[WinXP] Kan automatisch geen drivers meer installeren

Pagina: 1
Acties:

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Het probleem zit dus zo...

Ik heb een Windows XP Service Pack 1 OS op m'n pc met de volgende drivers/software:

- Intel Inf Update (Intel EMV2 Mobo)
- Intel IDE drivers (application accelerator) (Intel EMV2 Mobo)
- ATI Catalyst 3.1 (Hercules Radeon 8500 LE)
- DirectX 9.0a
- Alle windowsupdates (tot gisteren)
- Pinnacle PCTV pro drivers
- Acer Bluetooth USB stick driver stack

Verder geen echte extra informatie nodig denk ik?

Wat is nu mijn probleem. Om te beginnen als ik hardware inplug dan geeft hij steeds de new hardware wizard. Automatisch detecteren van hardware doet hij niet meer. Wanneer ik dan als locatie c:\windows\inf ingeef dan werkt dit weer vlotjes. Niet echt een probleem lijkt het.

Erger is bvb bij installatie VMware Workstation. Hiervoor moet bridged networking als network service geinstalleerd worden. De installatie lukt hier niet in. Manueel gaat het ook niet, want dan krijg ik als ik op toevoegen klik in Lan-eigenschappen van de juiste verbinding "The specified path does not contain any applicable INF's". |:(

Vermoedelijk dus hetzelfde probleem. :( Ik heb al vele malen geformatteerd, vele male andere drivercombinaties uitgeprobeerd, dus de kans dat het dat is lijkt me vrij gering. (heb het probleem al half jaar ma nog niet echt storend geweest). Ik dacht eerder dat windows xp een registry key heeft die bijhoud waar alle INF files zich bevinden, en die vind ik nergens.

Iemand oplossing hiervoor? :) (en geen reinstall liefst :( )

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

reinstall. 8)7

maar nu ff serieus. Heb je niet per ongeluk een PnP service gedisabled?
(services.msc uitvoeren)
Staat hier niks over in Microsoft Knowledgebase?
Tot wanneer heeft het automatisch-hardware-installeren wel gewerkt?
Herstelpunt in dat geval?

eerst kijken dan zeiken

• Robbeke
de volgende services zijn bij mij gedisabled:

- Fast User Switching (ben enigste gebruiker op deze pc)
- Human Interface Device Driver
- Machine Debug Manager
- Messenger
- Remote Registry
- Routing en Remote Access
- TCP/IP netbios helper
- TElnet
- Themes
- Upload Manager
- Webclient
- Windows Time
- Wireless Zero Config (geen 802.11X kaartjes)

Geen PnP service uitgeschakeld dus. Ik heb al wat gezocht in Kb maar niks gevonden. Er was wel iets soortgelijks, dat xp geen drivers installeerde die van windowsupdate kwamen, maar die patch is hier al geinstalleerd en heeft geen effect. Het automatisch hardware installeren werktte al niet meer na een clean install en de drivers te installeren. Vermoedelijk is het probleem m'n TVkaart-driver, maar dat ben ik helemal niet zeker. In elk geval kan ik die tvkaart niet missen.

Herstelpunt is geen oplossing, want dan werken drivers niet meer en moet ik het toch weer installeren.

• bratos

bratos

Meh.

hm
even wat simplere vraagjes:

* Welke hardware plug je wel eens in?
* Intel Aplication Accelerator geeft hier vertraging (disk cache wordt uitgeschakeld),
maar zal jouw probleem niet oplossen in ieder geval
* Idem met die eerste versie van DX9 (je hebt t over 9a dus zal wel goed zitten)
* staan die PnP services op AUTO of MANUAL? heb gezien dat dit wel eens uit kan maken.
* er lopen hier op tweakers n paar topics over n Windows Q8xxxx fix die de boel vertraagd,
SP1 zou voldoende moeten zijn voorlopig , op de Bluetooth fix na.
* Heb je in je event log gekeken? mischien n aanwijzing te vinden....
* Als je n herstelpunt terugzet, kan je daarna weer terugkeren naar de situatie ervoor.
* De tvkaart er TIJDELIJK uitsnokken?
* in de bios de defaults laden? PNP OS disabled? ACPI enabled?

*bratos zoekt even n site opmet meer info*
Hier meer info over services: http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Dit zou ik proberen geloof ik als ik zo'n probleem had.

