Toon posts:

Abit SA6R... weet iemand hier iets over?? Please?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor en lees NOOIT wat over dit Abit moederbordje die mij toch zeer interessant lijkt voor mijn Celeron566 die ik nu stabiel heb draaien op 893mzh bij 1,7V maar helaas niet nog hoger kan proberen aangezien door het convertorkaartje ik het voltage niet hoger kan zetten dan die 1,7V!
Ik heb nu een Abit BE6 maar krijg met geen mogelijkheid mijn ASUS V7700 GeForce2 Deluxe stabiel aan de praat. Heb echt alles geprobeerd en alle kaarten uit mijn systeem gehaald behalve het broodnodige maar het wil allemaal niet helpen. Ik denk dat met een nieuw moederbord de kans wel aanwezig is dat de boel eindelijk weer stabiel kan draaien. Dan kan dit bordje naar het systeem van mijn ouders ook.
Ik had dus die Abit SA6R op het oog (AGP4x en ATA100(RAID)) en die lijkt erg interessant! Maar waarom lees of hoor ik hier helemaal niemand over?? Zelfs een search op deze site levert geen enkel resultaat op!
Is er iemand die dit bordje al heeft of er wat over weet of hij goed is, goed compatible en geen problemen op zou moeten leveren?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ah, de ABIT SA6R- ben dus niet de enige die er fan van is. Nee, helaas heb ik hem niet (nog niet in het wild gezien, en toch vrij kort geleden een CUBX gekocht).
Maar het wordt op THG forum (ja zij hebben er ook een) gepresen als een van de betere i815E plankjes.
Heb alleen nog geen benchmarks gezien- benieuwd of het de CUSL-2 eronder krijgt.
Misschien dat op de HCC er eentje werkend te zien is?

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
welgeteld EEN reply! bordje is zeker erg nieuw ook dat niemand hem nog heeft!
Die CUSL2 hoor en lees ik een hoop problemen over. Denk dat ik die maaar niet moet doen.
Het zal denk ik OF die SA6R worden of anders die BX133-RAID.... maar die SA6R lijkt me aantrekkelijker.
Is die BX133 wat? Zijn er wel mensen die die hebben dan??

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb al deze mobo's vanmorgen in m'n handen gepakt om ze in te pakken naar de HCC dit weekend. Allemaal mooie bordjes, voordeel van de SA6R is dat je de AGP bus niet overklokt zodra je de FSB op 133 zet, wat je bij de BX133 dus wel zou doen.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Niemand heeft hem idd nog.. vriend van me denkt er ook over .. :) Abit kennende gaat het een toppertje worden.. het is net de KT7-RAID alleen dan met i815 ipv KT133 en dus Socket FP-PGA ipv socket A :P

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Op de HCC zullen ze er zeker zijn, de SA6R's, dus als je interesse hebt moet je zeker komen rondkijken. Waar ik werk hebben we er maar 5 ingekocht :(, da's wel jammer want ik denk dat we daar erg snel doorheen gaan. Ik heb nog gezegd dat het een populair bordje zal worden, misschien dat we er nog een paar kunnen regelen morgenavond als ze om 12u op blijken te zijn :)

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ik heb hem!!! :+ En hij bevalt me tot nu toe goed.

Wil je meer weten? Geef maar een gil. ;)

Verwijderd

GIL !!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja GIL inderdaad! maar ik heb je ICQ nrtje al toegevoegd...dus dan zie ik je nog wel vanavond hoop ik!

• Mindfields

Mindfields

Poor man's Ferrari

Nou verwijder dat ICQ nummertje maar, want ik ben mijn pasword al een tijdje kwijt. :P Maareh ik zal wel een nieuw nummertje aanmaken.

Wat willen jullie weten? Alleen gillen daar heb ik niet zoveel aan.
Ik ben trouwens van plan om een SA6R FAQ op het internet te plaatsen. Is dit wat? Graag een reactie. :D

Verwijderd

Eigenlijk ben ik van plan een cuSL2-C van Asus aan te schaffen met een losse RAID controller, maar wellicht is dit een alternatief.

Vraag 1: softmenu II of III

Vraag 2: ISA sloten

Vraag 3: stabiel?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Het was ook niet te verwachten dat ze er bij Abit meer over wisten.

http://www.abit.com.tw/english/product/motherboards/sa6r.htm

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Isa sloten ?. Het is een 815 chipset die hebben geen isa sloten.

Do as I say, don't do as I do.

