.

• internetinfo
Procyon for life schreef op 07 mei 2003 @ 01:08:
Ps: als geld geen probleem is waarom dan geen update naar ADSL Advanced van Planet? 8Mb was toch niet per se nodig las ik ;)
Ben je van alle problemen af.

€ 88,15 per maand
1536/256 Kbit/s
geen datalimiet
Waarom antwoord je in godsnaam dat ik moet upgraden binnen Planet, terwijl je daarboven nog mijn tekst quote waarin staat dat ik juist van Planet wég wil. Dat Advanced abo had ik ook al wel gezien.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 14:14
Ik heb hier ook een goedlopende MxStream met het zelfde abbo als jij.
Bij MOHAA:S heb ik (zonder eMule) een ping van rond de 50 (met eMule 100).
En ik zit nog achter een netwerkje ook.
Waarschijnlijk heb je zelf wat fout gedaan en daar kan Planet geen bal aan doen.\

De 404's komen waarschijnlijk bij je zelf vandaan en Ik raad je aan om je netwerk- en internetinstellingen na te kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door supreme tweaker op 07-05-2003 17:32 ]

Burp

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

da-dude schreef op 07 mei 2003 @ 17:30:
Ik heb hier ook een goedlopende MxStream met het zelfde abbo als jij.
Bij MOHAA:S heb ik (zonder eMule) een ping van rond de 50 (met eMule 100).
En ik zit nog achter een netwerkje ook.
Waarschijnlijk heb je zelf wat fout gedaan en daar kan Planet geen bal aan doen.\

De 404's komen waarschijnlijk bij je zelf vandaan en Ik raad je aan om je netwerk- en internetinstellingen na te kijken.
Bij mij heeft Planet heet ook altijd prima gedaan, ben jaren geleden begonnen met ISDN en nu ADSL basic, werkt allemaal prima. Ik heb ook een keer gebruikt gemaakt van de helpdesk en die vindt ik ook heel vriendelijk, snel, en goed.
8mbit is geen must, maar als er een abonnement met bovenstaande dingen is die ook 8mbit heeft, is dat een goed excuus
Bij Planet Internet ADSL comfort mag je wel een server hebben...

nu weer ff wat meer ontopic :P : waarom geef je als voorbeelden twee (vrij dure) abbonementen met Downstream=8192 Kbit/sec. Upstream=512 Kbit/sec. als je niet zo'n behoefde hebt aan die snelheid... kan je dan niet beter een andere provider zoeken met ongeveer hetzelfde abbonement wat je nu hebt :?

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 00:17

Lightah

Strikes Again

Demon DSL express:

1024/512 - 55 euro
2048/512 - 65 euro
2-8mb/512 - 99 euro

Ik denk dat voor jou de 2 mbit/512 connex wel toepasselijk is.

iig geen advanced of fast van mxstream, dat is langzamer en duurder dan de bbned abbo's op die snelheid. VEEL duurder

[ Voor 77% gewijzigd door Lightah op 08-05-2003 13:37 ]

The Unpredictable Striker!

Verwijderd

Heb zelf er weinig problemen met mijn comfort abo van Planet.
Ping is goed en de snelheid ook, daarnaast zijn mijn bevindingen over de helpdesk ook redelijk positief.
Heb er zelf 2 PC achter hagen.

/offtopic/
Let wel op dat wanneer je weg gaat bij de KPN-ADSL provider om vervolgens een nieuw ADSL abo af te sluiten bij een BBned provider de telefoonlijn eerst leeg moet zijn.
M.a.w. eerst je adsl opzeggen alvorens een nieuwe aan te kunnen vragen.
Of je moet een nieuwe telefoonlijn aanvragen waarop je de verbinding aanvraagd.
/offtopic/

• internetinfo
Ik ben nog even rond gaan kijken en kwam terecht op HCCnet. Die leveren ook wel leuke abonnementjes, en dan doel ik op het Pro8
Dit is dus BBned en zit een week of 6 zonder internet (behalve lokaal), maar daar heb ik wel een oplossing voor, alleen wil ik even weten of dit gaat werken.

Ik heb nu een ADSL lijn over mijn huidige telefoon nummer lopen, voor het gemak lijn 1.
Ik vraag een tweede lijn aan en laat daarop BBned zijn gang gaan. Op datzelfde moment zeg ik ADSL bij Planet op, want die hebben een maand opzegtermijn, dus dat slaat leuk aan.