Als je het na n verse herinstall hebt, moet je ervoor kijken. Bios Dus.
ik denk niet dat n geheugenfout dit kan veroorzaken.....
all for now

[ Voor 5% gewijzigd door bratos op 07-05-2003 00:22 ]

eerst kijken dan zeiken

• Robbeke
bratos schreef op 07 May 2003 @ 00:17:
hm
even wat simplere vraagjes:

* Welke hardware plug je wel eens in?
- Creative MuVo MP3 player (memory stick)
- Acer Bluetooth adapter (steekt niet constant in)
- Medion Webcam (doetut niet als ik 'm niet uit en insteek na herstart
* Intel Aplication Accelerator geeft hier vertraging (disk cache wordt uitgeschakeld),
maar zal jouw probleem niet oplossen in ieder geval
Meen je dat? Vertraging met wat? Ik heb nl een 8MB Cache maxtor harde schijf dus dat zou wel jammer zijn... Wat kan je daaraan doen? (registry?)
* staan die PnP services op AUTO of MANUAL? heb gezien dat dit wel eens uit kan maken.
Auto... een n00b ben ik ni echt, weet waar de meeste services voor dienen. De link die je onderaan gaf kende ik zelf al.
* er lopen hier op tweakers n paar topics over n Windows Q8xxxx fix die de boel vertraagd,
SP1 zou voldoende moeten zijn voorlopig , op de Bluetooth fix na.
Met of zonder die patch maakt niet echt uit. Het probleem is hetzelfde. Heb het eigenlijk nooit geprobeerd maar volgens mij gaat mijn harde schijf sneller presteren met die app accelerator? Build-in windows drivers toch steeds iets minder snel?
* Heb je in je event log gekeken? mischien n aanwijzing te vinden....
niets verdachts...
* Als je n herstelpunt terugzet, kan je daarna weer terugkeren naar de situatie ervoor.
ja
* De tvkaart er TIJDELIJK uitsnokken?
hmmm de drivers en de fout zullen daarmee zichzelf niet even opnieuw gaan rechtzetten. drivers uninstallen helpt niet.
* in de bios de defaults laden? PNP OS disabled? ACPI enabled?
PNP os enabled, ACPI enabled. Heb geen biosinstellingen gewijzigd.
Als je het na n verse herinstall hebt, moet je ervoor kijken. Bios Dus.
ik denk niet dat n geheugenfout dit kan veroorzaken.....
all for now
alles werkt perfect tot ik IETS installeer. Ik heb het ooit eens getest, één voor één installeren en getest. Geen problemen, tot ik de tvkaart geinstalleerd had samen met nog enkele kleine dingetjes. (bvb winzip)

Probleem lijkt mij dan niet echt aan Bios te liggen. Vreemde situatie wel. Enige alternatief wat ik voor die tvkaart heb is een bt848 wdm driver te installeren en een ander tvprogramma gebruiken. (doe ik nu al).. Maar dan moet ik wel herinstalleren :( en dat is noodoplossing die wss niet werkt, denk niet dat die bt848 standaard drivers werken op m'n kaart en verlies dan ook m'n afstandsbedieningdriver.

Is er dan echt niet een registry key of iets anders hiervoor?

• bratos

bratos

Meh.

je kan proberen om de enum -map uit je register te tiefen.(werpen)
dit werkte prima op W98 en zo. na n reboot ging ie alle hardware opnieuw detecteren.
Bij XP zou ik t niet durven zeg maar. nooit geprobeerd. maak anders eerst een ghost-image.

en btw, ik heb ook n maxtor 80 GB WD800JB. sisoft sandra en bv. MS bootvis zeggen dat mn cache disabled is. Ik merk wel dat mn schijf sneller reageert Zonder IAA, en dat dat vinkje NIET uitgegrijst is in eigenschappen van mn HD. (ook problemen gezien bij o.a. Pinnacle Studio 8)
ik snap dat je geen N00b bent, maar ik ben even door mn opties heen. mischien morgenochtend ff checken/kicken(ow nee langer mee wachten) ? zijn er meer mensen , (meer wakker en zo ;) )

EDIT:
deze dus
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum

disclaimer: schade aan de machine en verlies van gegevens kan niet worden verhaald blablabla

succes :/

[ Voor 12% gewijzigd door bratos op 07-05-2003 03:05 ]

eerst kijken dan zeiken

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:39
Dus je pc wordt fucked-up nadat je je tvkaart installeert?

edit:
Human interface device zou ik zeker aanzetten...
Ook fast user switching blahbla uitzetten heeft bij mij wel eens rare resultaten opgeleverd...

[ Voor 58% gewijzigd door zetje01 op 07-05-2003 03:11 ]

• Robbeke
zetje01 schreef op 07 May 2003 @ 03:08:
Dus je pc wordt fucked-up nadat je je tvkaart installeert?

edit:
Human interface device zou ik zeker aanzetten...
Ook fast user switching blahbla uitzetten heeft bij mij wel eens rare resultaten opgeleverd...
fucked up niet echt... hij wil alleen geen hardware meer automatisch installeren... lijkt mij echt zo een dom registrykeytje of lijntje in een inf file te zijn die gewijzigd is en hoopte dat een tweaker mij hier ff kon mee helpen

[ Voor 6% gewijzigd door Robbeke op 07-05-2003 04:26 ]

• Robbeke
@ bratos: die enum dat ga ik maar niet doen vermits hij dus geen hardware meer zelf wilt installeren en ik heb geen zin om alles nog eens manueel te gaan installeren...

• Robbeke
*schop*

• Robbeke
Heb ondertussen toch maar reinstall gedaan en nu de BT848 Wdm driver en Intervideo WinDVR geinstalleerd.

tot nu toe geen enkel probleem >:) :> :+

Pagina: 1