• Mindfields

Mindfields

Poor man's Ferrari

1. Softmenu III

2. geen ISA sloten

3. Erg stabiel

Voldoende informatie? ;)

Verwijderd

koekum..je hebt gelijk :D sorry 'bout that.

Ik twijfel.. het is toch weer een vrij nieuw bordje en de vorige keer dat ik gelijk een nieuw bordje kocht was slechte ervaring (in casu een A7V rev 1.01).

He gebruikers: goede ervaringen?

edit:

F**king typo

Verwijderd

THX.

cuSL2-C of SA6R...live is hard.

Verwijderd

Topicstarter
Die CUSL2 is voor mij uitgesloten, daar hoor ik vooral veel erg neagtieve verhalen over. mensen die ineens de vreemdste problemen hebben, mysterieuze blauwe schermpjes, vastlopers, hardware die bij de ene boot wel en de andere keer weer ineens niet herkend worden en ga zo maar door...ook cpu's die op het vorige bordje nog wel hoog geklokt koinden worden en nu ineens met die CUSL2 niet meer... dat moeje al helemaal nie hebben. Nee dat ding schijnt veels te "probleemopleverend" te zijn.
Ik heb toch liever een Abit en dan het liefst de stabielste/minste compatibiliteitsprobleemopleverendste (wow) bordje met de handigste snufjes en nieuwste features zoals AGP4x, ATA100(RAID evt.), opklokken per MHZ...memory snelheid apart van je fsb in te stellen...en dat soort dingen!
Of zijn er dan nog andere mogelijkheden of aanraders afgezien van die SA6R ?

• Danfoss
  • Laatst online: 01-09 02:36

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik denk er ook over om hem te kopen, lijkt mij een perfect bordje. Alleen jammer dat ie geen ISA heeft (JA ik gebruik nog een TELES ISA kaart...betrouwbaar en snel).

Ik koop 'm eigenlijk vooral omdat hij de i815 heeft en RAID (best handig, 4 ide connectors als je 2 hd's en 3 cd'drives hebt)

1 nadeel: Er kunnen maar 2 133mhz DIMMS stabiel op!!!!!!!! (dus ik MOET 2x256 kingstons kopen :( )

Sys Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom je daar nou weer bij dat er maar 2 133 mhz dimms stabiel op kunnen?
wil ik weles horen waar je die rare info vandaan heb, er zitten toch niet voor nix 4 dimmsloten op, ....errruugg sterk

Verwijderd

cuSL2 niet stabiel??????

Dat is nu juist de meest betrouwbare & stabiele i815 plank die er is!

Check alle gerespecteerde sites maar eens!

Meestal scoorde Abit's SE6 i815E plank minder.

En wat is dat voor gelul over maar twee van de vier geheugen banken?

AAAAAAGH ik denk dat ik ze allebei maar koop!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik vind dat 2 DIMMsloten max. gebruiken wel ERG sterk, slaat als een tang op een varken natuurlijk.

Zeg niet dat die CUSL2 instabiel is alleen dat hij ERG veel incompatibileitsproblemen op SCHIJNT te leveren! Dat hij hardware vaak niet herkent, en rare dingen zoals ik al eerder beschreef.
Naja ik weet het ook niet maar ik wil die CUSL2 evengoed niet hebben. Liever toch maar een Abit.

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
De "Tweede"generatie 815.
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1352
Lees zelf maar.
J

• Danfoss
  • Laatst online: 01-09 02:36

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

uit link van hierboven:
Additionally, the i815/i815E chipsets also have some constraints on memory types. If you want to use PC133 SDRAM, only the first two DIMM slots can be populated. If users want to use all three DIMM slots, the memory will have to run in PC100 mode. If you don't feel like following the specifications put forth by Intel, the SA6R does allow you to run all modules in PC133 mode, but the system became quite unstable in our testing with this option enabled. So far the ASUS CUSL2 is the only i815E solution that we have tested that can run all three DIMMs in PC133 mode without sacrificing stability.

Sys Specs

Verwijderd

Topicstarter
dat is behoorlijk knullig zeg!
misschien toch nog maar even wachten dan ofzo!

• Cheese_man
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

i815E is een leuke chipset en de CUSL2 is ook lekker...hier draait ie als een t**t!

Wil je veel mem, dan moet je toch eens je licht opsteken voor een bordje met een i815EP chipsetje (bijv de CUSL2-c...of de Abit versie natuurlijk, als die er is). Dan lekker wel 1.5GB aan mem erop. Vast ook 4 banken stabiel en lekker geen gare onboard grafix!!!!>:)

reserveringshouder Tesla Model 3

Pagina: 1