Gaat dat werken?

[ Voor 3% gewijzigd door internetinfo op 08-05-2003 16:37 ]

• procyon
internetinfo schreef op 08 May 2003 @ 16:36:
Ik ben nog even rond gaan kijken en kwam terecht op HCCnet. Die leveren ook wel leuke abonnementjes, en dan doel ik op het Pro8
Dit is dus BBned en zit een week of 6 zonder internet (behalve lokaal), maar daar heb ik wel een oplossing voor, alleen wil ik even weten of dit gaat werken.

Ik heb nu een ADSL lijn over mijn huidige telefoon nummer lopen, voor het gemak lijn 1.
Ik vraag een tweede lijn aan en laat daarop BBned zijn gang gaan. Op datzelfde moment zeg ik ADSL bij Planet op, want die hebben een maand opzegtermijn, dus dat slaat leuk aan.

Gaat dat werken?
HCCnet ADSL Pro 8: Dat is breedband!

Vast bedrag per maand: €105,- (exclusief het HCC-lidmaatschap)
Eenmalige aansluitkosten: €240,-
Bridged modem ISDN/PSTN: €240,-

Dat is niet mis kerel!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 08:38

icecreamfarmer

en het is

even oftopic @ da-dude jij hebt een 2* zo snelle verbinding dan mij en ook een ping van 50 bij mohaa ik heb een lite abbo

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• internetinfo
Procyon for life schreef op 08 May 2003 @ 18:39:
[...]

Vast bedrag per maand: €105,- (exclusief het HCC-lidmaatschap)
Eenmalige aansluitkosten: €240,-
Bridged modem ISDN/PSTN: €240,-

Dat is niet mis kerel!
Dat is idd breedband, is dat een misdaad/grote fout dan?
En het geld, tja, als het echt iets is dan kan dat er wel vanaf hoor. Het is idd een hoop geld, daarom post ik het ook eerst even hier.

• procyon
Dat was een citaat van de pagina die jij opgaf. :P

Verwijderd

Gaat dat werken?
Planet is NIET per maand opzegbaar. Het abonnement wordt iedere keer per jaar verlengd! Ik heb dit zelf pas aan den lijve ondervonden!

• loevennegger
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-04-2023
Cistron is ook wel een goeie, heb ik ook en bevalt tot nu toe prima www.cistron.nl

Abbonement Downstream Upstream Datalimiet* p/m
512 512 kbps 256 kbps 10 GB € 49.00
1024 1024 kbps 512 kbps 20 GB € 59.00
2048 2048 kbps 512 kbps 35 GB € 79.00
MAXX 7800 kbps 512 kbps 100 GB € 99.00

Goeie service en goede snelheid / ping

Verwijderd

Novah schreef op 07 May 2003 @ 01:14:
• B - Dat je Planet Internet ADSL verbinding instabiel is licht denk ik niet aan Planet zelf, aangezien ik ongeveer rond de 8 mensen (goed) ken met Planet ADSL verbinding die geen problemen hebben. Of.. het komt door iets uit de buurt bij jou ofzo, werkzaamheden ofzo.
Maak hier maar 9 mensen van, op SOF II heb ik bij EU servers pings van 25-50 en wat slechtere servers 100-150 (denk US ofzo). Verder nooit gehad dat ik niet kon inbellen, alleen een paar keer dat mail het niet deed..

• internetinfo
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 20:34:
[...]

Planet is NIET per maand opzegbaar. Het abonnement wordt iedere keer per jaar verlengd! Ik heb dit zelf pas aan den lijve ondervonden!
Planet is wél per maand opzegbaar, alleen betaal je wel voor dat jaar.

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

ik heb Planet Advanced en zal het even testen:
Pinging tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=10ms TTL=249

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 10ms, Average = 10ms
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri May 9 2003 om 00:07:22 UTC+0200)

Download : 160.8 KByte/sec
Upload : 25.6 KByte/sec
Connection : 646.0 Conn/min
mjah hier geen problemen dus :)

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• internetinfo
schopje

Verwijderd

want die hebben een maand opzegtermijn, dus dat slaat leuk aan.

Gaat dat werken?
Lees de voorwaarden goed van planet !!! Een maand opzegtermijn klopt wel maar dan moet je contract jaar bijna zijn afgelopen.

Voorbeeld : 1 Januari aangesloten > November opzeggen . Doe je dit niet dan zit je er nog eenjaar aan vast !
Pagina: 1