Toon posts:

PC crasht bij opstarten / spelen Battlefield

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Das dus het probleem...

Eerst crashde ie alleen als ie van map verwisselde, maar nu crasht ie al als ik het spel alleen al opstart en ie de map gaat laden. Ik krijg dan een blauw scherm met verder nix erop.

Hij doet dit eigenlijk ALLEEN bij Battlefield 1942 en bij geen enkel ander spel. Ook 3dmark3 draait ie perfect zonder vast te lopen (score 3934).

System specs: P4 2.4GHz
512 MB RAM
Gygabyte 8sq800 ultra mb
connect 3d Radeon 9700

Iemand die mij hulp kan bieden?

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:49

icecoolsniper

never run from a sniper!

Battlefield opnieuw installen misschien?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
mwahh, lijkt me sterk dat het daar aan ligt, toch ??

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Nieuwste patches al geprobeerd voor Battlefield?

En als het alleen bij BF1942 is, waarom open je dan hier een topic en niet in SPV? Aangezien het dus niet aan je videokaart ligt als de rest het wel doet :)

The devil is in the details.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gaat omslechts 1 spel, vandaar VB --> SPV :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 20:04:
mwahh, lijkt me sterk dat het daar aan ligt, toch ??
Dat is helemaal niet zo'n rare oplossing.
Je kan heus wel je config files bewaren voor het geval je bang bent dit allemaal opnieuw in te moeten stellen..

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 06-05-2003 20:40 ]

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Nee daar ligt het echt niet aan. Sorry, ik ben een beetje onvolledig geweest. De pc loopt ook regelmatig vast als ik al een aantal minuten UIT het spel ben. En ook vaak als ik de pc --> tv functie heb gebruikt (alt F5). Ik krijg dan steeds datzelfde blauwe scherm.

Het heeft denk ik echt met mijn videokaart te maken, vandaar dat ik 'm ook in VB gepost had. EN jah ik heb alle nieuwste patches al geprobeerd.

oh... en ik weet niet of dit er mee te maken kan hebben maar mijn pc heeft ook nogal eens (bijna dagelijks) de neiging om spontaan op te starten als ie uit staat !
Vraag me niet hoe of waarom, maar als ik vredig op bed lig bijvoorbeeld gaat 't kreng ineens zomaar aan zodat ik d'r weer uit moet om de knop in te ramme.. :(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 22:59 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 22:57:
Nee daar ligt het echt niet aan. Sorry, ik ben een beetje onvolledig geweest. De pc loopt ook regelmatig vast als ik al een aantal minuten UIT het spel ben. En ook vaak als ik de pc --> tv functie heb gebruikt (alt F5). Ik krijg dan steeds datzelfde blauwe scherm.
Maar gebeurt dit alleen nadat je BF1942 speelt? Of ook zomaar of na andere spellen?
En is het hele beeld tijdens een blauw scherm helemaal leeg of staat er wel een stukje tekst?
Het heeft denk ik echt met mijn videokaart te maken, vandaar dat ik 'm ook in VB gepost had. EN jah ik heb alle nieuwste patches al geprobeerd.
Waarom zou het dan met je videokaart te maken hebben? En niet met je Windows of gewoon met het spel zelf. Reinstall nou eerst maar eens het spel ;)
oh... en ik weet niet of dit er mee te maken kan hebben maar mijn pc heeft ook nogal eens (bijna dagelijks) de neiging om spontaan op te starten als ie uit staat !
Vraag me niet hoe of waarom, maar als ik vredig op bed lig bijvoorbeeld gaat 't kreng ineens zomaar aan zodat ik d'r weer uit moet om de knop in te ramme.. :(
Misschien zit de voeding niet helemaal goed?

Als je je PC hebt overclockt moet je die trouwens ook eens terugclocken en kijken of het helpt.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 06 mei 2003 @ 23:07:
[...]
Maar gebeurt dit alleen nadat je BF1942 speelt? Of ook zomaar of na andere spellen?
En is het hele beeld tijdens een blauw scherm helemaal leeg of staat er wel een stukje tekst?
---------------------
Dit gebeurd geloof ik - weet 't niet zeker - alleen na BF1942 ja.

[...]
Waarom zou het dan met je videokaart te maken hebben? En niet met je Windows of gewoon met het spel zelf. Reinstall nou eerst maar eens het spel ;)
---------------------
Omdat het ook wel eens gebeurd als ik overschakel naar tv-mode en terug. Ik zal het spel in elk geval (morgen) eens opnieuw installeren en uittesten.

[...]
Misschien zit de voeding niet helemaal goed?

Als je je PC hebt overclockt moet je die trouwens ook eens terugclocken en kijken of het helpt.
----------------------
Mischien zit de voeding inderdaad niet goed, zal het (ook morgen) es nakijken.
Ik had mijn pc overgeclocked maar ik heb het weken geleden al weer terug gezet naar normaal en heb nog steeds dezelfde problemen.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
al eens geprobeerd met andere video kaart drivers ?

Verwijderd

en draai eens een mem test, kan namelijk net zo goed je memory zijn... al is dat opstarten wel een beetje vreemd, had een vriend van me ook, was pas verholpen na een complete beurt, dus BIOS en clean install.
Pagina: 1